Venirea primăverii i-a determinat pe cei mai mulţi dintre şoferi să facă o scurtă vizită la centrele de vulcanizare pentru a-şi schimba cauciucurile de iarnă cu cele de vară sau “all seasons”.
Ultima iarnă fără obligativitatea cauciucurilor speciale pentru acest anotimp pare că a luat sfîrşit. De la 1 noiembrie 2011, toate maşinile trebuie să fie dotate obligatoriu cu anvelope de iarnă sau cu pneuri “all seasons”. Cine e prins fără, riscă amenzi ameţitoare: între 2.500 şi 4.000 de lei.
Spre bucuria tuturor, pînă atunci mai e ceva timp, iar acum, şoferii au altă treabă: schimbarea cauciucurilor de iarnă cu cele de vară sau cele all seasons. Centrele de vulcanizare au început deja să aibă clienţi. Gazeta Sporturilor a vizitat unul dintre aceste locaţii, Hil Serv Bucureşti.
“Tyre hotel”
“Tyre hotel” sau hotelul pneurilor este un sistem care funcţionează de cîţiva ani şi în România. Oamenii îşi pot lăsa la centrele de vulcanizare anvelopele de care nu au nevoie în anotimpul respectiv. “La noi, nu se plăteşte la lună, ci la sezon. Costă în medie între 25 şi 35 de lei pe roată, preţurile putînd varia fie în funcţie de dimensiunea cauciucurilor, fie dacă sînt cu tot cu jantă. 80% dintre clienţi şi le schimbă pe toate patru”, a declarat Viorel Hilea, directorul de la Hil Serv.
Cît costă schimbarea pneurilor?
Ideal pentru orice şofer este să aibă şi jante, de preferabil din oţel, pentru anvelopele de iarnă pentru a nu mai fi nevoit să le schimbe de fiecare dată. E adevărat, este o variantă cam scumpă. Aşa trebuie să scoţi din buzunar între 100 şi 150 de lei pentru o nouă încălţare care înseamnă demontat, montat, echilibrat şi spălarea roţilor.
Maşină de spălat roţile
Hil Serv a pregătit şi o surpriză clienţilor săi. La orice operaţiune, roata este spălată de o maşină specială adusă din Germania. “N-a fost deloc ieftină, a costat 10.000 de euro, dar e extrem de folositoare. Cleintul nu mai pleacă cu roata murdară, iar plumbii folosiţi la echilibrare se lipesc mult mai bine, iar jantele din aluminiu sînt mai protejate. Maşina funcţionează pe bază de bile, care, sub presiunea apei şi cu ajutorul detergentului, curăţă peste tot, intrînd în toate orificiile”, a explicat directorul service-ului.
Pont ca să afli dacă anvelopele de iarnă mai sînt bune
Un cauciuc de iarnă nu-l poţi folosi mai mult de 3 ierni. Mai nou, anvelopele au un semn care se regăseşte în mai multe locuri pe suprafaţa de rulare. În cazul în care aceasta ajunge la acelaşi nivel cu semnul respectiv, deşi cauciucul arată că mai are destulă “carne” pe el, chiar jumătate, acel pneu nu-ţi mai este de folos iarna, deşi a fost “desenat” special pentru acest anotimp
Cît mai costă un cauciuc ?
Dimensiunile cele mai căutate:
- 155/65/R13 (Daewoo Matiz, Chevrolet Spark) între 135 şi 170 lei
- 175/65/R14 (Ford Fiesta, Renault Symbol, Mazda 2) între 175 şi 240 lei
- 185/65/R15 (Dacia Logan) între 170 şi 300 lei
- 195/65/R15 (Skoda Octavia, VW Golf) între 200 şi 300 lei
- 205/65/R16 (VW PAssat, BMW Seria 3) între 285 şi 400 lei
{{text}}