UPDATE 23.00 // Trenul a fost repornit şi a se află pe drumul dintre Făurei şi Galaţi.
UPDATE 22.05 // Patru locomotive încearcă să deblocheze trenul care a rămas în nămeţi în apropiere de Făurei, în care se află câteva sute de persoane, inclusiv fotbalişti de la Oţelul Galaţi, reprezentanţii CFR susţinând că, în acest moment, nu mai au soluţii şi cer sprijin de la Bucureşti.
"La doi - trei kilometri de la Făurei, trenul s-a blocat şi cele patru locomotive nu l-au mai putut mişca. Au îngheţat saboţii pe roţi, a îngheţat timoneria de frână...", a declarat, directorul Centrului Regional de Exploatare, Întreţinere şi Reparaţii al CFR SA, Ionel Filimon, care a adăugat că nu mai are soluţii, conform Mediafax.
Sergiu Costin: "Mîncăm napolitane şi cornuleţe, doar nu o să stăm în tren trei zile!"
UPDATE 19.40 // Contactat telefonic, Sergiu Costin, unul dintre jucătorii gălăţeni blocaţi în tren, vorbeşte despre frustrarea celor prezenţi: "Afară e viscol de nici nu mă pot uita pe geam. Frustrarea e mare. Sîntem la 70 de kilometri de Galaţi şi nu poate să vină nici o locomotivă să ne ia. Noi mai rezistăm ce mai rezistăm, dar sînt şi oameni bătrîni", a spus Costin în direct la Contraatac pe GSP TV.
UPDATE 17:40 // Jucătorii se aflau la Făurei, aşteptînd o locomotivă pentru trenul care să îi ducă spre Galaţi
UPDATE 16:50 // Trenul în care se află cei nouă jucători ai Galaţiului a ajuns aproape de gara din Brăila şi, dacă nu vor mai întîmpina obstacole pe drum, într-o oră ar trebui să ajungă la Galaţi
UPDATE 14:40 // Trenul a plecat către Făurei, urmînd a ajunge în Buzău pe ruta Tecuci – Mărăşeşti. Prefectul judeţului Buzău, Paul Beganu, a confirmat informaţia la GSP TV: "Trenul este tractat de două locomotive electrice şi are un plug în faţă". Sergiu Costin a glumit la acelaşi post de televiziune: "Ne mişcăm cu 3 km/h, pentru noi e cea mai mare victorie"
UPDATE 14:00 // Sîrghi a povestit la GSP TV că trenul nu mai are căldură. "A cedat sistemul de încălzire de vreo jumătate de oră şi pasagerii se înghesuie în singurele vagoane care mai au căldură. Oamenii au început să iasă din tren şi să mănînce zăpadă, că nu mai au cu ce să se hidrateze! Prima localitate e la vreo 4 km. Cîţiva băieţi mai curajosi au vrut să se ducă acolo, dar au fost opriţi pentru că este un viscol cumplit afară. Au încercat să vină nişte utilaje, dar s-au stricat pe drum, că am înţeles că erau din 1960"
UPDATE // Intrat în direct prin telefon la Radio GSP, Rîpă zice că face faţă, cel puţin deocamdată, situaţiei, dar nu vede cum se va rezolva situaţia. "Un plug a venit din faţă, unul a venit din spate, dar amîndouă s-au înţepenit pînă să ajungă la noi. Umblă zvonul prin tren că sînt troiene şi de 4 metri înălţime. Unul dintre vagoane a rămas fără căldură şi lumea s-a înghesuit în celelalte", a povestit Rîpă.
"Parcă sîntem în filmele americane. Conductorul ne-a spus că trebuie să fim calmi pentru că mai avem de aşteptat. Nici măcar elicopterul nu are cum să ajungă la noi. Din estimări, am mai sta pe aici vreo 4-5 ore, apoi am mai merge încă pe atît pînă la Bucureşti. În cea mai optimistă situaţie", a spus şi Silviu Ilie la Radio GSP, bucuros că a putut vorbi la telefon pentru că sînt minute bune în care nu există semnal la telefon.
Nouă dintre jucătorii Oţelului au rămas blocaţi, alături de alte sute de persoane, într-un tren ce îi ducea pe fotbaliştii campioanei la Bucureşti. Căpitanul gălăţenilor, Sergiu Costin, prezent şi el în garnitura blocată lîngă Buzău, a povestit coşmarul prin care trec pasagerii.
"Sîntem prinşi între nişte troiene de zăpadă de ieri, de la ora 18:00. Avem în faţă un tren care trebuia să deszăpezească linia, dar a rămas şi el înţepenit. Din fericire, avem căldură în tren, avem prize pentru încărcătoarele de la telefon, dar sînt oameni care stau în tren de ieri, de la 6 dimineaţai.
Nu ne-a adus nimeni mîncare, e un viscol cumplit, nu se poate ajunge la noi. Sperăm să nu cadă liniile electrice. Nu am mai văzut un asemenea viscol pînă acum. E o situaţie incredibilă. Am auzit că ar veni o locomotivă de la Buzău care să ne deblocheze. Trenul merge 50 de metri în faţă, 50 de metri în spate, ca să nu îngheţe", a spus Costin.
{{text}}