Sporturi   •   Auto   •   DACIA

Trei maşini, trei ceasuri “rele” » Dacia a început sesiunea de drive-teste pentru ultimele trei modele care se vor produce la Mioveni

+10 Foto
Noul Logan, văzut din spate.

Articol de Valentin Damian   —  luni, 12 noiembrie 2012

Cu un look frontal agresiv şi modern, noile Dacia Logan, Sandero şi Sandero Stepway vor fi lansate în România marţi, 13 noiembrie.

2012 este anul Daciei. Gama de maşini este cea mai tînără din Europa. La finalul anului se va opri din producţie break-ul MCV, iar Duster, care a apărut acum trei ani, va fi cel mai vechi model din gamă.

Dacă la începutul anului au apărut Lodgy, Dokker şi Dokker Van, toate fabricate în Maroc, Dacia a păstrat aşii pentru această toamnă, atunci cînd a arătat la Paris, cu ocazia Salonului Auto, trei modele complet noi: Logan, Sandero şi Sandero Stepway.

Pînă să intre pe piaţă cu ele, francezii de la Dacia au organizat testele internaţionale. Pe rînd, timp de două zile, presa de specialitate din toată lumea este aşteptată în Andaluzia pentru testele cu cele trei maşini.


Românii au fost primii din lunga listă a invitaţiilor făcute de francezi pentru Europa şi nu numai care au făcut primele drive-teste cu noile maşini de la Mioveni.

Dacă prima zi a fost rezervată pentru Sandero şi Sandero Stepway, cea de-a doua zi a fost exclusiv pentru Logan, un model foarte important pentru români care dintotdeauna au preferat o maşină berlină în dauna unui hatchbreak, mult mai pe placul europenilor.

DACIA LOGAN

Design / Mult mai masculin şi modern

Desenul farurilor şi al grilei radiatorului a creat o expresivitate părţii frontale, mult mai modernă, masculină şi mai agresivă. Privindu-l prin oglinda retrovizoare, noul Logan te face extrem de curios.


Spaţiu / Banchetă spate rabatabilă

Faţă de modelul anterior, noul Logan are spătarul banchetei din spate rabatabil. Volumul portagajului este de 510 litri, inegalabil în acest segment

Interior / Claxonul şi butoanele pentru geamuri electrice în acelaşi loc

O planşă de bord ale căror cadrane au conturul cromat. În premieră, dar în funcţie de echipare, de la bord poţi afla şi temperatura exterioară. Aceleaşi vechi metehne ale Daciei cu butoanele geamurilor electrice pe consola centrală, şi nu pe panourile uşilor, se păstrează. La fel şi claxonul. Nu este în volan, ci în continuare pe comutatorul pentru semnalizarea direcţiei de mers.

Echipamente/ Sistemul multimedia inteligent

Sistemul de navigaţie şi multimedia Media Nav este opţional şi costă 300 de euro. Pentru încă o sută de euro primeşti şi harta Europei. Cu un ecran de 7 inch cu touchscreen, Media Nav face banii. O singură problemă: pentru că nu este îndreptat către şofer, dacă afară este soare, jumătatea ecranului, cea apropiată pasagerului din dreapta, nu poate fi văzută de către şofer decît dată face un pic de umbră display-ului.

Confort / Insonorizare mult mai bună

Scaunele au rămas tot în zona entry-level, dar de această dată au un profil mai bun, existînd un bun confort la rulare. Insonorizarea este mult mai bună, Dacia umblînd atît la etanşeizarea portierelor pentru reducerea provocată de scurgerea aerului, cît şi la mărirea suprafeţei de antifonare. De asemenea, s-a umblat şi în zona motorului şi a parbrizului, unde materialele folosite reduc zgomotul care ajunge în habitaclu.

Motoare / Motorul de 0.9 litri turbo, surpriză plăcută

Motorul de 0.9 litri este un propulsor complet nou care se fabrică doar la Mioveni, exclusiv pentru Renault. Puterea şi cuplul acestuia sînt încîntătoare. Dacă nu te dai prea tare la el, consumul este foarte bun, 6l/100 km. Cu mers sportiv, te duci spre 8l/100 km. Cam mare, dar vorbim de un motor pe benzină!

