Volkswagen Up!, care a înlocuit vechiul Lupo din segmentul mini, oferă mult spaţiu la interior şi un motor în trei cilindri cu o capacitate de 999 cmc.
Pînă acum a fost Lupo. A trăit din 1998 pînă în 2005. De atunci, Volkswagen a pritocit bine noul său model pentru segmentul mini. Aşa a ieşit modelul Up! O maşinuţă cu un design simpatic, desenată simplu. Dimensiunile sale? 3,54 metri lungime, 1,64, lăţime şi 1,48 înălţime. Aceste cifre au făcut din Up! o maşină cu mult spaţiu la interior. 3 uşi, 4 locuri şi 854 de kilograme. Urmează şi versiunea în 5 uşi.
Up! a sosit la lansare cu un motoraş sub capotă în trei cilindri. Capacitate 999 cmc, 75 CP. O versiune ideală pentru aglomeraţiile urbane, unde viteza de croazieră contează mai puţin. Plecarea e importantă, iar Up! se descurcă bine.
E fîşneaţă, dar cel mai important lucru este consumul. La carte scrie un consum de 4 litri pentru 100 kilometri parcurşi în afara oraşului. Cît de tare ai forţa noul Volkswagen n-ai cum să depăşeşti 5 litri. Up! merge bine şi pe autostradă, 130 km/h fiind o viteză de croazieră decentă şi fără să forţezi micul propulsor. Există şi o variantă tot de 1 litru cu 60 CP.
Vrei putere mai mare? Up! mai are pregătit şi propulsorul de1.2 litri. Cutie de viteze. Manuală, 5 trepte. Precisă şi curse scurte. Direcţia? Uşoară. Poate un pic prea uşoară, dar pentru oraş e chiar indicată. Suspensia e moale, asta înseamnă că poate digera şi denivelările din asfalt. Vizibilitatea este bună datorită suprafeţei vitrate care are dimensiuni generoase. La interior, totul este ergonomic. Comenzile sînt puţine, dar fiecare buton are locul lui bine stabilit.
La capitolul tehnologie, Up! oferă opţional sistemul City Emergency Braking. Practic, acesta încetineşte automat maşina în situaţia în care descoperă un obstacol în faţă. Este valabil pînă la o viteză de cel mult 30 km/h. Detectorul cu laser este amplasat în spatele oglinzii retrovizoare şi monitorizează pe o distanţă de 10 metri tot ce se întîmplă în faţă.
Plusuri - Loc pentru 4 adulţi
VW Up! oferă mult spaţiu la interior. Datorită celor două portiere de dimensiuni generoase, accesul la locurile din spate, după rabatarea şi culisarea scaunelor din faţă, se face cu uşurinţă. Două persoane cu o înălţime medie pot sta confortabil. În faţă, atît şoferul, cît şi pasagerul din dreapta îşi pot mişca în voie picioarele în lateral datorită faptului că a dispărut consola centrală. Sistemul Portable Infotainment Device cu touch-screen include sistemul de navigaţie şi Bluetooth-ul. Parte acea mai interesantă este că acesta poate fi scos din soclul său şi-l poţi folosi şi atunci cînd eşti pieton.
Minusuri - Plastice modeste
Plasticele folosite la interior nu sînt dintre cele mai bune. Unele dintre ele sînt tari şi dau impresia de low-cost. Up! salvează un pic la acest capitol, finisările punîndu-şi apăsat amprenta germană: nimic la voia întîmplării. Direcţia este un pic prea uşoară şi nu vă aventuraţi cu ea la viteze mai mari de 130 km/h pentru că acceleraţia are nevoie de timp
8.327 de euro (TVA inclus) este preţul de pornire pentru Volkswagen Up! în 3 uşi, 1.0 MPi, 60 CP, benzină
GSP verdict: VW Up! este o maşină cu un design simpatic, extrem de generoasă cu spaţiul la interior şi cu un motor silenţios de 999 cmc extrem de economicos
Design ok
Motor ok
Consum ok
Dotări ok
Preţ ok
Date tehnice
VW Up! 1.0 MPi 75 CP, echiparea Take Up
Preţ 8.914 euro (TVA inclus)
0-100 km/h 13,2 secunde
Viteză maximă 171 km/h
Consum mixt 4,7 l/100 km
Capacitate 999 cmc
Putere maximă 75 CP/6.200 rpm
Cuplu maxim 95 Nm/3.000 rpm
Adversari
Citroen C1
Peugeot 107
Toyota Aygo
Ford Ka
Renault Twingo
{{text}}