Constructorii de maşini transmit un mesaj optimist pentru 2010, bazat pe creşterea pieţelor din China şi India, precum şi pe redresarea Europei. Pentru industria auto, "Anul Nou" începe la Detroit. Un salon mai bogat ca în 2009, cu peste 60 de premiere şi fete frumoase
Chelnerii, picolii, artiştii şi aproape toţi cei implicaţi în organizarea de petreceri în cluburi şi restaurante sărbătoresc trecerea în noul an în primul weekend după Revelion. Prin urmare, puţin forţat, se poate spune că şi maşinile au "Revelionul" lor, cu menţiunea că locaţia este mereu aceeaşi: Detroit (SUA). Iar meniul, prestabilit: concepte, zeci de modele prezentate în premieră mondială şi multe fete, care fură privirile cu ţinutele lor provocatoare.
NAIAS (North American International Auto Show) 2010 se desfăşoară în perioada 13-24 ianuarie. În ciuda crizei ce a zdruncinat din temelii industria auto în 2009, producătorii se arată destul de optimişti în ceea ce priveşte vînzările în noul an. Peste 60 de premiere mondiale sînt etalate la NAIAS, unul dintre cele mai importante cinci saloane din lume, alături de Tokyo, Geneva, Paris şi Frankfurt. Mai mult, dintre marii constructori nu lipseşte nici unul. Ceea ce nu e rău deloc, date fiind condiţiile! Anul trecut, Nissan, Infiniti, Mitsubishi şi Porsche nu s-au "deranjat" pînă în America. Mai mult, trendurile salonului se bazează în continuare pe vehiculele electrice şi cele mai prietenoase cu mediul. Nu absentează nici supercar-urile, nici maşinile de lux şi nici gadget-urile de ultimă oră. Totodată, Fiat-ul 500 este prezent pentru prima dată atît în standul Chrysler, cît şi pe continentul american, în timp ce asiaticii persistă să-şi atace rivalii yankei cu maşinile lor mai mici, mai fiabile şi mai puţin gurmande.
"Anul acesta, obiectivul pe piaţa americană este obţinerea unui beneficiu operaţional. Dacă reuşim să vindem 1,65 milioane de maşini, cu circa 25% mai mult decît în 2009, ne atingem scopul. Daţi-ne timp"
Sergio Marchionne, patronul Fiat şi Chrysler
"Mizez pe o creştere prudentă a vînzărilor la nivel planetar cu 3% - 4%"
Dieter Zetsche, boss-ul Daimler
"A avea maşina conectată la lumea exterioară a devenit o necesitate în momentul de faţă"
Henning Schlieker, BMW North America
1. Conceptul prezent la standul Chrysler nu este altceva decît o Lancia Delta machiată în stil american
2. Audi a venit cu cea de-a doua generaţie a prototipului e-Tron, un coupe electric ce sprintează pînă la 100 km/h în 5,9 secunde
3. Japonezii de la Subaru etalează în premieră un concept hibrid break
4. Constructorul californian de maşini electrice sport, Tesla, îşi lărgeşte gama cu Model S, o berlină cu 5 locuri şi o autonomie de circa 500 km
5. Ford a ales NAIAS pentru debutul mondial al noului Ford Focus. Noua linie de design adoptată de Fiesta se regăseşte la partea din spate
"Criza din piaţa auto va atinge maximul abia la mijlocul lui 2010"
Constantin Stroe, vicepreşedintele Dacia
Premiere
* Constructorul californian de maşini electrice sport, Tesla, îşi lărgeşte gama cu Model S (1), o berlină cu 5 locuri şi o autonomie de circa 500 km
* Conceptul prezent la standul Chrysler nu este altceva decît o Lancia Delta (2) machiată în stil american
* Ford a ales NAIAS pentru debutul mondial al noului Ford Focus (3). Noua linie de design adoptată de Fiesta se regăseşte la partea din spate
* Japonezii de la Subaru etalează în premieră un concept hibrid break
* Prototipul Cadillac XTS Platinium întruchipează sedan-ul de lux al viitorului. Planşa de bord este virtuală, fără nici un buton!
* Volkswagen a adus NCC, un concept de coupe hibrid menit să umple golul dintre CC şi Scirocco
* Honda arată versiunea de serie a coupe-ului sport hibrid CR-Z
* Mercedes nu a ratat ocazia de a-şi arăta noul supercar SLS AMG, un bolid cu uşi de tip "fluture", capabil de o viteză maximă de 317 km/h
* Chevrolet a adus la Detroit conceptul Aveo RS, pentru a testa reacţia în ceea ce priveşte o variantă sport a modelului, de 138 CP
* Lexus îşi anunţă intenţia de a intra pe piaţa hatchback-urilor premium prin conceptul LF-CH
Sporturi • Auto • NAIAS
Salonul de la Detroit » Revelionul cailor putere
Articol de Răzvan Scăeşteanu — luni, 18 ianuarie 2010
{{text}}