Benzină

1.2 16V 75 CP

1.2 16 V 75 CP (GPL)

0.9 TCe 90 CP

Diesel

1.5 dCi 75 CP

1.5 dCi 90 CP

Siguranţă / În sfîrşit, ESP

În sfîrşit, dar şi obligată de normele UE, Dacia dispune încă de la echiparea de bază de ESP (sistemul de control dinamic al traiectoriei). Indiferent de nivelul de echipare, Logan oferă airbaguri frontale pentru şofer şi pasager, dar şi airbaguri laterale pentru pasagerii din faţă

Preţuri / Mai scump cu 190 de euro faţă de vechiul Logan

Preţul de pornire este de 6.690 de euro (TVA inclus), cu 190 de euro peste preţul de bază al vechiului model

Adversari

Citroen C-Elysee: 10.900 euro (TVA inclus)

Peugeot 301: 10.900 euro (TVA inclus)

Skoda Rapid: 13.273 euro (TVA inclus)

Plusuri

- motorul turbo TCe 90

- design

- echipamente noi (ESP, cruise control, sistemul multimedia Media NAV)

- insonorizare mult mai bună

Minusuri

- păstrarea butoanelor pentru geamurile electrice în acelaşi loc (consola centrală)

- preţul de bază este mai mare cu 190 de euro faţă de modelul anterior

SANDERO

Design / Pe placul Vesticilor

Hatchback-ul Daciei are acelaşi look ca şi Logan sau Sandero Stepway. Modelul din clasa mică arată foarte bine şi ar putea fi un real succes pe piaţa Europei Occidentale, mare consumatoare de hatchback-uri

Spaţiu / Intră multe în portbagaj

Ca şi la Logan, bancheta spate fracţionabilă 1/3-2/3 este standard. Volumul portbagajului este de 320 litri, iar dacă spătarul este complet rabatat, capacitatea de încărcare maximă este de 1.200 litri

Interior / Materiale mai bune

Dacia nu ne-a făcut o mare surpriză în ceea ce priveşte volanul, acesta fiind reglabil doar pe înălţime. Materialele folosite sînt însă de o calitate mai bună

Echipamente / Dacia Plug&Radio

Sistemul MediaNav este o premieră pentru modelele Daciei din segmentul B. Mai există şi o soluţie mai simplă: Dacia Plug&Radio cu un ecran integrat în consola centrală şi care oferă radio, un CD Player, prize USB şi jack, dar şi accesul la tehnologia Bluetooth

Confort / Se stă bine în spate

Locurile din spate sînt cele mai bune din clasă, Sandero putînd să găzduiască trei adulţi fără probleme în spate.

Motoare / Consum 3,9l/100 km

Sandero oferă două motoare pe benzină şi două diesel. Ca şi Logan, vedetă este propulsorul turbo de 0.9 litri. Nu este de neglijat nici cel diesel, cu cele două versiuni de putere. Consumul mixt, cel oficial, este de 3,9 l/100 km.

Benzină

1.2 16V 75 CP

0.9 TCe 90 CP

Diesel

1.5 dCi 75 CP

1.5 dCi 90 CP

Siguranţă / Mai mult de 3 stele la EuroNCAP

Nu ştim cît va obţine la EuroNCAP noul Sandero. Prima generaţie a obţinut trei stele în 2008. Acum, hatchback-ul ar putea să aducă mai mult, avînd în vedere că în dotarea de serie regăsim ESP, ABS, AFU, cît şi 4 airbaguri, premieră pentru Dacia.

Preţ / Imbatabilă

Preţul de pornire este de 6.990 de euro, cel mai bun preţ din segment, cu 300 de euro mai mult decît sedanul Logan

Adversari

Chevrolet Aveo: 10.700 euro

Skoda Fabia: 8.480 euro

VW Polo: 11.595 euro

Plusuri

- preţ foarte bun

- design plăcut, seamănă foarte tare cu VW Polo din spate

- oferă motorul turbo de 0.9 litri

- izolare fonică

Minusuri

- volanul nu este reglabil şi în profunzime

- aceeaşi încăpăţînare a francezilor privind poziţionarea comenzilor pentru geamurile electrice, dar şi claxon

Preţuri

1.2 16V 75 CP:    6.990 euro (TVA inclus)

0.9 TCe 90 CP:    9.000 euro (TVA inclus)

1.5 dCi 75 CP:   9.800 euro (TVA inclus)

1.5 dCi 90 CP:   11.500 euro (TVA inclus)

În Europa, Sandero Stepway se vinde mai bine decît Sandero

Sandero Stepway s-a lansat în 2009, fiind primul crossover din istoria Daciei. Acum a apărut noul Stepway, care este, de fapt, un Sandero normal, dar cu o gardă la sol mai ridicată şi bandouri laterale tipice pentru off-road. Deşi nu are tracţiune integrală, acest model s-a vîndut foarte bine pînă acum, peste 50% din vînzările modelului aparţinînd lui Stepway. Cea mai bună dovadă e faptul că Stepway este versiunea de top dintre cele trei, fiind cel mai bine echipată!

Adversar

VW Polo Cross

Preţuri Sandero Stepway

0.9 TCe 90 CP Laureate:   10.800 euro (TVA inclus)

1.5 dCi 90 CP Laureate:   12.200 euro (TVA inclus)

Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.