De ceva vreme, Fiat nu mai calca strimb. S-au dus vremurile in care masinile italiene se chinuiau sa-si gaseasca stapini. Totul s-a schimbat o data cu aparitia lui Grande Punto. Acum a parut si Fiat Linea, un Grande Punto cu portbagaj. Proiectat si construit in Turcia, Linea face parte din categoria masinilor compacte, iar targetul principal este piata europeana, centrala si estica. Adica intra in ring alaturi de Skoda Octavia si Renault Megane Sedan, ambele la mare cautare in aceasta zona.
Berlina italiana arata bine. Liniile sint moderne, iar cromul, la moda de altfel, este folosit si el la design pentru a crea o Linea eleganta. Interiorul este acelasi ca la Grande Punto, semn ca a avut succes. Spatiul este mai mare, vizibilitatea este buna, deci inca doua bile albe. Materialele nu sint dintre cele mai fine, dar daca ne uitam la pret, 12.500 de euro, cu TVA inclus, pentru Romania, parca nici nu te mai deranjeaza.
3 motorizari
Linea puncteaza si la motorizari. Doua pe benzina, 1.4 (77 CP) si 1.4 T-JET (120 CP) si una diesel, 1.3 Multijet (90 CP). Varianta turbo pe benzina cu 120 CP este extrem de reusita. Cuplul motor intra in actiune sub 2.000 de rotatii pe minut. Propulsorul trage bine, iar masina este extrem de vioaie. Sta bine in curbe, iar frinele par eficiente chiar si in situatiile de urgenta.
De luni, Linea ajunge si la noi. Turcii ne-o trimit cu dedicatie. Asa au facut si cu Renault Megane Sedan, fabricata tot la ei, si a prins. Poate si de aceea, Luca de Meo, bossul lui Fiat, in prezenta presei de pe tot mapamondul, a anuntat un singur pret, iar acesta a fost cel pentru Romania: 12.500 de euro.
6, 3 litri este consumul mediu pentru un Fiat Linea de 1.4 benzina, 77 cai-putere
165 km/h este viteza maxima pe care o poate atinge un Fiat Linea de 1.4 benzina, 77 CP
Fabricata in Turcia, Fiat Linea va face concurenta serioasa sedanurilor din clasa compacta, foarte apreciate de romani
{{text}}