Poker

Cum să nu fii varză la Poker - Numără ieşirile

fd

Articol de Gazeta Sporturilor  —  Monday 30th of November -0001 12:00

Titlul sună cam vag, dar partea a treia “Cum să nu fii varză la poker” va arăta cum să ne numărăm ieşirile (deşi apare imediat imaginea unei stewardese cu un zâmbet inert în timp ce-ţi indică pe unde ar trebui să sari la 10.000 de metrii înălţime... asta e traducerea), sau mai corect “outs”, rămase cu care putem câştiga o mână.

Acest proces ne e vital în a calcula probabilitatea de câştig în Texas Hold’em, evident pentru cei care vor să o ştie.

Când vom scrie de acum încolo “ieşire” ne vom referi la orice carte care ne poate da câştigul unei mâini de poker.

Deşi majoritatea le cunoaştem, pentru cei care sunteţi noi vă rugam să învăţaţi ordinea şi rangul mâinilor de poker, altfel aţi putea învăţa mai repede sa înotaţi în cadă (e corect cu un singur “n”, m-am uitat în DEX).

După ce veţi învăţa această ordine, e nevoie să studiaţi ce cărţi se dau pe masă (flop – primele trei cărţi, turn – a patra, river – a cincea) şi la ce rezultate pot duce: chintă, culoare, două perechi şi aşa mai departe; atenţie însă, gândiţi-vă şi la ce ar putea duce, de exemplu flop-ul, şi pentru ceilalţi.

Toate acestea pot afecta câte ieşiri avem, iar mai jos sunt trecute situaţiile cele mai des întâlnite pentru a avea o statistică de bază (pe masură ce veţi juca şi acumula experienţă, aceste lucruri vor fi uzuale şi deductibile):

Cărţi Ieşiri
Chintă 1 posibilă la ambele capete 8
Chintă 2 posibilă cu o carte în interior 4
Culoare posibilă 9
Chintă 1 şi culoare posibile 15
Ai un set (trei bucaţi), Full posibil 6 pe flop, 9 pe turn
Ai pereche, set posibil 2

• Chintă posibilă la ambele capete – ai patru cărţi consecutive.
   În mână: 8s 9h | Pe masă: 6h 7c 2s
• Chintă posibilă în interior – ai nevoie de o carte în mijlocul celor patru.
   În mână: 8s 9h | Pe masă: 6h 10c 2s
• Culoare posibilă – ai patru cărţi de aceeasi culoare.
   În mână: 8s 9s | Pe masă: 6s Kc 2s
• Chintă 1 si culoare posibile – nu este inginerie genetică şi în plus, aveţi exemplu mai jos. 
   În mână: 8s 9s | Pe masă: 6s 7s 2h
• Ai un set, Full posibil – ai trei cărţi de acelasi fel. 
   În mână: 8s 8h | Pe masă: 8d 7s 2h
• Ai pereche, set posibil – ai o pereche în mână. 
   În mână: 8s 8h | Pe masă: 6s 7s 2h

Cu cât vom juca mai mult şi vom exersa mai mult aceste calcule, cu atât mai simple vor deveni - cu condiţia unui minim de pasiune şi inteligenţă.

Orice carte care ne va da mână câştigătoare e considerată o ieşire, dar calculaţi cu grijă pentru că unele pot fi ieşiri şi pentru oponenţi, iar jucătorii mai experimentaţi care citesc acest articol ne pot confirma.

De exemplu tu mergi pe chintă la ambele capete, dar dacă două cărţi de pe masă au aceeaşi culoare, rămâi doar cu şase ieşiri pentru că celelalte două i-ar putea da unui alt jucator culoarea pe care o caută.

Jucătorii experimentaţi au acest mod de gândire deja inerţial, dar au învaţat prin exerciţiu (bani, timp şi nervi...) ceea ce vă recomandăm şi vouă alături de mult succes.

Nota:
Ca să înţelegeţi mai bine culorile cărţilor vom face un mic dicţionar explicativ:

8c înseamnă 8 de treflă – „c” provine de la cuvântul „clubs”, care în limba engleză înseamnă treflă

8h înseamnă 8 de inimă roşie – „h” provine de la cuvântul „hearts”, care în limba engleză înseamnă inimă roşie

8d înseamnă 8 de romb – „d” provine de la cuvântul „diamonds”, care în limba engleză înseamnă romb

8s înseamnă 8 de inimă neagra – „s” provine de la cuvântul „spades”, care în limba engleză înseamnă inimă neagră.

Toate denumirile de mai sus fac referire strictă la cărţile de joc, chiar dacă „heart” în limba engleză înseamnă „inimă”. În cazul de faţă, sau atunci când este vorba despre cărţile de joc, înseamnă inima roşie.

Sperăm ca aceste informaţii să vă fie de ajutor şi vă dorim baftă la mese!

 

Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.