Tenis

Meet "Sugarpova"! » Maria Şarapova a deschis prima afacere în nume propriu

Maria Şarapova şi bomboanele zîmbitoare Sugarpova // Foto: Guliver-GettyImages

Articol de Luminiţa Paul  —  Monday 30th of November -0001 12:00

Rusoaica a lansat o linie de bomboane de diverse forme şi arome, care va fi comercializată în locuri bine alese.

Cei 8 ani ai carierei, în care Maria Şarapova a avut contracte publicitare cu firme dintre cele mai mari, au învăţat-o ce să facă. I-au deschis apetitul pentru o marcă proprie, ceva care să-i poarte numele şi să o reprezinte. Ideea bomboanelor Sugarpova datează de anul trecut, punerea ei în practică a durat nu mai puţin de 18 luni.

Timp în care, spune Jeff Rubin, unul dintre partenerii afacerii, "ea a cerut să guste produsele pentru a se asigura de calitatea lor, a ajutat la design-ul ambalajului, s-a implicat de la început în fiecare aspect al creaţiei".

Timp pentru sponsori
Lansarea bomboanelor care au nume precum Sporty, Cheeky sau Flirty s-a produs zilele trecute, cu Maria împărţind zîmbete dulci printre rafturile căptuşite cu punguţe surîzătoare la rîndul lor. Imediat, a avut o întîlnire cu cei de la Evian, iar după încă o zi a petrecut timp cu divizia Cole Haan de la Nike, pentru care a desenat anul trecut nişte balerini care s-au vîndut foarte bine.

Aşa e viaţa rusoaicei. La 25 de ani, împliniţi în aprilie, ştie cum să ofere din timpul ei celor care o plătesc. Niciodată nu şi-a neglijat sponsorii. Dimpotrivă. De cînd a cîştigat Wimbledonul, în 2004, la 17 ani, a dedicat 15 zile din sezon pentru şedinţe foto de cîte 8 ore cu firmele sub al căror contract se afla. Acum, aceşti timpi s-au scurtat, dar au căpătat altă calitate. Altă consistenţă.

Pe primul loc
Tot de 8 ani, este sportiva cel mai bine plătită din lume. Conform valorilor calculate în iunie 2012, a adunat în ultimul an 27,9 milioane de dolari, dintre care 22 vin din contracte publicitare. În Top 100, conform Forbes, se mai află o singură altă femeie, tot o jucătoare de tenis, chinezoaica Li Na, locul 81, cu 18,4 milioane de dolari.

Pe viitor, Şarapova vizează o extindere a brand-ului propriu spre lumea cosmeticii, a parfumurilor, dar şi a altor produse. Pînă atunci, lumea va gusta bomboanele Sugarpova. Dar nu oriunde, acestea urmînd a fi vîndute în cîteva magazine, staţiuni şi hoteluri de lux. Chestiune de stil.

"Am învăţat multe de la diferitele branduri, atît legat de publicitate, cît şi de marketing. Toate cunoştinţele mi s-au legat în minte şi au fost inspiraţia mea" (Maria Şarapova)

44 la sută este procentajul notorietăţii Mariei Şarapova în Statele Unite, spre deosebire de 91 la sută al surorilor Williams

Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.