GSP special   •   Diverse   •   GAZETA CU DVD

Gazeta vă oferă AZI "Vagabondul milionar" o capodoperă premiată cu 8 Oscaruri » Mai mult decît un film

Articol de Maria Andrieş   —  marţi, 12 octombrie 2010

Eroul din Bombay şi povestea lui au lansat o modă în lumea întreagă.





După ce a cucerit 8 de statuete Oscar şi încă alte o sută de premii în festivaluri, "Vagabondului milionar" a lansat moda indiană la Hollywood şi peste tot pe unde a rulat filmul.



Stilul "vagabond"

Tinerii actori din film au devenit peste noapte staruri internaţionale, copiii-actori au stîrnit un val de acţiuni caritabile, destinate orfanilor din Bombay. Eşarfa galbenă, purtată de Latika, a făcut furori printre femei. La fel brăţările, sariurile, tunicile şi materialele lucioase, viu colorate au dictat moda în iarna lui 2009. Noul stil vestimentar a fost numit de revistele de specialitate chiar aşa: stilul "Vagabondul milionar". S-au lansat colecţii de haine şi pentru adulţi, şi pentru copii, iar micii actori din film au defilat ei înşişi pe podiumuri, pentru a prezenta creaţiile unor designeri indieni.



Hituri pe coloana sonoră

Muzica din film, un mix de ritmuri americane şi indiene, a fost nominalizată la Grammy, iar cîntecele (sigur aţi auzit măcar o dată "Jai Ho"!, premiat cu Oscar pentru melodie originală) au ajuns hituri şi au stat luni în şir în fruntea topurilor. E o coloană sonoră care, comenta un critic muzical american, "seamănă cu o experienţă de ieşire din trup".



Cui nu i-a plăcut

Ca orice film mare, "Vagabondul milionar" a stîrnit controverse. Mai ales printre locuitorii din mahalalele Bombayului. Unii au organizat proteste, sub deviza "Sărăcia nu e de vînzare!", alţii l-au ridicat la rangul de erou al poporului pe Anil Kapoor, prezentatorul versiunii indiene a emisiunii "Vrei să fii milionar?", care apare şi în film, în acelaşi rol.



"Unora dintre localnici le-au plăcut cîntecele. Alţii s-au identificat cu personajul principal, care, deşi nu are educaţie, reuşeşte prin muncă şi bun-simţ", notau reporterii de la "Time". Totuşi, susţine prestigioasa publicaţie, "Vagabondul milionar" n-a fost un succes de box-office în India. De ce? "Pentru că indienii văd filmul ăsta zi de zi, cînd pleacă şi cînd vin de la serviciu. În week-end, vor să vadă altceva!".



Un film mereu la modă

Pelicula britanicului Danny Boyle nu seamănă cu filmele care se văd de obicei în week-end la noi. Nu seamănă nici cu filmele indiene, deşi, în parte, dialogurile sînt în hindhi. Este o experienţă unică, la care vă invită "Gazeta" joi, 14 octombrie. A trecut vremea eşarfelor galbene, dar "Vagabondul milionar" e un film mereu la modă.



"O poveste plină de viaţă, în decor exotic"

TIME



"E picant şi savuros ca mîncarea indiană, dar are suspansul filmelor americane de acţiune"

LA Weekly

Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.