Sporturi   •   Auto   •   DRIVE TEST

Crossover-ul Nissan aduce un plus de dinamism » Juke(ria) 2 in 1

Articol de Răzvan Scăeşteanu   —  marţi, 24 august 2010

Crossover-ul Nissan Juke injectează un plus de dinamism în lumea automobilelor de oraş, constituindu-se într-o alternativă tentantă la hatchback-urile mici





Cu o vastă experienţă în domeniul maşinilor de teren şi al crossoverelor, Nissan şi-a propus să atace frontal "jungla" urbană. Bazat pe conceptul Qazana, prezentat la Salonul Auto de la Geneva 2009, Juke este, la prima vedere, o combinaţie ciudată între un crossover şi un coupe sportiv. Un fel de "2 în 1", ca la şampoane!



Partea inferioară a caroseriei, cu garda la sol înaltă, pasajele pronunţate ale roţilor şi paraşocul faţă puternic, cu blocurile optice rotunde, de mari dimensiuni, ce aduc aminte de lumea raliurilor, aparţin, clar, unui crossover. De la linia mediană în sus însă, altfel se scrie istoria. Capota puternic plonjată a motorului este flancată de blocuri optice "bulbucate" (rol de poziţii), ca la maşinile sport, "acoperişul" coboară sub un unghi de coupe, iar blocurile optice spate, în formă de bumerang, sînt inspirate de cele ale supersportivului 370Z! Gusturile nu se discută, dar se poate spune, fără rezerve, că Juke arată într-un fel.



După ce te obişnuieşti cu design-ul şi porneşti la drum, surprizele nu contenesc să apară. În ciuda ampatamentului destul de scurt (2.530 mm), maşina nu zdruncină, dar stă şi bine pe drum. E adevărat însă, Juke-ul 4x4 se aşază mai bine pe viraje, graţie suspensiei spate multibraţ şi, bineînţeles, a transmisiei!



Şi, apropo de integrala lui Juke, sistemul beneficiază în premieră în această clasă de TVS (Torque Vectoring System). Fără TVS cuplul ar putea fi împărţit doar faţă/spate, pînă la 50/50. TVS-ul însă poate "balansa" cuplul şi între roţile punţii spate, pînă la 0:100, ceea ce contribuie decisiv la ţinuta de drum.





Plusuri.

Dinamică impecabilă

Cei 190 CP ai noului motor turbo de 1.6 litri (gurile rele spun că agregatul ar putea fi adoptat şi de viitorul Clio Sport) transformă Juke-ul într-o adevărată jucărie pentru oamenii mari. Propulsorul nu "explodează", dar trage liniar, şi are rezerve aproape în orice situaţie. Cutia de viteze Xtronic CVT, etajată corect, permite schimbările rapide, fără să facă mofturi. Iar integrala îşi face, după cum spuneam, treaba cu prisosinţă. Foarte important este însă şi compromisul aerodinamic reuşit de ingineri. În ciuda arhitecturii impozante, Juke-ul străpunge aerul fără zgomot la rulare, la viteze normale (120-140 km/h) fiind chiar silenţios, ceea ce reprezintă un mare plus, dacă avem în vedere poziţionarea maşinii imediat după Micra. De asemenea, merită apreciată stabilitatea crossover-ului la viteze mari, de 160-180 km/h.



Minusuri.

Detaliile contează

Dacă în ceea ce priveşte design-ul ieşit din tipare, gusturile nu se discută, altfel stau lucrurile cînd vine vorba despre spaţiu şi ergonomie, chiar dacă maşina are un target tînăr. În buna tradiţie Nissan, volanul nu se reglează decît pe înălţime. Prin urmare, dacă şoferul ar fi, de pildă, o domnişoară mignonă, aceasta ar putea avea dificultăţi în a-şi găsi poziţia optimă. Pe de altă parte, din cauza acoperişului plonjat, în stil coupe, pe bancheta spate nu pot călători confortabil decît persoanele de pînă la 1,70 metri înălţime.





16.490 de euro (TVA inclus) este preţul de bază al Juke-ului 1.6 16v/117 CP în Franţa





Adversari    Preţ de bază (TVA inclus)

MINI Countryman    21.142 euro

Toyota Urban Cruiser    16.757 euro

Suzuki SX4    14.100 euro





Nissan Juke 1.6 DIG-T Tekna 4x4

Preţ    *26.040 de euro (TVA inclus)

Performanţe

0-100 km/h    8,3 s

Viteză maximă    220 km/h

Consum mixt    6,9 l/100 km

Date tehnice

Capacitate    1.618 cmc

Putere    190 CP/6.000 rpm

Cuplu motor    240 Nm/2.500 rpm

(*) Nissan Juke ajunge pe piaţa din România în această toamnă. Preţurile sînt valabile în Franţa

Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.