Sporturi   •   Altele   •   moto

Inovaţie pentru siguranţa motocicliştilor Combinezon cu airbag

Victor Nemeş, managerul echipei AMCKart Racing Team, şi Alexandra Popescu, fotomodel, au prezentat combinezonul cu airbag

Articol de Valentin Damian   —  vineri, 02 decembrie 2011

Sistemul, care protejează coloana cervicală, o zonă extrem de sensibilă, se declanşează atunci cînd motociclistul se loveşte de un obiect contondent sau atunci cînd cade de pe motocicletă

Motociclistul se expune la riscuri enorme în cazul unui accident. Impactul cu orice obiect contondent, maşină, stîlp şi multe altele, poate fi fatal pentru acesta. Zona gîtului este extrem de periculoasă pentru un motociclist, de aceea pe piaţă a apărut combinezonul cu airbag. Acesta este destinat în principal piloţilor care aleargă pe circuit, dar poate fi folosit şi în deplasările de zi cu zi prin oraş.



"S-a observat că în proporţie de 90% din accidentele stradale sau cele din curse, motociclistul se alege cu fractura coloanei cervicale, şi nu a coloanei lombare sau toracale. Combinezonul protejează clavicula şi gîtul, zone extrem de sensibile. Eu cred că este nevoie de aceste inovaţii pentru protejarea motocicliştilor, sistemele airbag fiind un mare pas în acest sens. În cîţiva ani sperăm să vedem o statistică cu mai puţine fracturi în accidentele moto", a declarat Ionuţ Mistode, numărul  la clasa Superbike 1.000 cmc în România.



Cum funcţionează?

Acesta se declanşează doar la şoc sau cînd pilotul cade de pe motocicletă. Combinezonul este prins de cadrul motocicletei printr-un cablu subţire, dar rezistent. În situaţia în care motociclistul este aruncat de pe şa cu o forţă de 5 kgf, în zona superioară a combinezonului, respectiv în zona gîtului, este declanşat sistemul airbag ca o pernă de aer ce protejează zona cervicală, gîtul motociclistului, imobilizîndu-l. În cazul unui accident, perna de aer se poate pune la loc, fiind necesară doar schimbarea buteliei.

Un sistem similar de protecţie a gîtului şi a coloanei vertebrale, sistemul HANS, este folosit şi de piloţii din Campionatul Naţional de Raliuri, acesta devenind obligatoriu.



CIFRELE DECESELOR

În primele 6 luni din 2011, conform datelor statistice oferite de Brigada Rutieră a Poliţiei Bucureşti, în Capitală s-au produs 230 de accidente rutiere îm care au fost implicaţi cei care au condus motociclete, scutere şi mopeduri, soldate cu 6 morţi, 51 de persoane rănite grav şi 208 răniţi uşor.

Pe categoriile de vehicule, situaţia se prezintă astfel:

- motociclete:  114 accidente rutiere soldate cu 5 morţi, 32 de răniţi grav şi 6 răniţi uşor

- scutere: 38 de accidente rutiere soldate cu un mort, 8 răniţi grav şi 34 de răniţi uşor

- mopeduri: 78 de accidente rutiere soldate cu 11 răniţi grav şi 78 de răniţi uşor



1.500 de euro este preţul cel mai mic în România pentru un combinezon cu airbag



"Încercăm să aducem pe circuit cît mai mulţi motociclişti din România pentru a-i învăţa cum să nu mai rişte atunci cînd circulă pe stradă"

Ionuţ Mistode, pilot Superbike 1.000 cmc

Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.