Jurnaliştii auto au votat la COTY 2011 pe criterii geografice şi interese proprii de piaţă, în unele cazuri motivaţiile voturilor fiind chiar hilare
Car of the Year are o istorie de 47 de ani. Este cel mai prestigios titlu din Europa şi orice producător rîvneşte după el. Îşi pune "sigla" pe maşină, iar vînzările o iau în sus! Chiar şi americanii ţin cont de ceea ce se întîmplă la fiecare sfîrşit de an pe "Bătrînul Continent". Maşina anului 2011 a fost aleasă de 57 de juraţi, iar lozul cîştigător a fost tras de Nissan Leaf, un autovehicul complet electric. În finală au intrat 7 maşini, printre ele şi Dacia Duster, care s-a clasat pe ultimul loc.
Performanţa primului SUV produs la Mioveni rămîne însă! În finală, Duster a fost "executată" de membrii juriului. 13 note de "0" şi 15 note de "1"!!!! În condiţiile în care punctajul maxim care se putea acorda era de 10 puncte. Nimeni nu s-ar fi aşteptat însă la un triumf Duster. Chiar dacă are atuul unui low-cost, maşina nu foloseşte ultimele tehnologii, fiind un conglomerat de "elemente" deja utilizate de Renault pe mai multe modele.
Car of the Year 2011 a fost un fel de Eurovision în variantă auto. În finală au intrat trei categorii de maşini. Nissan Leaf a făcut notă discordantă. Singura maşină electrică şi în premieră la un astfel de concurs. Era normal să fie favorită într-un astfel de concurs. Ceva complet nou şi mai ales că se încadra în trendul actual, "ECO". Apoi modele consacrate: Alfa Romeo Giulietta, Opel Meriva, Ford C-Max, Citroen C3 şi Volvo S60. Şi un singur low-cost: Dacia Duster.
Mulţi dintre ziarişti s-au dovedit naţionalişti, iar alţii, chiar răutăcioşi. Poate şi interese la mijloc... De ce nu? Unele explicaţii ale unor membri din juriu au fost de-a dreptul puerile. Un jurnalist danez a motivat cele "0" puncte acordate lui Duster cu faptul că Dacia nu se vinde în ţara lui! De parcă Nissan Leaf s-ar vinde! "Regina Europei" de- abia va pătrunde în decembrie pe piaţa japoneză şi pe cea americană. Iar pe Bătrînul Continent, Leaf-ul va ajunge la anul, pentru început, în Portugalia, Marea Britanie, Irlanda şi Olanda!
Un jurnalist turc a lăudat Dacia, dar tot zero puncte a primit! Cei mai simpatici au fost doi nemţi, care au avut un punctaj identic la cele 7 maşini. Poate au fost colegi de bancă! Culmea este că şi prenumele lor sînt asemănătoare: Georg şi Jorg!!!! Dan Vardie, singurul ziarist român membru în Car of the Year, a acordat 6 puncte Duster-ului.
Pro:
- Stéphane Lémeret (Belgia, 7p): Maşina potrivită, la momentul potrivit. Ar fi meritat trofeul COTY 2011.
- Jean-Jacques Cornaert (Franţa, 8p): Raportul calitate/preţ este principalul său atu. Duster demonstrează că o maşină ieftină poate fi şi plăcută.
- Péter Surányi (Hungaria, 5p): Cum să faci un SUV de calitate la un preţ rezonabil? Dacia Duster este răspunsul.
- Francisco Mota (Portugalia, 8p): Arată că o maşină ieftină nu trebuie să fie urîtă. În contextul financiar actual, este o alegere raţională.
- Sergio Piccione (Spania, 7p): Design bun, spaţiu şi siguranţă suficientă, la un preţ excelent.
- Steve Cropley (Marea Britanie, 5p): Arată şi se conduce bine, iar paleta de opţiuni e destul de bogată.
- Vadim Ovsiankin (Rusia, 6p): Un SUV compact, pentru toată lumea. Nu e vorba de inovaţie, ci de o maşină corectă, la timpul potrivit.
- Dan Vardie (România, 6p): Primul SUV/Crossover ingenios ce democratizează Europa
Contra:
- Pedro Figuerolo (Spania, 0p): Duster nu se ridică la nivelul "Maşinii Anului", contribuţia sa în ceea ce priveşte inovaţia tehnologică fiind zero.
- Peter Aaboe (Danemarca, 0p): Maşina nu se vinde în Danemarca, dar chiar dacă s-ar fi comercializat, preţul mic nu este suficient.
- Philippe Gégout (Franţa, 0p): Jurnalistul francez a omis, doar la Duster, să-şi motiveze nota!
- Francis Monsenergue (Franţa, 0p): Cu Duster, Dacia îşi menţine reputaţia low-cost, devenind un adversar pentru mulţi producători.
- Thomas Imhof (Germania, 0p): O maşină decentă la banii ei, dar cu un pachet de siguranţă sărăcăcios, plastice tari şi o ţinută de drum nesigură.
- Frank Janssen (Germania, 1p): Este zgomotoasă, leneşă, confortul scaunelor este slab şi are o direcţie imprecisă.
- Stratis Chatzipanaghiotou (Grecia, 1p): Trebuie să menţionez încă o dată că în Atena înmatricularea maşinilor diesel este interzisă.
- Miklos Gajdan (Ungaria, 1p): Deoarece, în general, consider SUV-urile un pericol pentru mediu, nu le acord puncte.
- Michael McAleer (Irlanda, 0p): O maşină de recesiune, care face o treabă bună. Nu sînt convins însă că are altceva de oferit, decît o serie de piese Renault
- Piero Bianco (Italia, 2p): Preţul este principalul său atu. Versiunea de bază este săracă în opţiuni, iar pentru 4x4 trebuie să plăteşti mai mult.
- Ton Roks (Olanda, 1p): Preţul este singura ei virtute.
- Marianne Sterner (Suedia, 0p): Lui Duster îi lipseşte siguranţa standard a unei maşini moderne.
- Andrew English (Marea Britanie, 0p): Clienţii europeni au ales cu portofelul această maşină, chiar dacă dispune numai de specificaţiile minime
Sporturi • Auto • CAR OF THE YEAR 2011
Dacia pusă pe ultimul loc după un vot ca la Eurovision
Articol de Valentin Damian, Răzvan Scăeşteanu — miercuri, 01 decembrie 2010
{{text}}