Media

Meciurile de Liga Campionilor au adus la TVR audienţe mult mai mici ca cele de la Protv

Articol de Gazeta Sporturilor  —  Monday 30th of November -0001 12:00

Meciurile din Ligă transmise de TVR 1 sezonul acesta au făcut doar puţin peste jumătate din audienţa înregistrată de partidele difuzate anul trecut de ProTV.

TVR a pierdut detaşat lupta ratingurilor cu Pro TV în Liga Campionilor. Audienţele înregistrate în primul sezon în care televiziunea publică a transmis cea mai importantă competiţie intercluburi au fost sub aşteptări. Mai exact, fiecare meci din cele transmise de TVR 1 a fost urmărit, în medie, de 660.000 de telespectatori din mediul urban, cu aproape 400.000 mai puţin decît la partidele transmise de Pro în ultimul an în care a deţinut drepturile pentru Ligă.

De ce a pierdut TVR 1 duelul cu Pro TV:
1. ProTV cu Steaua şi CFR. TVR doar cu Urziceni
Partidele din UCL jucate de echipele româneşti au făcut de fiecare dată audienţe-record. În sezonul 2008 - 2009, în Ligă au jucat Steaua şi CFR Cluj. Cele două formaţii au fost urmărite meci de meci de circa 1,7 milioane de oameni. TVR, în schimb, a avut o singură formaţie din ţară calificată în grupe, Unirea Urziceni.
Deşi parcursul ialomiţenilor a fost excelent, audienţele au fost mai mici. Cel mai elocvent exemplu: cel mai bun meci al Unirii, din punctul de vedere al audienţelor, este cu două puncte de rating sub cea mai proastă partidă a celor de la CFR Cluj (12,6 % CFR Cluj - AS Roma / 10% Urziceni - Rangers).

2.
Obişnuinţa şi lipsa promovării
ProTV a transmis Liga timp de 9 sezoane, din 1999-2000, şi cumpărarea drepturilor de către televiziunea publică a venit ca o surpriză de proporţii: "Gestionarea unui produs premium, aşa cum este Liga Campionilor, a fost dificilă şi pentru ProTV, postul cu cea mai «agresivă» politică de marketing de pe piaţă. E de înţeles că TVR a avut dificultaţi în a-şi promova produsul. Şi rezultatele s-au văzut", a explicat pentru GSP o sursă din piaţa media.

3.
Calitatea comentariilor şi rating-ul de post
Ratingul general al TVR-ului a fost un alt element care a înclinat balanţa în favoarea celor de la Pro. Televiziunea publică avînd un rating de post de aproape trei ori mai mic decît ProTV. Un alt factor a fost legat de comentarii, telespectatorii fiind obişnuiţi ani la rînd cu un stil lansat de Pro.


"Rezultate mai bune se vor vedea în anul II şi anul III. Considerăm că achiziţionarea drepturilor a fost o decizie înţeleaptă"
Simona Dobresc, Director de marketing TVR

17,2 puncte de rating a înregistrat partida Steaua - Bayern Munchen în septembrie 2008, fiind cea mai bună audienţă a celor de la Pro

Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.