In weekend, la Romaero Baneasa a avut loc Expobike 2011, un targ dedicat noutatilor din ciclism. Pasionatii au putut vedea biciclete la moda, speciale, pliabile, usoare, mari sau mici, choppere, de lux, electrice. Cele mai mari firme s-au "luptat" in a scoate in evidenta calitatile bicicletelor lor, iar cei care au avut de castigat au fost cumparatorii. Vedete, din lumea ciclismului sau nu, au participat cu entuziasm la expozitie.
Sambata, unul din cei mai cunoscuti rideri de Trial, Dominik Raab a oferit publicului cateva demonstratii care sfidau gravitatia. Este campion al echipei UMF de trial, a ajuns Campion National, ocupa locul 6 la Campionatul European si locul 15 la Campionatul Mondial.
Duminica, in ultima zi a targului de biciclete, pasionatii s-au indreptat curajos spre standurile cu biciclete de lux (fie ca pretul exorbitant definea designul sau echipamentul) in timp ce restul curiosilor s-au multumit sa viziteze timid biclele care le luau ochii. Iata cu ce s-au laudat expozantii in ultima zi de targ.
Choppere – cele mai trendy biciclete
Chopperele sunt biciclete de oras, in varianta de promenada. Sunt folosite de cei care merg pe bicicleta mai mult la o plimbare si deci sunt mai pretentiosi in ceea ce priveste designul. Descrise cel mai bine prin cuvantul trendy, imprimeurile unor astfel de bicle sunt adevarate opera de arta. Sunt numite si choppere, pentru ca aduc mult ca si design cu chopperele de la motociclete.
Thule – suporti de bicicleta
Din ce in ce mai multi oameni aleg bicicleta pentru recreere, majoritatea pedaland in afara orasului, in zone forestiere sau montane. Pentru asta, vor fi intr-o cautare febrila a suportului perfect pentru bicicleta. Nu trebuie sa mearga mai departe de Thule, cea mai importanta marca de suporti pe plan mondial! La Expobike 2011, cei interesati au putut gasi sisteme care prind bicicleta de haionul masinii, de carlig sau care o fixeaza pe capota.
Dahon – cele mai vandute pliabile
Firma Dahon a avut si ea un stand special la Expobike2011. Cea mai vanduta marca de biciclete pliabile din Romania, Dahon este recunoscuta in primul rand pentru dimensiunile extraordinar de reduse ale bicicletelor sale. Aceste pliabile sunt mici, foarte usoare si ocupa spatiu putin.
Gazelle – biciclete de oras rezistente
Gazelle, unul dintre cele mai renumite branduri in materie de city bikes, populare in Germania si Danemarca. Bicicletele de oras trebuie sa fie inainte de toate, comfortabile. “Daca acum 3-4 ani singura bicicleta pe care stia sa o cumpere romanul era MTB, chiar daca se ducea la munte sau nu, de anul trecut se observa o schimbare: bicicletele de oras sunt din ce in ce mai cerute”, spune Dragos Dimancea, organizator. Bicicletele Gazelle ofera cu mult succes comfort, robustete, rezistenta in timp si simplitate. Exista si variante pliabile, la care se observa insa diferente fata de mecanismul clasic de pliere.
Velorbis – stil la superlativ
Cu un design deosebit vin si cei de la Velorbis, cu seria de biciclete de oras de lux. Acestia acorda o mare atentie detaliilor, pentru ca se adreseaza barbatilor de afaceri si femeilor de cariera. In oras, vei vedea femeia in deuxpieces si barbatul la patru ace pe o bicla Velorbis. Cumparatorul Velorbis isi va dori sa fie in acelasi timp elegant si eco. Vedeta colectiei este Dannebrog, o bicicleta rosu aprins, lucrata manual in Germania, in doua straturi de vopsea electrostatica, cu masoane si sa din piele si anvelope din Kevlar. Pretul de la care porneste aceasta bicicleta este de 3.460 de lei, insa poate creste, in functie de accesoriile adaugate.
