Tehnicianul a glumit, ieri, cu şefa de la Terapie Intensivă, Elena Copaciu, cînd şi-a revenit din starea de somnolenţă: ”Cucoană, nu mă mai doare nimic! Mă mai ţineţi mult aici?”
"Domnul Lucescu e un tip robust, organismul a reacţionat perfect în timpul intervenţiei chirurgicale. Cred că va putea fi externat în şapte-opt zile, iar în circa trei săptămîni şi-ar putea relua, uşor, uşor, şi activitatea de antrenor". Estimarea, oferită în exclusivitate pentru GSP, ieri, îi aparţine lui Ioan Cordoş, şef Chirurgie toracică la Institutul "Marius Nasta" şi membru al echipei care l-a operat pe Il Luce.
Fizioterapeutul îl va învăţa cum să respire
Acelaşi doctor, cooptat la solicitarea expresă a familiei Lucescu în grupul care a efectuat, duminică, intervenţia asupra tehnicianului, explică faptul că "principalul" lui Şahtior "va beneficia în zilele următoare şi de sprijinul unui fizioterapeut în procesul de recuperare. Iar menirea lui va fi şi aceea de a-l învăţa pe Mircea Lucescu cum să respire pentru a nu mai resimţi dureri mari din cauza coastelor fracturate".
Directorul medical al Spitalului Universitar, Dragoş Vinereanu, a punctat şi el, în jurul prînzului, că starea postoperatorie a lui Lucescu e bună: "Evoluţia a fost conform parametrilor la care ne aşteptam. E conştient, a comunicat cu familia. Se află încă la secţia de terapie intensivă pentru observare atentă. Nu se pune problema unei alte intervenţii chirurgicale. Recuperarea nu e simplă. Funcţia cardiacă e excelentă. A fost revăzut de cîteva ori şi din punct de vedere cardiologic".
Vizite doar de la familie
Surse din spital au punctat pentru GSP că e foarte posibil ca Mircea Lucescu să fie mutat în această seară înapoi în salonul pe care l-a ocupat în primele zile după internare. Ieri, nu a primit vizite, cu excepţia soţiei şi a fiului, Răzvan.
Iar în jurul orei 14:30, cînd s-a mai dezmeticit din starea de somnolenţă indusă de analgezice, a avut o reacţie haioasă, care a surprins-o pe doctoriţa Elena Copaciu, şefa Terapiei Intensive, aflată în salon: "Hei, cucoană, mai stau mult aici, nu plec acasă? Nu mă mai doare nimic". Medicul l-a temperat însă pe tehnician: "Stai, domnule, liniştit că mai trebuie să rămîi la noi cîteva zile!".
l ia Ahmetov duminică?
Specialiştii de la Universitar cred că Lucescu va putea merge pe propriile picioare de miercuri după-amiază. Deocamdată, e ţintuit la pat, sub calmante, şi mai are, preventiv, doar un singur dren, în loc de trei, cum era la început.
"Măsură de precauţie", a punctat un apropiat al lui Il Luce. Nu e exclus ca, duminica viitoare, cînd patronul lui Şahtior, Rinat Ahmetov, va reveni în România, Lucescu să plece împreună cu el la Doneţk, dacă medicii de la Bucureşti îşi vor da OK-ul pentru externare.
5 zile au trecut de cînd Mircea Lucescu a fost internat la Spitalul Universitar din Bucureşti, în urma accidentului rutier suferit la sfîrşitul săptămînii trecute
"Nu l-am căutat pe Mircea fiindcă am fobia spitalului după soţia mi-a murit la Reanimare, iar eu am stat internat două luni şi am trecut pe lîngă moarte. Îi urez însă însănătoşire grabnică şi să-şi reia cît mai repede activitatea!" (Cornel Dinu, administrator delegat Dinamo)
"Mister s-a trezit din anestezie. Semnele vitale, pulsul, presiunea sîngelui, respiraţia, sînt în limite normale. Evoluţia e cea la care ne aşteptăm" (Artur Gluşcenko, doctor Şahtior, pe site-ul clubului)
Românii fac haz de necaz :)
Dincolo de emoţia şi grijile provocate de accidentul suferit de Mircea Lucescu, românii nu s-au dezis nici de data asta şi au reacţionat prin diverse glume făcute pe seama situaţiei antrenorului.
