Sporturi   •   Auto   •   AUTOF1.RO

FOTO & VIDEO: Drive test Chevrolet Captiva » A aruncat mănuşa

Articol de Valentin Damian   —  miercuri, 06 aprilie 2011

Chevrolet Captiva şi-a schimbat look-ul. Arată mai bine şi vine cu un preţ în România care provoacă dureri de cap rivalelor din segment

Chevrolet. Chiar dacă a făcut istorie pînă acum în industria auto, pe segmentul SUV-uri pentru clienţii europeni, americanii erau descoperiţi. Pînă în 2006, atunci cînd a apărut pe piaţă primul Captiva. Acum, modelul a primit un facelift. Exteriorul are o faţă nouă. Farurile au fost redesenate, iar grila dintre faruri e altfel. Look-ul proaspăt se simte şi la interior. A fost şi un pic de inspiraţie şi de la Cruze, pînă în acest moment modelul de succes al celor de la General Motors după relansare. Materiale mai bune, inserţii de aluminiu, consolă centrală schimbată. A fost schimbată pînă şi culoarea care iluminează ceasurile de la bord. Verdele şters a fost înlocuit cu un albastru viu, care a plăcut deja clienţilor.



Pentru drive-test, Captiva a venit cu temele făcute: două motoare pe benzină (2.4 şi 3.0 litri, ultimul fiind V6) şi unul pe motorină, 2.2 litri cu două versiuni de putere: 163 şi 184 CP.



Vorbim de propulsorul diesel, pe care românii îl vor alege întotdeauna în dauna celor pe benzină. Motivele sînt cunoscute.

2.2 litri şi 163 cai-putere. Cuplu de 350 Nm, cutie manuală în 6 rapoarte. Concluzia? Un motor plin de viaţă, fără să-l auzi prea tare în interior şi care face echipă bună cu o cutie de viteze bine etajată. Consumul interesează pe toată lumea. Nu sare de 7 litri la 100 km parcurşi pentru un traseu în care s-a întîlnit şi cu drumuri virajate. Nu e rău deloc!



Pentru că Chevrolet Captiva rămîne un SUV, momentul off-road nu putea fi evitat. Captiva a dovedit că-i funcţionează bine tracţiunea integrală. Dacă vrei să cobori şi o pantă abruptă, atunci intră în acţiune sistemul DCS. Laşi pedalele de frînă şi acceleraţie în pace, iar SUV-ul celor de la GM coboară lin, fără emoţii.





25.400 de euro este preţul de pornire pentru un Chevrolet Captiva 2.2 D 163 CP





Adversari

Hyundai Santa Fe 29.760 euro

Mitsubishi Outlander 29.593 euro

Opel Antara 30.225 euro





Chevrolet Captiva 2.2 D 163 CP

Preţ 25.980 de euro

Performanţe 0-100 km/h 9,9 s

Viteză maximă 189 km/h

Consum mixt 6,4 l/100 km

Date tehnice

Capacitate 2.231 cmc

Putere maximă 163 CP/3.800 rpm

Cuplu maxim 350 Nm/ 2.000 rpm





Verdictul GSP:

Chevrolet Captiva facelift are un preţ extrem de atractiv, iar motorul diesel de 2.2 litri are un cuplu foarte bun şi consumă puţin. Calităţile ei în off-road merită atenţie



Design ok

Motor ok

Consum ok

Dotări ok

Preţ ok





Plusuri



Preţ foarte bun

Chevrolet Captiva facelift primeşte o bilă albă pentru design, mult îmbunătăţit faţă de cel al modelului anterior. Interiorul are şi mai multe lucruri bune acum . Consola centrală parcă nu mai are aspectul sărăcăcios al precedentului. Motorul diesel de 2.2 litri cu 163 şi 184 CP este competitiv: consumă puţin, se mişcă bine datorită cuplului foarte bun. Preţul Captivei este atrăgător. Modelul testat costă în România 25.890 de euro (TVA inclus), iar dacă se adaugă cele trei prime de casare acesta ajunge la 23.280 de euro (TVA inclus). În rest, 7 locuri, o multitudine de sisteme, ESC, TCS, DCS (sistemul de control la coborîrea pantelor), HBA (asistare hidraulică la frînare) şi TSA (asistenţă pentru stabilitatea remorcii).





Minusuri



Motorul pe benzină nu e o afacere

Poate nu toate plasticele folosite pentru Chevrolet Captiva sînt dintre cele mai bune. Unele dintre ele sînt un pic cam dure. Motorul pe benzină 2.4 litri şi 167 CP este dezamăgitor. Chiar cu atîta putere în spate, Captiva nu se mişcă deloc bine, pare gîtuită. Cutia de viteze automată nu se potriveşte deloc cu propulsorul benzinar.

Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.