Promiţând o abordare şi un design radical schimbate faţă de anii trecuţi, noul monopost F2012 este rezultatul unui efort susţinut al unei întregi echipe, conduse de noul director tehnic, Pat Fry. Practic, fiecare parte a maşinii a fost revăzută şi lucrată, în special suspensiile, în scopul de a favoriza performanţa aerodinamică şi de a coborî centrul de greutate.
Alte noutăţi sunt aduse aripii din faţă şi la «nasul» monopostului, pentru a corespunde cerinţelor noului regulament tehnic. Aripa din spate, frânele sau design-ul lateralelor maşinii au fost regândite pentru a creşte performanţele globale ale maşinii.
Noul motor de pe F2012 este o evoluţie a propulsorului de anul trecut, echipa tehnică intervenind cu soluţii noi pentru a-i creşte fiabilitatea şi rezistenţa la solicitări extreme. Din 2012, ciclul de viaţă al unui motor de Formula 1 este de 3 curse (faţă de două, până acum), ceea ce înseamnă o întreagă muncă de cercetare şi de dezvoltare suplimentară.
Specificaţii tehnice: Motor V8, 2398 cmc; Şasiu în fibre de carbon şi fagure din materiale compozite; Cutie de viteze semi-automată, secvenţială cu 7 trepte, controlată electronic cu sistem quick shift; Frâne Brembo, cu discuri ventilate din fibre de carbon.
Având în vedere că sesiunile de teste sunt limitate în acest an, F2012 se aşteaptă sa fie un «devorator» de victorii încă de la începutul sezonului. Piloţii Scuderiei în 2012 vor fi aceiaşi ca în ultimii doi ani: Fernando Alonso şi Felipe Massa. Piloţii de rezervă şi de teste vor fi francezul Jules Bianchi şi italianul Davide Rigon.
Scuderia Ferrari a lansat ieri, la sediul uzinei Ferrari din Maranello şi pe site-ul oficial, noul monopost de Formula 1 pentru sezonul de curse. Prin numele maşinii, F2012, se reia obiceiul tradiţional al denumirii monoposturilor Ferrari după anul de fabricaţie.
{{text}}