Într-un singur an, Dacia a lansat pe piaţă 6 modele: Lodgy, Dokker, Logan, Sandero, Sandero Stepway, iar acum, la Geneva, Logan MCV, devenind marca cu cea mai tînără gamă din Europa.
Pînă la Geneva, mulţi spuneau că MCV nu se va mai numi aşa. Alţii se întrebau retoric care ar mai fi rostul breakul -ului pe piaţă din moment ce Dacia şi-a completat gama anul trecut cu două noi modele Lodgy şi Dokker. Primul este disponibil în două variante, cu 5 şi 7 locuri, iar cel de-al doilea are o utilitate mixtă, atît pentru cea personală, cît şi pentru cea profesională.
Francezii de la Dacia spun că MCV-ul face parte din universul vehiculelor spaţioase şi practice, iar că acest model a devenit o ofertă complementară. Tot ei au precizat că au produs o maşină care are o mare capacitate de încărcare, dar ce poate fi folosită atît în mediul urban, dar şi în cazul călătoriilor mai lungi.
Aceasta a fost explicaţia pe care francezii au dat-o în faţa jurnaliştilor din toată lumea, acreditaţi la Salonul Auto de la Geneva şi care au populat ieri de dimineaţă standul Daciei timp de 15 minute. La început un pic de dans cu fete şi băieţi. Nu interesa pe nimeni! Important era însă ce se se afla sub cele trei imense cearceafuri.
Prima informaţie interesantă. 8.990 de euro, preţul de pornire pentru Franţa. România trebuie să mai aştepte, dar poate fi comandată începînd cu aprilie.
Debut în 2006
A apărut pentru prima oară în 2006. Logan MCV sau Break-ul aşa cum s-au obişnuit românii să-l numească, întregeşte gama Dacia care a început să-şi schimbe complet look-ul încă de anul trecut, atunci cînd au fost lansate noile Logan, Sandero şi Sandero Stepway.
Dacă adaugăm Lodgy şi Docker, Dacia are în acest moment cea mai tînără gamă de modele din Europa! Acum nu va mai exista break-ul cu 7 locuri, ci doar pentru 5 persoane. Un break spaţios, extrem de încăpător şi funcţional.
Deschidere verticală a hayonului
La interior, lucrurile arată mult mai bine faţă de primul break al Daciei. Logan MCV este mai bine echipată, începînd chiar din dotarea de bază: ESP, sistemul de control al stabilităţii, direcţia asistată, airbaguri frontale pentru şofer şi pasager, precum şi airbaguri laterale pentru locurile din faţă. Bancheta spate este rabatabilă 1/3-2/3 încă de la primul nivel de echipare.
Rămînem tot la interior, unde noul Logan MCV punctează şi la capitolul tehnologie. Sistemul multimedia MEDIA NAV, care a debutat în gama Daciei odată cu apariţia lui Lodgy, se bucură deja de un real succes. Limitatorul de viteză, asistenţa la parcarea cu spatele şi funcţia Eco mode nu puteau să mai lipsească din dotările Daciei. Comenzi ergonomice, atît pe volan, cît şi în preajma acestuia.
Butoanele geamurilor electrice au rămas în acelaşi locuri: pe consola centrală pentru geamurile din faţă şi între scaune pentru cele din spate.
Schimbare privind modul de deschidere a hayonului. Cele două uşi care se deplasau în lateral au fost înlocuite de hayon care se deschide în plan vertical.
Noua motorizare pe benzină turbo şi în trei cilindri TCe 90 CP încheie seria noutăţilor pentru noul Logan MCV. Ca şi la Logan şi Sandero, cel de-al doilea motor pe benzină este cel de 1.2 16v 75 CP. Francezii au prezentat şi fişa tehnică a Break-ului. Dacă vorbim de propulsorul diesel, cifrele oficiale franceze vorbesc de un consum de 3,8 l/100 km în cazul propulsoarelor diesel.
Ele vor fi două pentru MCV: 1.5 dCi cu două versiuni de putere: 75 şi 90 CP. 1.5 dCi este cel mai vîndut motor al Alianţei Dacia-Renault-Nissan. Carburantul GPL poate fi şi el o variantă pentru clienţii acestei mărci.
380.000 de Dacii MCV au fost vîndute în peste 40 de ţări din 2006, anul cînd a fost lansat, şi pînă acum
573 de litri este volumul portbagajului break-ului de la Dacia care oferă astfel cel mai bun raport consum/volum de încărcare din segmentul său
360.000 de unităţi Dacia au fost vîndute în lume anul trecut, cu 17.000 mai multe faţă de 2011
2013 este anul în care Dacia va intra pe pieţe noi: Marea Britanie şi Irlanda
Nu e facelift, e Duster Aventure în ediţie limitată
Modelul va fi vîndut în 16 ţări începînd din aprilie 2013.
Noua Dacie Duster se lasă aşteptată. E adevărat, n-au trecut decît trei ani de la lansarea ei cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, iar SUV-ul se bucură de un mare succes în continuare în Europa şi nu numai.
Cei de la Dacia au venit în 2013 în Elveţia cu un altfel de Duster. Se numeşte Duster Aventure şi e serie limitată! Cu ce se diferenţiază faţă de modelul cunoscut de toată lumea? Rampă de proiectoare montată pe plafonul mainii, scuturi de protecţie faţă şi spate, mască neagră între faruri. Asta la exterior.
La interior, sistem de navigaţie Garmin, covoraşe de cauciuc, stickere specifice de mari dimensiuni şi două culori speciale: Blanc Glacier şi Noir Nacre. În rest, acelaşi 4x2 sau 4x4, cel mai ieftin din segmentul său, dar care merită toţi banii.
{{text}}