Celebrul octopod care a uimit cu pronosticurile exacte la CM din Africa de Sud va fi protejat în cele 27 de ţări ale Uniunii Europene. Firma proprietară a caracatiţei Paul a început procedura de înregistrare ca marcă la Oficiul pentru Armonizare al Pieţei Interne (OHIM).
"Sea Life Deutschland GmbH", care gestionează acvariul de la Oberhausen, a depus o petiţie în care cere protejarea caracatiţei de orice fel de operaţiuni comerciale implicînd numele acesteia într-un amplu spectru de produse, concret, în 7 dintre cele 45 de criterii ale "clasificării de la Nisa".
Cei din Oberhausen s-au trezit însă destul de tîrziu, pentru că deja au fost înaintate alte două dosare pentru a înregistra marca la OHIM. Cel mai rapid s-a mişcat "RW Beteiligungsgesellschaft", o firmă din domeniul energetic, care s-a prezentat la agenţia europeană pe 16 iulie 2010, la cinci zile după finala Spania - Olanda. Înaintea proprietarilor acvariului a ajuns şi un italian, Alessio Consorte, ce ar fi solicitat înregistrarea numelor "Polpo Octopus Paul", "Oracle Paul" şi "Octopus Paul".
Paul a reuşit să indice corect tot ceea ce a făcut Germania în meciurile de la CM din Africa de Sud şi nu s-a înşelat nici cînd a trebuit să aleagă, cu tentaculele sale steagul pus în cubul de plastic din acvariu, cine va deveni campioană în finala dintre Olanda şi Spania.
{{text}}