Ciclism

A început Turul Franţei! Află toate detaliile despre "Marea Buclă"

Andy Schleck şi Alberto Contador sînt principalii favoriţi la cîştigarea Turului Franţei

Articol de Florin Dincă  —  sâmbătă, 02 iulie 2011

Au trecut mai bine de o sută de ani de la prima ediţia, dar Turul Franţei continuă să ne surprindă.

Pentru 2011, francezii ne-au pregătit un start fantastic. Prologul a fost abandonat, contratimpul scurt fiind înlocuit cu o etapă normală. Asta la prima vedere pentru că plutonul va face astăzi primii paşi în noua ediţie pe celebrul Passage du Gois. Un drum de 4,5 kilometri care la cota maximă a fluxului este acoperit în întregime de apă.

Pare poetic, dar este de fapt un avertisment. Urmează trei săptămîni în care 198 de ciclişti vor fi împinşi dincolo de limită. Dacă 2010 a fost anul Pirineilor, 2011 este un adevărat tribut al Alpilor.

PATRU ETAPE TERIFIANTE
Vom urca la cea mai mare înălţime din istoria Turului pentru un final de etapă (2.645 de metri), vom străbate în numai două zile Col Agnel, Col d'Izoard, de două ori Col du Galibier, Col du Telegraphe şi, desigur, locul unde toţi se aşteaptă să aibă loc finala pentru Tricoul Galben, Alpe D'Huez. Nici Pirineii n-au fost uitaţi, Col du Tourmalet, Luz-Ardinden, Col d'Aubisque şi Plateau de Beille nelipsind din peisaj. În total, patru etape de vis cu final în ascensiune.

Faţă de anii trecuţi, cînd, incluzînd şi prologul, am avut 3 etape de contratimp individual, la această ediţia vom avea parte doar una. În schimb, reapare contratimpul pe echipe, chiar în ziua a doua a Turului.

ALBERTO E FAVORITUL
Plutonul n-a apucat să plîngă prea mult după Lance Armstrong, frîiele fiind preluate rapid de Alberto Contador (Saxo Bank). Ibericul are deja trei victorii în Tur, la care se adaugă şi triumful de anul acesta din Il Giro. Spre deosebire de american, Contador n-a avut niciodată o echipă puternică în spate, fiind nevoit să se bazeze mai mult pe forţele proprii. Puternic pe munte şi bun la contratimp, spaniolul posedă toate calităţile necesare pentru un nou succes la Paris.

ANDY VINE TARE
Dacă există un nou Lance, trebuie să existe şi un Jan Ulrich. Andy Schleck (Leopard Trek) pare singurul capabil să se ţină de Contador în acest an, iar şansa iar putea surîde. Faptul că avem numai un contratimp individiual reprezintă clar un avantaj pentru luxemburghez, care-şi va limita astfel secundele pierdute. Totul se va decide în munţi.

Printre favoriţi se mai numără Cadel Evans (BMC), Levi Leipheimer (Radio Shack), Robert Gesink (Rabobank), Ivan Basso (Liquigas), Tony Martin (HTC Highroad) şi Samuel Sanchez (Euskaltel Euskadi).

*Click pentru a mări imaginea


Căţărătorii - Tricoul Alb cu Buline Roşii
Organizatorii au decis să perfecţioneze sistemul după care se acordă punctele în clasamentul căţărătorilor. Aceştia îşi doresc ca Tricoul Alb cu Buline Roşii să ajungă pe mîna unui căţărător adevărat. Astfel, la căţărările de categorie specială şi categoria 1 vor puncta numai primii 6, la categoria 2 primii patru, iar la categoriile 3 şi 4 numai primii doi rutieri.

Pe lîngă favoriţii la victoria finală îi putem adăuga pe lista concurenţilor pentru acest tricou pe Sandy Casar (Francaise des Jeux), Juan Mauricio Soler (Movistar), Rain Taaramae (Cofidis), Chris Anker Sorensen (Saxo Bank) şi Jean Christophe Peraud (AG2R).

Sprinterii - Tricoul Verde
Regulamentul a fost schimbat şi în bătălia pentru Tricoul Verde. Faptul că Mark Cavendish (HTC Highroad) a cîştigat 11 etape în ultimele două ediţii, dar nu a fost învingător la puncte la Paris a fost un semnal de alarmă. De aul acesta, vom aveam un singur sprint intermediar pe etapă, dar la care vor puncta primii 15 rutieri. În plus, s-a modificat şi punctajul la victoria de etapă, totul pentru a favoriza oamenii care cîştigă sprinturile decisive.

Pe lîngă Cavendish, îi vom vedea primii la linia de sosire în etapele de plat pe Tom Boonen (Quickstep), Edvald Boasson Hagen (Sky), Alessandro Petacchi (Lampre ISD), Andre Greipel (Omega Pharma) şi Tyler Farrar (Garmin-Cervelo).

Turul Franţei poate fi urmărit pe Eurosport.

Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.