Media

Pro TV nu şi-a achitat drepturile TV către UEFA, Steaua, Rapid şi Vaslui NU-ŞI PRIMESC BANII! :O

PROTV le poate produce cluburilor din Liga 1 o pagubă de aproape 1.5 milioane de euro

Articol de Andrei Crăiţoiu  —  Monday 30th of November -0001 12:00

Pentru că n-au încasat toţi banii, cei de la UEFA au înştiinţat oficial cele 3 echipe care au jucat în grupe, Steaua, Rapid şi Vaslui, că nu-şi vor primi ultima jumătate din cota de market poll, aproape 1,5 milioane de euro.

Într-o perioadă în care scandalul provocat de TVR, care a cedat meciuri de la Euro 2012 şi de la Jocurile Olimpice de la Londra către Dolce Sport, a acaparat atenţia întregii mass-media din România, un alt post TV e pe cale să arunce în aer fotbalul românesc. Principalul post comercial din ţară.

UEFA somează Pro TV
Pro TV n-a achitat ultima tranşă de bani pe care trebuie să o vireze în contul UEFA pentru drepturile meciurilor din Europa League pe sezonul precedent, ultimul din contractul de 3 ani pe care postul din Pache l-a încheiat cu forul continental.

Din cauză că Pro TV nu şi-a onorat obligaţiile de plată, UEFA a anunţat zilele trecute cele 3 cluburi care au participat în grupele competiţiei, Steaua, Rapid şi FC Vaslui, că nu-şi vor primi cea de-a doua jumătate din cota de market poll, dar şi că face demersurile pentru a-şi încasa suma de la Pro TV.

Sumele trebuiau virate pe 1 iunie
"Banii trebuiau să ne vină pe 1 iunie, aşa s-a întîmplat în fiecare din anii precedenţi. De această dată am primit un fax în care ni s-a transmis că pînă cînd Pro TV nu achită suma, nu vom vedea nici un euro", au confirmat ieri pentru GSP conducerile cluburilor din Ghencea, Giuleşti şi din Vaslui. Pro TV n-a răspuns ieri solicitării Gazetei de a comenta pe marginea subiectului.

Aproape 3 milioane de euro anual e cota de market poll
Cota de market poll reprezintă în jur de 30 la sută din suma pe care televiziunea din ţara respectivă o plăteşte anual la UEFA. Suma se împarte între echipele participante, cota cea mai mare revenindu-i clubului care evoluează în cele mai multe meciuri şi care face cele mai bune audienţe TV. Spre exemplu, în sezonul 2010-2011, Steaua, care a fost singura echipă românească în grupele EL, a încasat aproape toată cota de market poll, ajungînd la aproape 2,5 milioane de euro.

Europa League trece pe Digi şi Dolce
Începînd din sezonul 2012-2013, a doua competiţie fotbalistică intercluburi din Europa va fi transmisă în România de două posturi: Digi Sport şi Dolce Sport. Cele două vor transmite, de asememea, şi Champions League.

Pagubă de aproape 1,5 milioane pentru cluburi
Echipa: Ultima tranşă din market poll
Steaua: 650.000
Rapid: 450.000
FC Vaslui: 350.000
TOTAL: 1.450.000

ALTE ŞTIRI DESPRE PROTV:

Pierderi de peste 27 de milioane de euro?
Conform Forbes România, care a realizat un studiu amplu pe invetiţia realiazată de trustul lui Adrian Sîrbu în Europa League, afacerea a fost una catastrofală. Pentru cei 3 ani, 2009-2012, Pro TV a achiziţionat pachetul exclusiv în schimbul a 30 de milioane de euro. Publicitatea realizată însă a fost în jurul a 2,2-2,3 milioane de euro, astfel că pierderile sînt estimate la peste 27 de milioane de euro.

Au cedat meciuri la Dolce
Tocmai pentru că a fost o investiţie care nu numai că nu a adus profit, ba chiar a înregistrat pierderi colosale, Pro TV a luat decizia ca în sezonul trecut să cedeze meciuri din Europa League către Dolce Sport. Postul Romtelecomului a transmis atît jocuri din grupe, cît şi din fazele finale, în schimbul unei sume care n-a fost făcută publică nici de Pro TV, nici de Dolce Sport.

Pro TV a păgubit şi LPF
Nu e pentru prima dată cînd postul din Pache Protopopescu e acuzat că nu şi-a achitat obligaţiile de plată pentru drepturile de transmisie a unor meciuri de fotbal. În 2004-2005, în ultimul an de contract pentru Liga 1, Pro TV n-a mai achitat către Ligă aproape 1,5 milioane de dolari, iar cluburile au rămas fără o parte din banii promişi. Din cauza acestui lucru, LPF a interzis, chiar şi la licitaţia din 2011 pentru Liga 1, prezenţa Pro TV-ului şi a celorlalte posturi din trustul lui Sîrbu.

58.000 de euro au fost încasările din publicitate ale Pro TV-ului la meciul Steaua - Liverpool 1-1, din al doilea an din contractul de drepturi, fiind partida care a adus cele mai mari venituri postului din Pache Protopopescu în Europa League în 2010-2011

Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.