- Revista "Kamikaze" a publicat ieri o imagine prelucrată în Photoshop cu un tramvai decorat cu însemnele clubului Dinamo Kiev, aluzie la marea rivală a lui Şahtior din Ucraina, sugerînd că Lucescu a fost "atacat" de adversarii din campionat
- Fan Poli Timişoara pe gsp.ro: "Lucescu ar fi vrut ca tramvaiul să se dea la o parte, la fel cum a vrut să se dea şi Poli Timişoara din faţa lui Dinamo în 1987, cînd ne-au retrogradat"
Bancuri:
- Ştiţi de ce n-a fost ofsaid la Lucescu în momentul impactului cu tramvaiul? Fiindcă era pe linie!
- Ironia sorţii face ca Mircea Lucescu să aibă şapte coaste fracturate pe stînga şi trei pe dreapta. E sistemul preferat de joc, 7-3-0!
- În echipa care l-a operat pe Lucescu au fost 11 medici. Au intervenit în sistemul 1-4-3-3
- Ştiţi care e acum cea mai căutată informaţie din fotbal? Dacă vatmanul care a dat peste maşina lui Lucescu ţine cu Steaua!
Gazeta vă prezintă, în concepţie 3D, cum arată rezerva în care stă Lucescu
Vatmanul care l-a lovit pe Lucescu: "Am făcut tot posibilul să-l evit!"
Conducătorul tramvaiului implicat în accidentul lui Mircea Lucescu a fost oprit de şefii săi să mai iasă în trafic pentru o perioadă "fiindcă e afectat după cele întîmplate".
"Să mă ierte Dumnezeu, dar vatmanul parcă a vrut să dea peste mine! L-am văzut la zeci de metri şi mi-am imaginat că va frîna. Avea timp suficient", i-a declarat duminică Mircea Lucescu lui Ovidiu Ioaniţoaia, directorul Gazetei Sporturilor. Acuzele tehnicianului au stîrnit rumoare printre vatmanii de la Depoul Dudeşti, de unde pleacă pe traseu tramvaiul cu numărul 1, linie pe care lucrează şi Marian Bartoc (48 ani), cel care a lovit vineri maşina antrenorului.
"O fi mare antrenor, dar şofer nu e!"
La Depoul Dudeşti, subiectul e răsucit pe toate părţile de colegi: "Marian nu a greşit! O fi Lucescu mare antrenor, dar cu şoferia nu le are. Sau nu i-a păsat, o fi zis că el e marele tehnician şi las' că tramvaiul opreşte! Dacă tot eşti de vină, măcar taci din gură, nu mai acuza aiurea!". Bartoc nu e de găsit. "E la Poliţie, l-au chemat iar pentru nişte declaraţii", spun oamenii.
De la accidentul cu Mircea Lucescu, Marian Bartoc, vatman cu o experienţă de 19 ani, nu a mai condus tramvaiul. Sîmbătă şi duminică a fost liber, iar ieri a avut de dat declaraţii la Poliţie. În plus, şefii au decis să-l ţină un timp departe de trafic, chiar dacă ancheta internă nu l-a găsit vinovat.
"Avea toate analizele la zi"
Directorul Florin Poşiar explică:"El mu e obişnuit să intre în vizorul mass-media. Chiar şi familia ne-a cerut discreţie, să nu-l expunem. Din punctul nostru de vedere, dar şi al Poliţiei, nu are nici o vină. În acea zonă în care s-a produs accidentul avea chiar şi restricţionare de viteză, dată de Regia noastră, aşa cum se întîmplă pentru multe alte tronsoane. Nu avea decît 15 kilometri pe oră. Omul acesta a suferit un şoc. Îl vom folosi o perioadă la treburi administrative. Avea toate analizele la zi, examinarea psihologică la fel, are în continuare carnetul. El poate reveni oricînd în trafic".
