Aceasta va fi ritmicitatea cu care o echipă va putea fi văzută pe micul ecran de marea majoritate a fanilor Partida de pe Antena 1 va fi singura transmisă la nivel naţional. Completarea va veni pe Digi TV sau pe Dolce, în funcţie de operatorul cu care fiecare are abonament
Telespectatorii au de ce să-şi facă griji dacă Liga nu va vinde şi restul de şase pachete din drepturile TV, rămase disponibile după licitaţia organizată luni de LPF! În situaţia în care vor fi transmise numai trei partide din etapă, fanii îşi vor putea vedea favoriţii pe micul ecran, în medie, numai de două ori la fiecare nouă etape. Asta ar însemna un meci pe DigiSport sau pe Dolce, în funcţie de operatorul cu care omul are contract, şi încă o întîlnire pe Antena 1, cea la liber.
Doar o partidă pentru abonaţii UPC
Sigur, avantajaţi ar fi cei care au şi cablu de la RCS&RDS, şi "pălărie" de la Romtelecom, dar aceştia fac parte dintr-o categorie minoritară. În schimb, vor avea de suferit abonaţii la UPC, care, ţinînd cont şi de absenţa TVR, vor beneficia de şansa de a urmări din fotoliul de acasă numai partida aleasă de Antena 1. Şi nici măcar pe aceea, dacă meciul va fi difuzat pe GSP TV, post recepţionat doar de cei care au contract la RCS&RDS!
Mai mult, pentru suporterii echipelor mici, gen Tg. Mureş, Astra sau Bistriţa, neatractive pentru televiziuni, se conturează posibilitatea de a-şi vedea favoriţii pe micul ecran chiar cu o ritmicitate mai scăzută decît de două ori la nouă etape, în funcţie de cum curg opţiunile.
"Am greşit!"
Oricum, LPF nu se mulţumeşte cu situaţia actuală şi plănuieşte deja o nouă licitaţie, probabil după ce se va încheia sezonul actual, în iunie. "Am greşit! Pachetele n-au fost gîndite corect, foarte diluate. Era mai bine dacă am fi consultat şi televiziunile înainte de a construi grila după care s-au pus drepturile în vînzare. Trebuie să ne rearanjăm strategia, fiindcă nu ne permitem să pierdem zeci de milioane de euro, vitale pentru multe cluburi" au fost concluziile zilei de ieri la ligă, unde Dragomir şi staff-ul său au discutat îndelung pe seama eşecului de la prima licitaţie.
"Nu sînt de acord să facem vreun pas înapoi! Să se transmită doar trei meciuri pe etapă! O ducem aşa un sezon. Televiziunile vor realiza ce au pierdut şi preţul va creşte foarte mult, iar la anul vindem restul pachetelor"
Adrian Porumboiu, finanţator FC Vaslui
"La a doua licitaţie nu mai lăsăm cinci pachete distincte, ci vom lăsa televiziunile să concureze pentru un pachet întreg al cărui preţ de pornire va fi de 22 milioane de euro! Dacă nu găsim pe cineva care să cumpere, nu le mai dăm"
Dumitru Dragomir, preşedinte LPF
2,7 milioane e cifra estimată a abonaţilor RCS&RDS pe servicii de televiziune, potenţiali telespectatori ai Digi TV: Dolce are circa 1,1 milioane de abonaţi, potrivit Ziarului Financiar
Miza fazelor litigioase
Dacă situaţia pachetelor nu se va schimba, LPF va trebui să se ocupe direct de producţia TV a partidelor netransmise, astfel încît să poată oferi televiziunilor rezumatele obligatorii de trei minute. Automat, în funcţie de montajele avizate de ligă, vor fi vizibile sau nu fazele litigioase, care ar deveni o miză simplu de controlat din partea LPF! Actualul preşedinte al Asociaţiei Presei Sportive (APS), Dumitru Graur, crede că "Liga şi-ar bate joc de fotbal dacă îşi va asuma acest lucru. N-o să aibă niciodată bani să angajeze o firmă de producţie şi nici nu cred că vrea să o facă. E praf în ochi, să sperie televiziunile ca să rămînă meciurile la acelaşi preţ". (Gabriel Berceanu)
{{text}}