Vizavi de arena pe care Steaua a debutat aseară în Europa League se află muzeul colosului auto.
Dacă ajungi la Stuttgart, atunci înseamnă că ai ajuns acasă la Mercedes. Şi nu trebuie să ratezi muzeul constructorului de maşini! La o aruncătură de băţ de stadionul pe care steliştii s-au duelat cu VfB, o stemă uriaşă. Şi o clădire modernă, impunătoare, care domină zona.
Şi ăsta nu e decît începutul! O călătorie în timp, de la sfîrşitul anilor 1800 şi pînă în prezent. De la primele maşini şi pînă la monoposturile de Formula 1. Istorie pe opt niveluri. Şi lume multă.
Totul începe de la cal
Primul etaj înseamnă şi primele maşini. De fapt, ele par căruţe pe roţi. Ce blasfemie!, ar spune fanii maşinilor, dar ochii unui necunoscător sînt greu de impresionat. Povestea începe însă mai în spate, la un cal. Un cal alb, în mărime naturală. Şi un citat scurt, aparţinînd împăratului Wilhelm al II-lea, ultimul al Germaniei: "Eu cred în cal. Automobilul nu este mai mult decît un fenomen trecător".
Între paginile de istorie Mercedes de la fiecare nivel, amintiri din istorie cu perioada dintre transformările celei mai cunoscute mărci de maşini din lume.
De la prima apariţie la TV a lui Elvis la meciurile lui Muhammad Ali, la criza mondială a petrolului, la căderea Zidului Berlinului şi la apariţia Facebook şi iPhone. Poze, maşini, motoare, piese de maşină, din nou automobile, autocare, toate înşiruite frumos şi lucind a nou. Chiar dacă unele sînt mai vechi de 100 de ani, sînt atît de lucioase încît bliţul aparatului foto se reflectă în ele. Aici ai totul: de la motoare în şase cilindri, care se deplasau cu 20 de kilometri la oră, la supersonicele de pe pistele de Formula 1 sau de la Le Mans.
În jurul fiecărei maşini, zeci de oameni curioşi, cu aparate foto sau telefoane mobile, vorbind în toate limbile. Tot turul durează mai bine de două ore. Costă 8 euro, dar merită fiecare cent! Şi asta o spune un neavenit pentru care maşinile înseamnă doar drumul de acasă la serviciu şi înapoi.
Zece lucruri inedite despre Mercedes Benz
- fondată în 1881
- este al doilea mare producător de vehicule de lux la nivel mondial, după General Motors
- activează în nu mai puţin de 118 ţări
- în 2010, în plină criză, vînzările au însumat 1,17 milioane de unităţi
- este în primele 20 cele mai valoroase branduri din lume, top condus de Apple, Coca-Cola şi Microsoft
- este pe locul 3 în topul celor mai valoroase branduri auto, după Toyota şi BMW
- în 2010, valoarea brandului Mercedes Benz era cifrată undeva în jurul a 20 de miliarde de dolari
- sigla Mercedes semnifică cele 3 spaţii pentru care germanii produc motoare: sol, apă, aer
- în fabrică există un inspector la fiecare 11 muncitori
- Mercedes a lansat primul autobuz sută la sută electric în 1975
{{text}}