Primele etape ale Marii Bucle apartin ciclistilor care urmaresc sa ajunga pe Champs-Elysees cu tricoul verde. Obiective diferite pentru cei 189 de rutieri care au pornit in Turul Frantei, simbata. Strategiile razbat din calitatile rutierilor. Una dintre mizele anuale ale Le Tour este si tricoul verde, inminat pentru cel mai bun sprinter. Recunoscuti pentru rapiditatea lor, sprinterii ofera batalii spectaculoase la final, in etapele de plat. "Intr-un mare, tur cei mai rapizi rutieri depind foarte mult de echipa pe care o au. E greu de cistigat un sprint masiv, daca nu ai coechipieri care sa te duca spre linia de sosire", a spus Cedric Vasseur, de la Quick-Step, unul dintre oamenii care ii vor pregati drumul lui Tom Boonen. Campion mondial in 2005, belgianul a purtat tricoul galben pe teritoriul tarii sale, dar n-a reusit sa ajunga la Paris. Anul acesta, el a schimbat pregatirea de dinainte de Tur si spera sa cistige cit mai multe etape. Un alt pretendent la tricoul verde este norvegianul de la Credite Agricole, Thor Hushovd. Deja posesor a 3 locuri intii in clasamentul sprinturilor, se pregateste inainte de fiecare Tur al Frantei vizionind victorii anterioare impreuna cu coechipierii sai pentru a adapta tactica la terenul pe care il ofera fiecare etapa. "Echipele isi dozeaza efortul in functie de vint, de pozitia adversarilor, de configuratia finalului de etapa", a spus Serge Beucherie, director sportiv la echipa franceza.
In 2006, cel care s-a impus a fost Robbie McEwen, cel care are construita in jurul sau echipa Lotto. Prezenta de luat in seama, australianul a dominat Turul de anul trecut. "E ca un magician, apare acolo unde nu te astepti", a spus Brett Lancaster, cel care ii va pregati sprinturile lui Robbie. Pe lista oamenilor de luat in seama si-au mai trecut numele Erik Zabel, veteranul care conduce in clasamentul all-time cu sase astfel de distinctii.
Ajutoarele
Tactica pe care sprinterii o pregatesc impreuna cu directorii sportivi este dificila. Astfel, inainte de ultimii kilometri toate echipele colaboreaza. Dar in ultimii cinci kilometri, rutierii desemnati sa duca trena pentru coechipieri trec in fata sprinterului si incearca sa-l pozitioneze pe aceasta intr-un loc cit mai avantajos. La final, ciclistii depun un efort enorm.
Pentru puncte
Punctele pe care sprinterii le acumuleaza pe parcursul celor douazeci de etape difera in functie de dificultatea etapei. Astfel, pentru etapele de plat cistigatorul primeste 35 de puncte, pentru cele de munte mediu, 25 de puncte, cele la altitudine, 20 de puncte, contratimp 15 puncte. Sprinturile intermediare sint cotate cu cite 5, 4 si 2 puncte, la acestea adaugindu-se si secundele de bonificatie.Daca exista egalitate la finalul Turului, cistigatorul va fi desemnat in functie de numarul de etape cistigate.
Show more
Loading ...
Failed to load data.
{{#showContent}} {{#content}}
{{/content}} {{/showContent}}
Show more
Loading ...
Failed to load data.
{{#showContent}} {{#content}}
{{/content}} {{/showContent}}
{{text}}