Auto

Duster ar putea marca întoarcerea Daciei în curţile sportivilor. Gazeta vă prezintă primele reacţii

Dacia Duster

Articol de Valentin Damian, Răzvan Scăeşteanu  —  Monday 30th of November -0001 12:00

Dacia Duster se va lansa pe 2 martie la Geneva. Neoficial, preţul maşinii va pleca de la 13.000 de euro


Primul SUV din istoria Dacia, Duster, va fi lansat marţea viitoare, în cadrul Salonului Auto de la Geneva. Iar pe piaţa din România, modelul va ajunge pe la jumătatea lunii martie. Preţul lui Duster nu a fost încă anunţat oficial, dar din surse apropiate constructorului piteştean Duster-ul ar putea fi "încoronat" drept cel mai ieftin SUV de pe piaţă (12.000 - 17.000 de euro, TVA inclus).

Mai mult, zvonurile sînt confirmate de cîteva site-uri de vînzări de maşini din Germania, unde dealerii Renault-Dacia au postat deja preoferte. Conform mobile.de, de exemplu, cel mai ieftin SUV Dacia, Duster 1.6 16v Laureate - transmisie 4x2,  va costa 13.199 de euro, TVA inclus.

Pentru sportivii români, Dacia era cam singura maşină de pe vremea lui Ceauşescu. De la Mircea Lucescu pînă la Gică Hagi, toţi mergeau cu aceeaşi marcă. Fie era o Dacie 1410, cu bord de "CN", fie un 1310, simplu,  pentru cei care nu aveau pile la aprobare. După Revoluţie, nimeni nu a mai mers pe mîna Daciei. Banii mulţi i-au determinat să-şi cumpere limuzine sau "jeep-uri".

Noţiunea s-a păstrat şi acum. Indiferent de SUV (Sport Utility Vehicle), toţi îşi numesc maşinile de teren "Jeep-uri", care este doar o marcă produsă de americanii de la Chrysler.  Cum ai zice "mă duc în oraş să-mi cumpăr adidaşi Puma!".

Acum, Dacia nu mai e maşina de odinioară. A evoluat mult, s-a modernizat, iar prin apariţia Dusterului ar putea deveni o opţiune şi pentru sportivii de la noi, români sau chiar străini!


Atuurile lui Duster
La realizarea lui Duster, cei de la Dacia au mers pe reţeta cîştigătoare a Logan-ului (simplitate, fiabilitate şi spaţiu la preţ mic), la care au adăugat o serie de ingrediente tipice unui SUV: gardă la sol mare, poziţie înaltă la volan şi tracţiune integrală.

Rezultatul, o maşină spaţioasă, cu un portbagaj de 475 de litri, ce poate înghiţi fără probleme sacii de sport, o placă de snowboard sau bagajele unei familii, şi care poate face faţă cu brio ieşirilor în aer liber, drumurilor grele, sau mersului, de pildă, iarna, la antrenamente. Concret, Duster-ul este un model de nişă, poziţionat între două clase. Maşina oferă spaţiu de SUV compact, la preţ de crossover de oraş.

Date tehnice Dacia Duster
Lungime (m)    4,31
Lăţime (m)    1,82
Portbagaj (l)    475
Preţ* (4x2)    de la 13.199 (?)
Preţ* (4x4)    17.000 (?)
(*) Preţurile aparţin dealerilor din Germania şi sînt exprimate în euro, TVA inclus

Adversari:


Suzuki SX4
Lungime (mm)    4.100
Lăţime (mm)    1.730
Portbagaj (l)    270
Preţ (4x2)    de la 12.250
Preţ (4x4)    de la 13.850

KIA Sportage
Lungime (mm)    4.350
Lăţime (mm)    1.800
Portbagaj (l)    667
Preţ (4x2)    de la 17.612
Preţ (4x4)    de la 20.825

Hyundai Tucson
Lungime (mm)    4.325
Lăţime (mm)    1.830
Portbagaj (l)    500
Preţ (4x2)    de la 15.815
Preţ (4x4)    de la 19.028


"Un sportiv care cîştigă bine poate are alte opţiuni, mult mai scumpe. Dar unul care e de abia la început poate să-şi ia o Dacie 4x4. Mai ales că acum arată altfel. E mai frumoasă, iar la interior s-au făcut schimbări. Mai mulţi vecini de-ai mei o aşteaptă cu nerăbdare"
Luminiţa Huţupan, fostul portar al echipei naţionale a României

"Am văzut cum arată Duster şi arată bine, tată! E jeep şi nu-i nici scumpă. Chiar mi-aş cumpăra una. Ăştia de fiţe de acum nu-şi iau Dacie, vă spun eu! Păi, îi vede lumea şi o să zică că nu mai sînt fotbalişti!"
Rică Răducanu, fostul mare portar al Rapidului

"Foarte bine că apare o Dacie cu tracţiune integrală. Pe mine chiar mă interesează. Dacă va fi fiabilă şi va rezista pe drumurile noastre, mi-o cumpăr, mai ales că am înţeles că va fi ieftină"
Gabriel Paraschiv, fotbalist Oţelul

"Noi ne-am obişnuit cu fiţele, dar pe criză trebuie să ne adaptăm. Maşina arată OK şi veţi vedea că o va conduce multă lume, atît la noi, cît şi pe afară"
Iulian Miu, fostul jucător al Stelei

"Mă gîndesc foarte serios să-i cumpăr soţiei. E bine că românii scot şi ei aşa ceva. Toţi aveau, numai noi nu aveam o maşină de teren"
Petre Grigoraş

"Eu merg din '93 numai cu maşini de teren, aşa că n-am nici o problemă să conduc şi un Duster. De ce să nu fie şi o maşină de fotbalist? Dacă e un produs de calitate, de ce nu? Mai ales că acest brand a evoluat mult în ultimii ani"
Ionuţ Lupescu, director general FRF

"Mie îmi plac maşinile confortabile, economice şi uşor de parcat. Fiind minionă, nu mă văd conducînd un 4x4. Dacă cineva îmi face o prezentare bună, poate mă convinge să o cumpăr"
Gabriela Szabo, fostă campioană olimpică la atletism

Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.