Sporturi   •   Auto   •   DTM

Bundesliga pe 4 roţi » BMW a revenit în DTM după 20 de ani!

Articol de Valentin Damian   —  joi, 13 septembrie 2012

Mercedes-Benz, Audi şi BMW, ultima revenind după 20 de ani de absenţă, se întrec în DTM, campionatul german de turisme

Bundesliga înseamnă Bayern Munchen, Borussia Dortmund şi Schalke 04. DTM, mai exact Deutsche Tourenwagen Meisterschaft, este campionatul german de turisme. Participă numai mărci premium, BMW, Mercedes-Benz şi Audi, adică cei mai puternici constructori auto din lume. Pe vremuri, Opel şi Alfa Romeo au bifat şi ei această competiţie, dar s-au retras din motive economice.



Odată cu revenirea celor de la BMW, după 20 de ani de absenţă, DTM a devenit una dintre cele mai importante competiţii din motorsport, fiind la nivelul NASCAR-ului american.



DTM înseamnă Ralf Schumacher, David Coulthard sau Stefano Modena. BMW a angajat şi ea 6 piloţi de top, în frunte cu Martin Tomczyk, campionul mondial en-titre sau Bruno Spengler, cel care a adus pentru bavarezi prima victorie de la revenirea în DTM.



Maşinile sînt special pregătite cu această competiţie, construite de la zero pe care sînt însă montate caroseriile modelelor de serie : C-Klasse, A5 şi Seria 3. Au rezultat C-Coupe AMG DTM, A5 DTM şi M3 DTM. Nu le recunoşti pentru că sînt extrem de modificate.



Drive test cu "taxi"

N-a fost un test cu un M3 DTM, ci cu un M3 GT, versiune pentru cursele de anduranţă şi pe care o puteţi vedea în cele la televizor în celebrul American Le Mans Series. Cei de la BMW spun că maşina este un "taxi". E adevărat, e galben, dar are 500 CP!



Fibra de carbon a înlocuit total caroseria de tablă, suspensii şi frîne modificate, un eleron pe spate uriaş. Asta a fost prima întîlnire cu un monstru. Apoi, interiorul. Greu de tot să pătrunzi în el. Garda la sol nu prea există, bolidul fiind aproape limit de asfalt. Un rollcage asigură siguranţa în cockpit. În rest, doar ce e strict la o maşină: volan, scaune speciale în care după ce intri în el, rămîi ţintuit şi multă căldură. Cu siguranţă este cod roşu acolo! Combinezon, cască, microfon pentru a comunica cu pilotul şi multe emoţii.



Se aude un răget! Dirk Adorf, pilotul, un veteran şi un specialist al cursei de 24 de ore de la Nurburgring, a pornit maşina! Trebuie să rezişti 1,8 kilometri. Atît e testul. Dar cu 500 cai-putere sub tine, cu un răget de junglă, cu accelerări şi frîne brutale şi derapaje controlate. Vibraţii multe şi puternice care pătrund în tot corpul. Adrenalină? Poate mama adrenalinei! Ce taxi!





Ce înseamnă BMW M3 DTM

- 300 km/h este viteza maximă pe care o atinge M3 DTM

- 3 secunde are nevoie M3 DTM pentru a atinge 100 km/h

- prin caroseria M3 DTM se află peste 1,2 kilometri de cabluri

- 60 de ore sunt necesare pentru asamblarea motorului

-1,8 milioane de aprinderi se produc în motorul BMW-ului M3

- 700 de grade Celsius este temperatura pe care o ating discurile de frînă din fibră de carbon ale maşinii





Date tehnice

BMW M3 DTM

Combustibil benzină

Motor/cilindri V8

Cilindree 4.000 cmc

Putere 480 CP

Cutie viteze secvenţială, 6 trepte

Lungime 4.755 mm

Lăţime 1.850 mm

Înălţime 1.200 mm

Greutate 1.200 kg

Rezervor 120 l

Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.