Suma pe care o va încasa FRF din parteneriat va fi aproape la jumătate faţă de cea din contractul anterior, cu Ursus, reziliat unilateral în 2011. Brandul ”Timişoreana” ar urma să se regăsească de azi pe treningurile reprezentativei, care, la prînz, începe pregătirea primului meci din campania pentru CM 2014, contra Estoniei, vineri.
Echipa naţională se vinde tot mai greu şi tot mai ieftin! "Tricolorii" se reunesc azi pentru prima partidă din preliminariile CM 2014, contra Estoniei (7 septembrie, Tallin, ora 21:00), moment care coincide cu lansarea noului sponsor principal al "naţionalei". Surse federale susţin că e vorba despre "Timişoreana", brandul de bere care, din 2006, şi-a asociat numele şi cu Cupa României.
Fără sponsor de un an!
De aproape un an, reprezentativa nu mai avea inscripţionat pe echipament numele nici unui partener comercial! Iar asta se întîmpla după ce, la sfîrşitul anului trecut, cei de la Ursus au reziliat unilateral contractul cu federaţia.
"Din cauza tărăboiului dintre DNA şi FRF, unul dintre sponsorii importanţi ne-a notificat că renunţă la colaborare. Astfel, vom pierde anual aproape 500.000 de euro", explica la momentul respectiv preşedintele Mircea Sandu.
Şapte parteneri pierduţi în 2 ani
Angajamentul cu Ursus era de 1,5 milioane de euro pe an, cel mai mare din istoria FRF. Iar dispariţia lui a fost doar vîrful aisbergului în ce priveşte colapsul financiar al federaţiei. Din 2010 şi pînă în prezent, federaţia a pierdut absolut toţi partenerii, care n-au mai dorit să-şi asocieze imaginea cu scandalurile fără sfîrşit din fotbalul românesc. Gillette, Vodafone, Bigotti, Cesarom, Carrefour, Dacia şi Reifeissen au ieşit pe rînd din poveste, trimiţînd federaţia pe un deficit de 5 milioane de euro în 2011!
"Posibil bonus de 200.000 de euro la calificare"
Ce va aduce înapoi în bugetul FRF contractul cu "Timişoreana", un brand care face parte tot din portofoliul "Ursus"? "Va fi o înţelegere valabilă pe durata actualei campanii, pînă în 2014, iar valoarea ajunge la circa 900.000 de euro pe an", au explicat surse din marketingul federal.
Şi au completat: "E posibil să existe şi un bonus de aproximativ 200.000 de euro dacă România se va califica la Campionatul Mondial. Banii ar fi destinaţi exclusiv pentru premierea jucătorilor şi a staff-ului". Numele noului sponsor ar urma să apară chiar de azi pe treningurile "tricolorilor". În plus, federaţia mai are doar alţi doi parteneri comerciali: Adidas (tehnic) şi Coca-Cola!
Estonia ia 1,4 milioane euro de la LHV Pank
În timp ce FRF gîfîie în încercarea de a-şi atrage sponsori, adversarii de vineri ai "tricolorilor" stau evident mai bine. Principalul partener al federaţiei estone este LHV Pank: banca varsă anual 1,4 milioane de euro în conturile forului de la Tallin, potrivit presei locale.
În plus, pe listă se află alţi 14 sponsori, între care Estonian Air, Renault şi A. Le Coq, ultima fiind cea mai mare companie producătoare de bere din ţara baltică. De altfel, ea dă şi numele stadionului unde se va desfăşura partida Estonia - România.
Ce contracte a pierdut FRF în ultimul an
Sponsor: Sumă
Ursus: 1,5 mil.euro
Dacia: 1 mil. euro
Raiffeisen: 0,5 mil. euro
Vodafone: 0,4 mil. euro
Bigotti: vestimentaţie completă pentru jucători şi staff-ul tehnic
3,5 milioane de euro primeşte în prezent FRF de la sponsori şi din drepturile TV pentru meciurile echipei naţionalei
{{text}}