Nationala

Misterul vuvuzelelor » Cum s-a creat sonorul neobişnuit de la meciul cu Uruguay

Articol de Andrei Crăiţoiu, Justin Gafiuc  —  Monday 30th of November -0001 12:00

Instrumentele au fost puse la dispoziţia fanilor de Coca Cola, prin intermediul companiei SEG, partenerul de marketing al FRF: un eveniment publicitar, nu un scenariu menit să acopere protestele fanilor.

Pe parcursul celor 90 de minute ale meciului România-Uruguay au existat peste 8.000 de fani în mare formă la Peluza Nord. Au suflat nonstop în celebrele vuvuzele. S-au auzit chiar şi la televizor, graţie acusticii formidabile de pe Naţional Arena.

Martori care au avut bilete în Peluza Nord, opusă celei în care au avut loc incidentele, au povestit pentru GSP: "Am avut lîngă mine un grup mare de tineri, care au avut asupra lor nişte trompete roşii, asemănătoare vuvuzelelor, în care au suflat tot meciul. M-au disperat de urechi, mi-a venit să plec acasă de nervi", a spus suporterul "naţionalei".

Cadou de la sponsori
Totuşi, cine le-a dat vuvuzelele? Firma SEG, partener de marketing al FRF, a oferit spectatorilor vuvuzelele, în numele companiei Coca-Cola, pentru o acţiune a firmei de băuturi răcoritoare. Peste 8.000 de astfel de dispozitive au fost introduse în stadion înaintea partidei şi puse pe scaunele spectatorilor, marcînd prezenţa companiei la meci. În timpul meciului, în minutul 60 a existat un dialog între Forlan şi Gabi Torje, referitor la sunetul produs de aceşti fani, mijlocaşul lui Udinese arătîndu-i lui Forlan peluza din care venea sunetul.

Primăria şi FRF neagă folosirea unui CD la staţia de amplificare

A existat şi varianta unui scenariu conform căruia sunetul vuvuzelelor ar fi venit de la staţia de amplificare a arenei, pentru a acoperi protestele de la Peluza Sud.

Surse din cadrul Primăriei Bucureşti au infirmat însă aceste zvonuri: "PMB nu a avut nici un fel de intervenţie pe staţia de amplificare a stadionului în timpul meciului şi sîntem convinşi că nici cei de la FRF n-ar fi făcut asta. Sînt simple speculaţii". Poziţia FRF vine prin vocea ofiţerului de presă, Paul Zaharia: "Nici vorbă de aşa ceva! FRF a oferit fiecărui spectator un steag la intrarea pe stadion, nu trompete!".

"Am rămas impresionat de Naţional Arena şi de atmosfera identică celei de la Mondialul din Africa de Sud" (Edinson Cavani, Uruguay)

"Ştim că FIFA interzice vuvuzelele in stadion. Un sponsor al FRF a distribuit în arenă cîteva mii de trompete de plastic, de 20 de centimetri. Nu s-a pus nimic la staţie" (Sorin Cojocaru, responsabil FRF cu securitatea)

33 de scaune au fost rupte de suporterii din Peluza Sud, care au aruncat cu ele în stewarzi şi în jandarmi

Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.