TopGear a condus Infiniti Emerg-e, un prototip electric care s-a produs în doar două exemplare şi care nu se va fabrica niciodată. Maşina a fost testată pe pista pe care James Bond şi-a răsturnat maşina.
Cum e să conduci o maşină care nu se va produce niciodată? Şi nu orice fel de maşină! Un prototip electric, produs de Infiniti, de 400 cai-putere, pe care TopGear a avut ocazia să-l testeze. "Sînt două Infiniti Emerg-e construite vreodată. Nu se va produce niciodată! E doar un proiect menit să ne arate limitele pînă la care putem împinge tehnologia electrică", au explicat cei de la Infiniti.
Unul dintre ele a fost deplasat la Millbrook, un circuit din Marea Britanie, mai puţin celebru în comparaţie cu Nurburgringul din Germania, dar pe care James Bond şi-a răsturnat Aston Martin-ul în Casino Royale ca s-o salveze pe Vesper.
Unul dintre ele a poposit la Millbrook. "Are 900 de mile la bord, distraţi-vă cu el pe circuit, dar vă rugăm să-l aduceţi pe roţi, într-o bucată!", a sunat rugămintea celor de la Infiniti.
Două motoare electrice care livrează 400 cai-putere, 1.100 Nm de cuplu aproape instantaneu, 1.600 de kilograme. Rezultă 4 secunde necesare pentru a atinge 100 km/h şi o viteză maximă de 210 km/h. Autonomia în modul electric este de 50 de kilometri. Situaţia se schimbă atunci cînd intră în combinaţie şi motorul Lotus pe benzină de 1.2 litri şi trei cilindri, maşina poate parcurge chiar şi 500 de kilometri.
Deşi acum 20 de luni, maşina nu era nici măcar în stadiul de desen, pe circuit, Infiniti-ul este fascinant şi ameţitor. Fascinant pentru că are o singură treaptă de viteză şi pentru că 1.100 Nm de cuplu te împing la deal atît de tare încît după ce capul îţi atinge tetiera, simţi părul cum se lasă pe spate ca şi cînd ţi-ar bate vîntul prin plete; ameţitor, pentru că motorul pe benzină intră în funcţiune din cînd în cînd şi turaţia lui n-are nici o legătură cu pedala ta de acceleraţie, ci are legătură cu un computer al maşinii care îi comandă cît de repede trebuie să încarce la loc bateria.
Ce mai puteţi citi în TopGear pe februarie:
- Maşinile lui 2013 în opinia TopGear, de la cele mai economice maşini de oraş pînă la cele mai avansate hipercar-uri
- Fiat Panda 4x4 urcă muntele Etna
- Războiul break-urilor: Jaguar XF vs Mercedes CLS
- Antrenamente xDrive pe zăpadă cu BMW
- Maşini testate: Porsche Carrera 4, Seat Leon, Skoda Rapid, BMW 5 Touring, Toyota Auris, Skoda Octavia, Opel Astra GTC, Mercedes Benz Clasa G, Hyundai Santa Fe, BMW X6 M, Renault Clio
- Hammond conduce legende: Shelby Cobra
{{text}}