În plină criză economică, industria auto vine cu noutăţi la Salonul de la Paris. Cum moda pleacă din capitala Franţei, acum tendinţa este dată de maşinile electrice
Parisul se pregăteşte de un nou salon. În perioada 2-17 octombrie, toată industria auto va fi prezentă în capitala Franţei pentru a expune noi modele. Chiar dacă se simte peste tot criza economică, nimeni nu-şi permite să arunce prosopul şi aruncă pe piaţă noutăţi Sînt aşteptate peste 50 de premiere mondiale, unele dintre ele fiind importante şi pentru România. Dacia va fi prezentă la standuri, dar fără nici o noutate. După Duster, cei din Mioveni se pregătesc pentru noul Logan, care va fi arătat, cu siguranţă, anul viitor.
Dacă vremea supercar-urilor cu mulţi cai-putere a apus de mult, nici maşinile hibride nu mai sînt în 2010 o noutate, aproape fiecare producător avînd cel puţin cîte un model din această categorie. Tendinţa actuală este "verde", Paris-ul anunţînd un număr impresionant de maşini electrice. Întotdeauna, moda porneşte la Paris!
Citroen C4
Citroen va expune noul C4, cea mai importantă maşină din gamă a constructorului francez. Maşina a obţinut cinci stele Euro NCAP în cadrul testelor de siguranţă. Cu un scor de 97% în ceea ce priveşte sistemele de asistenţă, noul C4 a obţinut cel mai bun rezultat pentru un sedan compact
BMW X3
A doua generaţie de BMW X3 a crescut uşor în dimensiuni faţă de modelul actual. Maşina va costa în România 41.168 euro (TVA inclus) şi va apărea pe piaţă în ultimele 3 luni din 2010
Audi A7 Sportback
Coupe-ul în 4 uşi urmează trendul inaugurat de Mercedes-ul CLS, dar pune bazele unei noi nişe, combinînd caracterul unui coupe cu prestigiul unui sedan şi utilitatea unui break. Design-ul "limuzinei" prefigurează arhitectura viitoarei generaţii Audi A6.
Smart ForTwo
A doua generaţie Smart a suferit un uşor facelift. Din "recuzită" nu lipsesc luminile de zi, cu tehnologie LED, şi un ecran LCD de 16,5 cm pentru interior, ce prezintă fel de fel de informaţii.
Renault Fluence Z.E.
Varianta electrică a berlinei Fluence, Z.E., ar putea fi prima maşină alimentată la priză comercializată în România. Motorul dezvoltă 95 CP, iar autonomia este de 160 km. Fluence Z.E. va fi produs în Turcia şi va fi disponibil pe piaţă spre sfîrşitul lui 2011.
Opel GTC Paris
Deşi la Paris este prezentat doar un concept, gradul de dezvoltare al acestuia spune că modelul de serie nu e departe. Sub capotă se află un motor turbo cu injecţie directă de 2.0 litri, ce dezvoltă 290 CP. Golf GTI, păzea!
Volkswagen Passat
Noul VW Passat, în fapt un facelift major al modelului actual, preia din stilul şi eleganţa Phaeton-ului şi atacă subtil segmentul de lux. De asemenea, design-ul celui mai important model al constructorului după Golf respectă liniile promovate de noile Touareg şi Polo.
Chevrolet Orlando
Cei de la Chevrolet spun că noua maşină are şi un motto: "Maximizarea spaţiului". Maşina este un MPV în 5 uşi cu 7 locuri. Maşina, care are un design reuşit, a fost creat pentru a ocupa cît mai puţin spaţiu pe şosea, dar în interior acest lucru să nu se simtă
Honda Jazz hibrid
Modelul va avea un motor de 1.3 litri i-VTEC, combinat cu o cutie de viteze CVT şi un motor electric intercalat între cele două, creînd un sistem paralel hibrid. Motorul electric va funcţiona în condiţii de viteză redusă
Sporturi • Auto • SALONUL AUTO DE LA PARIS
Peste 50 de premiere la Salonul Auto de la Paris
Articol de Valentin Damian, Răzvan Scăeşteanu — miercuri, 29 septembrie 2010
{{text}}