Bicicletele utilitare – tractoare pe doua roti
Bicicleta utilitara, numita si tractor, este genul de bicicleta care ajuta la transportarea facila a unor greutati mari. Nu este vorba doar de cumparaturi consistente precum un sac de cartofi, ci si de marfa. Cadrul de tractor poate suporta orice elemente vrei sa ii adaugi, daca vrei sa ti-o personalizezi. La origine, se vrea a fi un cadru dedicat coborarii, sau sportului numit downhill (cei care practica downhill coboara pante cu bicicleta de la inaltimi impresionante). De aceea, este gandit astfel incat sa asigure controlul asupra bicicletei in situatii extreme – vorbim aici de robustetea cadrului, care sa reziste unor viteze de 80-90 km/h la coborare, un soc spate puternic, care sa preia toate damburile si gap-urile. Pretul este pe masura performantelor - doar cadrul depaseste 12.000 de lei. Adaugand o furca Dorado in jur de 8.000 de lei si roti de 1.500 euro, o astfel de bicicleta poate ajunge cu usurinta sa valoreze peste 25.000 de lei.
Bicicletele electrice – viitorul ciclismului?
Bicicleta electrica sau hibrid – o supriza neasteptata la targ. Ea se poate folosi in doua moduri : fie pedalezi si motorul doar asista la urcarea unui deal, de exemplu, fie o lasi sa mearga singura fara sa mai pedalezi! La origine, ele au fost gandite pentru cumparatorul varstnic, care nu se mai poate deplasa cu masina, insa are nevoie de un mijloc de transport. La Expobike 2011, una dintre bicicletele electrice expuse ajungea la nu mai putin de 20.000 de lei!
Un pret exorbitant de 200 de milioane nu poate fi depasit usor, ati crede. La targ insa, o bicicleta electrica FOCUS trece de acest prag. Comparata cu una de 80 milioane, face cam acelasi lucru, insa diferentele se vad in ceea ce priveste materialul din care este facuta (cele din carbon sunt mai scumpe decat cele din aluminiu) si echipamentul (lant, pinioane, furca, schimbatoare, frane), deoarece cu cat sunt mai multe elemente pe bicicleta, cu atat este aceasta mai performanta, mai rapida, mai robusta. O astfel de achizitie se potriveste unui pasionat dar este gandita pentru un sportiv cu veleitati de cursa. De aceea, este si foarte usoara pentru un MTB: atinge cam 9 kg cu aproximatie.
Bianchi – biciclete cu traditie
Firma Bianchi se poate lauda cu unele dintre cele mai scumpe cursiere la ora actuala. “Firma Bianchi face biciclete cam de cand facea Enzo Ferrari masini”, ne-a spus organizatorul, Dragos Dimancea. Preturile ajung pe la 12.000 de lei. Lucrul care ii va lua ochii cumparatorului neavizat la aceste biciclete este cu siguranta ghidonul, atat ca design cat si ca material – piele alba.
De asemenea, la Expobike 2011 au fost prezente si cateva concepte de carucioare pentru copii sau cumparaturi, care se pot atasa la orice bicicleta. Surplusul nu ingreuneaza pedalarea si nu incomodeaza in niciun fel. Singurul lucru de care trebuie sa tii seama este sa ii curbele larg. In Occident acest accesoriu este des intalnit, insa in Romania ramane o curiozitate.
Excelente pentru promenada sunt bicicletele inversate, un concept nou. Aceastea sunt mult mai joase, iar saua este asemanatoare unui fotoliu. Puteti vedea astfel de exemplare in parcuri, la mare, pe faleza, in spatii deschise si cu privelisti superbe, pentru ca principalul lor scop este de a te plimba si a admira natura. Greu de folosit in orase aglomerate, cum ar fi Bucurestiul.
Vezi in galeria foto bicicletele amintite iar in galeria video trick-urile cu care a impresionat Dominik Raab la Expobike 2011!
sursa video: Freerider.ro
{{text}}