Z4, cel mai de succes roadster BMW, a ajuns la a doua generaţie. Acoperişul textil s-a pierdut însă pe drum, :( hardtop-ul retractabil fiind la modă
BMW a abandonat definitiv stilul clasic, renunţînd la acoperişul retractabil textil şi în cazul lui Z4. Noul roadster bavarez îmbină elementele tipice unui GT (Grand Turismo) autentic - bot lung, consolă spate scurtă, propulsie (tracţiune spate), scaune dispuse deasupra punţii spate, pentru a maximiza senzaţiile şi "trăirile" transmise pilotului, şi motorizări de top - cu o arhitectura de tip "Coupe-Convertible" (CC), transpunîndu-se în primul astfel de model din istoria BMW.
În ceea ce priveşte design-ul caroseriei însă, constructorul german nu şi-a permis astfel de artificii. Noul Z4 reinterpretează aspectul clasic al unui roadster în stil modern. Calandrul vertical şi farurile rotunde duble, specifice BMW, nu puteau lipsi. Iar imaginea laterală este dominată de curgerea dinamică a liniei "umerilor" maşinii, ce conectează pasajele roţilor faţă şi spate. Nici sub capotă nu sînt surprize! ;) Noul Z4 va fi lansat în ianuarie, la Salonul Auto de la Detroit 2009, în trei variante de motorizare cu şase cilindri în linie, cu puteri cuprinse între 204 şi 306 CP. În România, roadster-ul va ajunge în primul trimestru al anului viitor.
20 de secunde durează decapotare/capotarea maşinii
7 trepte are cutia de viteze sport automată sDrive, cu dubluambreiaj, ce va fi disponibilă opţional
Sporturi • Auto • PREMIERĂ
La puterea "CC"!
Articol de Răzvan Scăeşteanu — vineri, 19 decembrie 2008
{{text}}