Convocat la sediul RATB
Ieri, Marian Bartoc, care e căsătorit şi are un fiu de 19 ani, a fost chemat la o discuţie şi de către directorul de exploatare al RATB, Gheorghe Aron. Vatmanul refuză să mai discute cu presa. "I-au fost răstălmăcite vorbele şi nu vrea să se mai expună", spun colegii săi.
În urma celor declarate de Lucescu, Bartoc a dat doar o declaraţie oficială, prin intermediul Biroului de Relaţii Publice al RATB: "Am făcut tot posibilul pentru evitarea accidentului. Am avut o reacţie cît se poate de rapidă şi am acţionat sistemele de frînare de care dispune tramvaiul. Dacă era un conducător mai puţin experimentat în locul meu, nu reacţiona aşa de prompt"
"De ce nu ştim rezultatul alcoolemiei lui Lucescu?"
Colegii lui Marian Bartoc erau supăraţi şi pe modul în care acesta a fost tratat de Poliţie: "Pe Marian l-au verificat pe loc, cu etilotestul, şi a fost zero. De ce i-au mai luat şi încă două probe de sînge? În schimb, despre rezultatul testelor pentru alcoolemie ale lui Lucescu nu s-a dat nici un comunicat oficial. De ce? De astfel de evenimente avem parte destul de des, dar acum se face tevatură fiindcă e vorba de Lucescu".
1.500 lei costă reparaţia vagonului
Specialişti ai Poliţiei s-au deplasat, ieri, la Depoul Dudeşti pentru expertiza tehnică a tramvaiului implicat în accidentul lui Mircea Lucescu. Marian Bartoc a fost prezent, mergînd ulterior la sediul Poliţiei Rutiere, unde a dat încă o declaraţie. "Expertiza a ieşit bine, tramvaiul avea revizia tehnică făcută conform normelor. Reparaţia tramvaiului va costa cam 1.500 de lei şi se va face pe poliţa RCA a maşinii conduse de Lucescu, pe care o avem deja", a precizat directorul Florin Poşiar.
Norocul lui Lucescu: tramvaiul nu avea tampon!
Marian Bartoc conducea vineri un tramvai care are 4 sisteme de frînare. Trei sînt acţionate de manivela din stînga vatmanului şi unul, cel de siguranţă, destinat situaţiilor deosebite, pus în funcţiune de manivela din dreapta (foto). Sistemele de frînare acţionează mai ales pe roţile din faţă şi pe cele din spate ale tramvaiului. Vatmanii de la Dudeşti susţin că "Lucescu a avut şi noroc. Dacă tramvaiul ar fi avut tampon, ar fi fost mai rău, tramvaiul s-ar fi înfipt în maşină".
26 de tone are un tramvai gol de genul celui implicat în accidentul lui Lucescu, el putînd ajunge la peste 50 de tone cînd e plin cu oameni
"În condiţiile existente vineri în trafic, umezeală, ploaie, linia murdară, plină cu mîzgă, tramvaiul tot mai patinează vreo 30 de metri, chiar dacă acţionezi simultan ambele frîne, la viteză de 15-20 de kilometri pe oră" (Vatman RATB)
"Domnul Lucescu era pe linia de tramvai. Nu mi-am imaginat că tramvaiul va intra în dînsul. Am încetinit, să-i acord prioritate şi în secunda următoare tramvaiul l-a lovit" (Gabriela Huisain, şoferiţa autoturismului în care a fost proiectată maşina lui Lucescu)
"Poate că domnul Lucescu nu-şi mai aminteşte cum s-au petrecut lucrurile, din cauza şocului! E exclus ca Bartoc să nu fi vrut să oprească. Dar tramvaiul are cîteva zeci de tone încărcat cu oameni, nu opreşte instantaneu, chiar şi la o viteză mică" (Florin Poşiar, director la Depou Dudeşti)
{{text}}