Mihai Marinescu a obţinut cea mai bună performanţă din istoria motorsportului românesc, locul 3 la Silverstone, în Formula 2. Dacă la finalul sezonului va rămîne tot pe podium, el va primi licenţă pentru a pilota în F1
Mihai Marinescu se află pe locul 3 în clasamentul general al Formulei 2, anticamera Formulei 1. Este cea mai bună performanţă realizată vreodată de un pilot român. S-a întîmplat în week-end, la Silverstone, primul eveniment din sezonul 2011 al Formulei 2, competiţie organizată de FIA. În urma celor două curse desfăşurate în Anglia, în prima s-a clasat pe locul 4, în timp ce în a doua manşă a terminat pe 5, pilotul român a obţinut 22 de puncte, care i-au adus ultima poziţie a podiumului.
Performanţă excepţională a românului, care dacă îşi va menţine această poziţie pînă la sfîrşitul sezonului va primi licenţă pentru Formula 1 şi poate testa monoposturile F1 ale echipei Williams, cea care, de altfel, a şi proiectat monoposturile din Formula 2.
Pilotul român s-a întors ieri, la prînz, în ţară cu o cursă care a aterizat pe aeroportul Aurel Vlaicu. Fericit, Mihai a spus că vrea să termine sezonul în primii trei. "Ar fi ceva extraordinar pentru mine. Licenţa de F1 şi testul cu monopostul Williams. Ceva nou şi fantastic pentru mine pentru că maşina din Formula 2 nu are nici o legătură cu cea din F1. Diferenţa e de la cer la pămînt".
Are doi piloţi preferaţi în F1, Button (McLaren) şi Webber (Red Bull). "Mi se par compleţi. Şi ei s-au chinui pînă să ajungă acolo", a explicat Mihai. Întrebat dacă se poate ajunge în Marele Circ fără bani chiar dacă eşti super- talentat, pilotul a fost ferm: Nici o şansă! Acolo e o junglă foarte deasă". N-a vrut să spună cam cît l-a costat pînă acum aventura lui în motorsport."Nu mă ocup eu de partea financiară, dar, sincer, chiar nu ştiu".
Pînă la cursa viitoare, de la Magny-Cours din mai, românul în vîrstă de 22 de ani va reveni în Olanda, acolo unde a primit o bursă. Este student în anul 3 la inginerie mecanică, din cadrul Universităţii Transilvania din Braşov.
290 km/h este viteza maximă pe care a atins-o pe circuit Mihai Marinescu
"În afara circuitului, nu-s un vitezoman. În Braşov, oraşul meu, traficul e lejer şi dacă ajung cu un minut mai tîrziu unde am treabă nu e nici o problemă"
Mihai Marinescu
Mihai povesteşte cursa
"Sîmbătă au fost calificările. Am reuşit al 5-lea timp, rezultat mulţumitor pentru mine. Tot sîmbătă a fost prima cursă. N-am avut un start perfect, dar am reuşit să-l depăsesc pe Brundle în primul tur şi să scap de Pineiro în turul 2. Ritmul celor din faţa mea a fost foarte rapid şi m-am gîndit că nu-l mai pot ajunge pe Monras. Îmi asumam riscuri prea mari şi am preferat să-mi păstrez locul 4.
Duminică dimineaţă, în calificările din cursa a doua, am prins un pilot lent în faţă care mi-a anulat "boost'-urile. Practic am obţinut timpul fără a utiliza cei 500 CP ai motorului. Cum avem numai trei "boost"-uri, nu există a doua şansă. Ai un tur în care poţi scoate timp şi atît. În cursă am avut mari emoţii. Mi-a fost lovit un deflector, a cărui deformare mi-a afectat aerodinamica maşinii. Nimic grav, dar am fost nevoit să renunţ să mai atac, era imposibil să intru în aspiraţie ca să depăşesc".
Etapele rămase în sezonul 2011 al Formulei 2
Magny- Cours (Franţa) 13-15 mai
Spa- Francorchamps (Belgia) 24-26 iunie
Nurburgring (Germania) 1-3 iulie
Brands Hatch (Marea Britanie) 22-24 iulie
Red Bull Ring (Austria) 26-28 august
Monza (Italia) 30 septembrie-2 octombrie
Barcelona (Spania) 28-30 octombrie
{{text}}