Sporturi   •   Auto   •   AUTO

Michael Schumacher:

Articol de Gazeta Sporturilor   —  joi, 19 iulie 2007

(MEDIAFAX) Fostul pilot de Formula 1 Michael Schumacher, retras din activitate la finalul sezonului trecut, a declarat intr-un interviu ca nu este interesat de postul de sef al echipei Ferrari, deoarece nu ii convine sa lucreze 12 ore pe zi, cinci sau mai multe zile pe saptamana si sa stea departe de familie.



Marele Premiu de Formula 1 al Europei se va desfasura, duminica, in Germania. Este pentru prima din 1999 cand o cursa de Formula 1 se desfasoara in Germania fara Michael Schumacher. Bild a realizat un interviu in exclusivitate cu fostul pilot german, aflat la Kerpen, unde a sarbatorit zece ani de la inaugurarea circuitului sau de karting. Redam integral interviul acordat de Michael Schumacher publicatiei germane:



Bild: Va place sa practicati kartingul mai mult decat Formula 1?



Michael Schumacher: Iubesc kartingul. Sunt aici pentru ca sarbatorim 10 ani de la infiintarea centrului meu de karting. Pentru mine este inca o ocazie excelenta de a multumi fanilor pentru sprijinul pe care mi l-au acordat.



Bild: Este un adevarat templu al kartingului! Aveti de ce sa fiti mandru...



M.S.: De fapt tatal meu are de ce sa fie mandru, pentru ca el conduce acest centru. Seriozitatea si precizia sa au dus acest centru atat de departe.



Bild: Cand ati fost ultima data cu fiul dumneavoastra Mick pe pista de karting?



M.S.: A trecut mult timp de atunci. Toata lumea crede ca Mick este ca tatal lui, innebunit dupa karting. Nu este asa. El este interesat de o multime de alte lucruri. In plus, nu avem acasa niciun circuit de karting in apropiere.



Bild: Noua dumneavoastra viata este asa cum va asteptati?



M.S.: Nu mi-as fi imaginat ca programul meu se va umple asa de repede. Ma plictisesc mult mai putin decat mi-as fi imaginat.



Bild: Acum sunteti stresat cu timpul liber?



M.S.: Acum pot face multe lucruri la care inainte nici nu ma gandeam. Ma intalnesc cu prietenii, calatoresc mult si fac pur si simplu orice am chef. Programul mi se umple foarte repede. Cel mai frumos lucru este ca acum ma simt extrem de liber, am totul in mainile mele.



Bild: Cum va simtiti dimineata, cand va treziti?



M.S.: Ma simt pur si simplu bine. stiu ca am facut totul bine, nu am ce sa regret. Presiunea care apasa asupra mea in perioada in care concuram a disparut acum.



Bild: Cat de mult va mai antrenati in prezent?



M.S.: Minimum necesar. Nu ma mai antrenez decat cat am chef. Chiar daca nu se vede, m-am ingrasat doua sau trei kilograme.



Bild: Sotia nu s-a plans de acest lucru?



M.S (razand).: Dimpotriva! Corinna nu are nicio problema daca ma ingras cateva kilograme.



Bild: Este multumita sotia de dumneavoastra ca ingrijitor de grajduri?



M.S. (razand): Chiar ingrijitor de cai nu sunt. Ajut insa la organizarea grajdurilor.



Bild: Ce ocupatie va atrage cel mai mult acum?



M.S.: Nu pot sa spun ca mi-am gasit o ocupatie careia sa-mi doresc cu adevarat sa-i dedic timpul meu. La Ferrari se dezvolta mereu noi domenii, dar nu pot sa spun ca un lucru sau altul ar fi exact ceea ce mi-as dori sa fac. Cu o singura exceptie: dezvoltarea modelelor de masini de strada. Acest lucru ma pasioneaza si as putea sa ma implic in asa ceva.



Bild: Mai mult decat in echipa de Formula 1?



M.S.: In aceasta privinta eu si Ferrari nu avem inca o idee clara despre ce vrem sa facem in viitor. Dar nu avem nicio presiune. In Formula 1 cunostintele mele sunt limitate in timp si ca sa fiu mereu la curent, ar trebui sa stau permanent landa acest sport. Cand vad la televizor multi fosti piloti care incearca sa comenteze Formula 1, imi dau seama ca le este greu. Pur si simplu nu mai sunt implicati, iar acest lucru se vede.



Bild: Mai sunteti inca la curent cu realitatile din Formula 1?



M.S.: Deja observ ca sunt putin in afara subiectului. Aptitudinea de a sesiza anumite detalii se pierde in timp. Alternativa ar fi sa ramai mereu langa Formula 1. Dar pot sa spun clar ca aceasta nu este alternativa mea!



Bild: Sunteti hotarat sa nu fiti niciodata seful Ferrari?



M.S.: Cinci sau mai multe zile de lucru pe saptamana, un birou departe de casa, 12 ore de munca pe zi - nu, acest lucru nu a intrat niciodata in planurile mele.



Bild: Ce parere aveti despre scandalul de spionaj din Formula 1?



M.S.: Din pacate in orice firma mare exista si cazuri neplacute, care trebuie rezolvate. Ramane de vazut ce se va intampla.



Bild: stiti mai mult decat s-a facut public despre acest caz?



M.S.: Da, stiu, dar intr-un caz atat de delicat nu pot sa spun mai multe.



Bild: Fratele dumneavoastra este criticat in acest moment. A devenit dintr-o data prea slab pentru Formula 1?



M.S.: Nimeni nu uita peste noapte sa piloteze, cu atat mai putin Ralf. Este clar ca trebuie sa puna la punct anumite lucruri. Daca un coleg de echipa este mai rapid decat tine, inseamna ca trebuie sa lucrezi mai mult la tine, decat la masina. Ralf stie care sunt problemele.



Bild: Va pilota Ralf si anul viitor in Formula 1?



M.S.: Sunt sigur de acest lucru. Exista destui sefi de echipe care stiu cat de valoroasa este experienta. Nu oricine are in mana un Lewis Hamilton. Fratele meu poate sa redevina vechiul Ralf Schumacher.



Bild: Aveti vreun sfat pentru el?



M.S. (rarzand): Il stiti doar pe fratele meu...Serios acum. Ne-am intalnit in Canada si am discutat. I-am spus care este parerea mea despre ce se intampla pe pista.



Bild: Ce parere aveti despre Hamilton?



M.S.: Ceea ce arata este impresionant. Lewis m-a entuziasmat deja din a doua cursa a sezonului. Este unul dintre cei pentru care merita sa aprinzi televizorul.



Bild: Va deveni campion mondial?



M.S.: Cred ca in cursa mai sunt si doua masini rosii. Nu pot sa-mi imaginez ca Hamilton va trece fara niciun ghinion prin toate cele 18 curse ale sezonului. Niciodata nu s-a intamplat asa ceva...



Bild: Va pare rau ca v-ati retras?



M.S.: Nu. Cred ca, din fericire, am ales cel mai bun moment sa ma retrag. M-am gandit mult si nu regret decizia luata.

Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.