Bucla de la Copiapo a fost ultima din cele sase probe speciale desfăsurate în Chile, caravana Dakar-ului revenind pe 12 ianuarie în Argentina. După ce au făcut fată provocărilor din cel mai arid desert al lumii,
pilotii Vectra Racing se află, în clasamentul general al raliului, pe locurile 21 (Mani Gyenes) si 64 (Marcel Butuza).
La clasa Maraton (la această clasă concurentii nu au voie să schimbe motoarele de-a lungul celor peste 9.000 de km cât măsoară Dakar-ul), Mani Gyenes este lider, iar la clasa motoarelor de peste 450 cmc
Marcel Butuza ocupă locul 14.
Desertul Atacama este considerat a fi cel mai arid din lume, iar Dakar-ul a avut în această zonă din Chile nu mai putin de sase probe speciale, cea mai dificilă fiind cea de pe 10 ianuarie când s-a concurat pe o distantă de 508 km.
În speciala care i-a dus pe concurenti din Antofagasta în Copiapo s-a rulat într-o zonă care a făcut înconjurul lumii datorită filmului ”Quantum of Solace” din seria James Bond.
După ce au trecut de această probă specială foarte lungă, în care au avut parte de foarte multă piatră si de traversări de dune, pe rideri i-a asteptat o buclă de 235 km. În această zi (11 ianuarie) când s-a concurat
în cea de a noua probă specială a raliului, bivouacul a rămas în Copiapo, pilotii revenind după parcurgerea specialei în aceeasi tabără.
Această zonă din Atacama si mai ales orasul Copiapo a devenit cunoscut datorită salvării miraculoase a 33 de mineri care au rămas captivi în subteran la o adâncime de 700 m timp de 69 de zile.
Speciala a debutat cu un start în linie asemănător cu cele din competitiile de motocross si a fost marcată în prima parte de ceată. Traseul din această zi a avut traversări de dune cu nisip fin, dar si portiuni cu multă piatră.
Mani Gyenes a încheiat speciala cu al 30-lea timp, iar Marcel Butuza s-a clasat pe 61.
Mani Gyenes: ”Proba de pe 10 ianuarie a fost foarte obositoare pentru că am avut cred că pe 80% din întregul traseu (ps a măsurat 508km) piatră ascutită. Astăzi (11 ianuarie) am avut ultima specială în desertul
Atacama însă nu a fost de loc usor. Startul de dimineată, cel în linie ca la motocross, nu mi-a plăcut de
loc pentru că în primii 30 de km nu reuseam să ne distantăm unii de altii si mergeam în praf.
Marcel a pornit foarte bine cu acest tip de start si deja pe prima dună a fost al treilea din grupa în care a luat startul. Ne-am chinuit însă astăzi si cu ceața, pentru că în primii km pe lângă praful ridicat de ceilalti concurenti am mai mers si în ceată si tot trebuia să ne stergem ochelarii”.
Pe 12 ianuarie este programată cea de a 10–a probă specială din Dakar 2011 si legătura care îi va readuce pe concurenti în Argentina după săptămâna petrecută în Chile.
După o primă etapă de legătură care va măsura aproximativ 400 de km, riderii vor ajunge la proba specială care măsoară 170 de km si care îi va duce în dunele albe de lângă Fiambala.
Ziua se va termina după ce vor rula pe o altă etapă de legătură pentru a ajunge în bivouacul de la Chilecito.
Ineditul zilei este reprezentat de trecerea granitiei prin Paso San Francisco, situat în Anzi la o altitudine de 4.748m.
În mai putin de 12 ore concurenții vor porni din Copiapo (Chile) situat la o altitudine de 390m pentru a trece granita la 4.748m altitudine, urmând ca după proba specială să ajungă în bivouacul de la Chilecito (Argentina), care se află la o altitudine de 1.080m.
Clasament proba specială nr.9
1. Jonah Street (Yamaha) 3h06min56sec
2. Frans Verhoeven (BMW) +3min38sec
3. David Casteu (Sherco) +3min40sec
.........................................................
30. Emanuel Gyenes (KTM) +24min56sec
...........................................................
61. Marcel Butuza (KTM) +54min32sec
............................................................
Clasament general după 9 probe speciale
1. Marc Coma (KTM)
2. Cyril Despres (KTM)
3. Chaleco Lopez (Aprilia)
......................................
21. Mani Gyenes (KTM)
......................................
64. Marcel Butuza (KTM)
{{text}}