Auto

Golf al VI-lea

Articol de Răzvan Scăeşteanu  —  Monday 30th of November -0001 12:00

Respectînd tradiţia şi adoptînd o parte din ingredientele sportive ale lui Scirocco, cea de-a şasea generaţie Golf preia conducerea clasei care îi poartă numele


Volkswagen-ul Golf a apărut în 1974, luînd locul celebrei "Broscuţe" (VW Beetle) în gama constructorului din Wolfsburg. Golf I a pus accentul pe calitate, fiabilitate şi utilitate şi, în scurt timp, s-a conturat într-un punct de referinţă în lumea maşinilor compacte. ;)Apoi, generaţiile următoare au preluat şi îmbunătăţit reţeta iniţială, impunîndu-se aproape de fiecare dată în faţa concurenţei (Golf-ul este cel mai bine vîndut model VW şi al treilea în lume, cu peste 26 de milioane de unităţi comercializate). Ceea ce a făcut ca, în limbajul popular, Golf-ul să ajungă un sinonim pentru clasa compactă. Prin urmare, cea de-a şasea generaţie VW Golf are sarcina extrem de dificilă de a duce ştafeta mai departe!

Design clasic
Valter da Silva este cel care a primit misiunea aproape imposibilă de a restiliza Golf-ul V şi de a-i aduce Golf-ului VI acea emoţie necesară atragerii a şi mai mulţi pretendenţi. Generaţiile pare (II, IV şi, acum, VI) sînt facelift-uri profunde, în care se schimbă mai mult decît cîteva linii! Fostul designer-şef SEAT, care a revoluţionat modelele spaniole din ultimii ani, a dat dovadă de inspiraţie şi a reproiectat caroseria noului Golf respectînd tradiţia, dar punînd accentul mai mult pe sportivitate. Blocurile optice faţă şi linia uşor evazată a aripilor duc cu gîndul la coupe-ul Scirocco, :Diar portbagajul zvelt şi blocurile optice spate au cîteva puncte comune cu cele de pe Tiguan şi, chiar, Touareg.

Interior de lider
Volkswagen-ul Golf VI nu face nici o concesie cînd vine vorba de confort şi habitabilitate. Dimensiunile generoase ale caroseriei au permis conturarea unui interior mai spaţios decît cel al "V"-ului (pasagerii spate nu mai stau cu genunchii la gură). Iar finisajele şi calitatea materialelor utilizate fac cinste numelui pe care îl poartă maşina.

Maşina testată a fost animată de propulsorul 2.0 TDI / 140 CP, cuplat la o cutie de viteze automată DSG, cu 6 trepte şi dublu ambreiaj. Traficul urban şi mersul liniştit pe şosea i s-au potrivit de minune, setările cutiei favorizînd consumul (a 6-a la 60 km/h). Dacă se merge sportiv sau se doreşte intrarea într-o depăşire, este recomandată schimbarea manuală a treptelor.

20.276 euro (TVA inclus) costă un Golf VI Trendline 2.0 TDI DSG

Adversari direcţi:
Ford Focus
Opel Astra
Toyota Auris
Renault Megane
Honda Civic
Peugeot 308
Citroen C4
Hyundai i30
Fiat Bravo


FLASH

Logan de criză
Dacia a anunţat ieri lansarea unei noi versiuni în gama pentru Logan berlină. Aceasta va costa 5.900 de euro (TVA inclus) cu 500 de euro mai puţin decît cel mai ieftin Logan care a existat pînă acum. Măsura francezilor a venit pe fondul crizei economice mondiale, vînzările Daciei pe luna ianuarie a acestui an fiind cu 70% mai mici decît în aceeaşi perioadă a anului trecut. Dacia menţionează că noul Logan va putea fi cumpărat şi prin programul Rabla cu preţul de 4.995 de euro.

5 stele pentru Mazda 6
Noua generaţie Mazda 6 a fost cotată cu 5 stele, numărul maxim de stele, la Euro NCAP, care, începînd din acest an, a introdus un nou sistem de evaluare. Conform acestuia, se va acorda o singură cotaţie bazată pe numărul de puncte rezultat după ce s-au testat protecţia ocupanţilor adulţi, protecţia ocupanţilor copii, protecţia pietonilor şi asistarea la sistemele de siguranţă.

Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.