Sporturi   •   Auto   •   LANSARE

Prima maşină de teren Dacia poate fi comandată începînd de astăzi, la un preţ fără concurenţă » Lovitură sub centură

Articol de Răzvan Scăeşteanu   —  miercuri, 03 martie 2010

Dacia Duster a fost lansată la Salonul de la Geneva şi, pentru cîteva zeci de minute, a  staţionat în centrul "universului" lumii auto.





Marţi, 2 martie, 15.40, ora României. Mai sînt cinci minute pînă la lansarea Duster-ului, iar primul SUV din istoria Dacia stă cuminte în centrul standului de la Geneva. Nu a fost nevoie de husă de camuflaj, pozele maşinii circulînd de mai mult pe internet. Ziariştii se strîng ca la urs pentru a vedea "minunea": primul SUV low-cost! Mai trec cîteva minute, iar, la 15.44, Duster-ul aproape că nu se mai vedea de oameni. Doar numele i se mai auzea, fiindcă toţi îl rosteau în conversaţii. Fie că era germană, franceză, engleză, chineză, japoneză sau orice altă limbă, "Duster" era pronunţat în toate felurile şi cu fel de fel de accente.



Important e că Dacia, un brand românesc cu părinţi adoptivi francezi, a ajuns să trezească un asemenea interes şi să lanseze la Geneva, alături de cele mai grele nume din industria auto. Tipic românesc, lansarea nu a început la fix, ci cu vreo zece minute întîrziere.





Arată mai bine decît în poze

Design-ul Duster-ului nu are nici o legătură cu cel al gamei Dacia, dar este echilibrat şi destul de bine proporţionat. Şi în realitate partea din spate aduce foarte bine cu cea a Nissan-ului Pathfinder, însă acest lucru nu deranjează. Dimpotrivă, îi conferă prestanţă. Iar partea frontală nu frapează, dar creează o imagine de unitate, graţie blocurilor optice generoase, bine integrate în "ansamblul" capotă-calandru-paraşoc. Singurul unghi din care SUV-ul nu face o figură chiar frumoasă este cel lateral. Vinovată este partea din spate (după montantul "C"), care pare puţin disproporţionată. Per ansamblu însă, Duster-ul arată mult mai bine decît în poze.



Interior "by Logan"

Clar, Dacia nu mai e ce era odată! S-au făcut paşi imenşi în toate direcţiile, iar îmbogăţirea gamei cu un SUV nu face altceva decît să demonstreze că a ajuns la maturitate. E loc însă şi de mai bine! Interiorul de Logan nu prea are, de pildă, nici în clin, nici în mînecă cu cel potrivit pentru un SUV. Fie el şi low-cost. Aceeaşi planşă de bord, aceeaşi consolă centrală, aceleaşi scaune şi bachete etc.. Dacă stai la volan, doar faptul că te vezi la înălţime şi, eventual, selectorul "4x4", în cazul variantei cu tracţiune integrală, îţi spun că nu te afli într-un Logan. C'est la vie!





10.500 de euro (TVA inclus) este preţul de bază al Daciei Duster 1.6 16v / 105 CP, tracţiune 4x2



12.300 de euro (TVA inclus) costă cel mai ieftin Duster 4x4





Comparaţie cu adversarii lui Duster



Date tehnice Dacia Duster

Lungime (m)    4,31

Lăţime (m)    1,82

Portbagaj (l)    475

Preţ* (4x2)    de la 10.500 euro

Preţ* (4x4)    de la 12.300 euro

(*) Preţurile contin TVA



Adversari:



Suzuki SX4

Lungime (mm)    4.100

Lăţime (mm)    1.730

Portbagaj (l)    270

Preţ (4x2)    de la 12.250

Preţ (4x4)    de la 13.850



KIA Sportage

Lungime (mm)    4.350

Lăţime (mm)    1.800

Portbagaj (l)    667

Preţ (4x2)    de la 17.612

Preţ (4x4)    de la 20.825



Hyundai Tucson

Lungime (mm)    4.325

Lăţime (mm)    1.830

Portbagaj (l)    500

Preţ (4x2)    de la 15.815

Preţ (4x4)    de la 19.028







"Duster nu are rival în acest palier de preţuri. Arată bine şi vă garantez că stă bine pe drum"

Constantin Stroe, vicepreşedinte Dacia





VIDEO / Imagini filmate cu Dacia Duster în acţiune

Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.