Rusoaica a lansat o linie de bomboane de diverse forme şi arome, care va fi comercializată în locuri bine alese.
Cei 8 ani ai carierei, în care Maria Şarapova a avut contracte publicitare cu firme dintre cele mai mari, au învăţat-o ce să facă. I-au deschis apetitul pentru o marcă proprie, ceva care să-i poarte numele şi să o reprezinte. Ideea bomboanelor Sugarpova datează de anul trecut, punerea ei în practică a durat nu mai puţin de 18 luni.
Timp în care, spune Jeff Rubin, unul dintre partenerii afacerii, "ea a cerut să guste produsele pentru a se asigura de calitatea lor, a ajutat la design-ul ambalajului, s-a implicat de la început în fiecare aspect al creaţiei".
Timp pentru sponsori
Lansarea bomboanelor care au nume precum Sporty, Cheeky sau Flirty s-a produs zilele trecute, cu Maria împărţind zîmbete dulci printre rafturile căptuşite cu punguţe surîzătoare la rîndul lor. Imediat, a avut o întîlnire cu cei de la Evian, iar după încă o zi a petrecut timp cu divizia Cole Haan de la Nike, pentru care a desenat anul trecut nişte balerini care s-au vîndut foarte bine.
Aşa e viaţa rusoaicei. La 25 de ani, împliniţi în aprilie, ştie cum să ofere din timpul ei celor care o plătesc. Niciodată nu şi-a neglijat sponsorii. Dimpotrivă. De cînd a cîştigat Wimbledonul, în 2004, la 17 ani, a dedicat 15 zile din sezon pentru şedinţe foto de cîte 8 ore cu firmele sub al căror contract se afla. Acum, aceşti timpi s-au scurtat, dar au căpătat altă calitate. Altă consistenţă.
Pe primul loc
Tot de 8 ani, este sportiva cel mai bine plătită din lume. Conform valorilor calculate în iunie 2012, a adunat în ultimul an 27,9 milioane de dolari, dintre care 22 vin din contracte publicitare. În Top 100, conform Forbes, se mai află o singură altă femeie, tot o jucătoare de tenis, chinezoaica Li Na, locul 81, cu 18,4 milioane de dolari.
Pe viitor, Şarapova vizează o extindere a brand-ului propriu spre lumea cosmeticii, a parfumurilor, dar şi a altor produse. Pînă atunci, lumea va gusta bomboanele Sugarpova. Dar nu oriunde, acestea urmînd a fi vîndute în cîteva magazine, staţiuni şi hoteluri de lux. Chestiune de stil.
"Am învăţat multe de la diferitele branduri, atît legat de publicitate, cît şi de marketing. Toate cunoştinţele mi s-au legat în minte şi au fost inspiraţia mea" (Maria Şarapova)
44 la sută este procentajul notorietăţii Mariei Şarapova în Statele Unite, spre deosebire de 91 la sută al surorilor Williams
{{text}}