Auto

INTERVIU » Ionuţ Mistode: "La noi există talente chiar şi de nivelul lui Valentino Rossi, dar trebuie descoperite”

Articol de Denisa Mărginean  —  joi, 04 aprilie 2013

Ionuţ Mistode este campion naţional al României şi multiplu campion Dunlop Romanian Superbike. Pilotul echipei BGS Motorsport este primul român care a participat la Campionatul Mondial de Anduranţă.

A reuşit să transforme pasiunea pentru motociclism într-o profesie şi a făcut dovada faptului că talentul şi ambiţia sunt o armată de neînvins. Pilotul a vorbit într-un amplu interviu pentru Gazeta Sporturilor despre fenomenul moto românesc şi despre planurile sale de viitor.

- Romanian Superbike (RoSBK) a devenit un punct de referinţă în motorsportul românesc. Cum aţi caracteriza, în câteva cuvinte, această competiţie?
- Dunlop Romanian Superbike, care este titulatura cupei din 2010, s-a născut din pasiune pentru motociclismul sportiv, pentru a da posibilitatea piloţilor români să concureze pe circuite de viteză profesioniste. În 2008, când a luat fiinţă această competiţie, moment în care în Campionatul Naţional se prezentau în medie 5-6 sportivi la clasele Superbike şi Supersport, Rosbk a reuşit să adune la start peste 50 piloţi la aceste două clase. De la an la an competiţia a crescut prin valoarea şi numărul participanţilor, dar şi prin creşterea brand-ului cupei. Ne bucurăm că printre participanţi sunt persoane inimoase care ajută la mediatizarea acestui sport. Anul acesta, odată cu deschiderea primului circuit din România, sperăm ca şi numărul spectatorilor să fie pe măsura aşteptărilor noastre. Dunlop Romanian Superbike a rămas singura competiţie românească care se desfăşoară integral pe circuite de viteză şi care adună la start, anual, peste 200 piloţi.

- Ştiu că aţi început destul de târziu acest sport, dar, cu toate acestea, rezultatele nu au întârziat să apară. Care este secretul succesului?
- Da, din cauza faptului că părinţii mei nu au fost la început de acord să practic acest sport, am amânat destul de mult primul pas. Oricum a durat destul de mult până am reuşit să strâng banii pentru prima motocicletă. Secretul succesului în sport nu mai e un secret, puţin talent şi multă muncă. Pe lângă aceste ingrediente, cred că mai trebuie răbdare şi atenţie pentru a nu face greşeli.

- V-aţi gândit la început că din această pasiune pentru motociclism se vor naşte mari performanţe?
- Da, de mic am crezut că sunt talentat la mersul în viteză cu orice vehicul. Încrederea mea a fost mărită de fratele meu, mai mic, care m-a susţinut foarte mult să am încredere în mine.

- De cinci ani sunteţi number one în RoSBK şi cred că vă doriţi să ridicaţi ştacheta. Vă gândiţi la Campionatul Mondial sau piloţii români sunt “obligaţi” doar să spere la o astfel de participare?
Pentru Campionatul Mondial este esenţial suportul sponsorilor. Eu am reuşit două participări la Campionatul Mondial de Anduranţă în echipa Suzuki Serbia, am găsit sponsori doar pentru 30% din cheltuieli, aşa că, deşi am fost convocat de echipă pentru tot sezonul 2011, nu am avut bugetul necesar de participare( în valoare de 20.000 euro).

- Sunteţi singurul român care a participat  la Campionatul Mondial de Anduranţă.Ce a însemnat pentru dumneavoastră această experienţă?
- Mi-aş fi dorit să pot face un sezon complet pentru a mă acomoda la nivelul de pilotaj de acolo. Oricum a fost o experienţă unică. Cu toate că am participat cu cea mai săracă echipă din Campionatul Mondial, am reuşit un loc 10 la Qatar. Experienţa de acolo m-a inspirat şi în activitatea de organizare a Dunlop Romanian Superbike. Acum sunt într-o condiţie fizică foarte bună şi sper ca anul acesta sau anul viitor să mai pot participa măcar la o etapă.

- Din punct de vedere sportiv, cum a fost anul 2012?
- 2012 a fost un an plin de ghinioane, dar ne-am mobilizat, eu şi echipa BGS Motorsport, să câştigăm ultimele 3 etape în faţa lui Cătălin Cazacu, care avea un avans destul de mare în clasament. Finalul a fost unul plăcut pentru că am reuşit să păstram titlul de câştigători la toate ediţiile competiţiei, din 2008, pentru cea mai mare clasă, Superbike.

- Care este cel mai dificil circuit şi unde v-aţi simţit cel mai bine?
- Panoniaring este un circuit mai dificil, dar mie îmi place foarte mult. Eu mă simt bine pe orice circuit. Când câştig mă simt şi mai bine!

- Ne apropiem cu paşi repezi de o nouă ediţie RoSBK. Care este targetul pentru acest an?
- Locul 1, atât la clasa Romanian Superbike, unde de anul acesta vor participa doar piloţi români, dar şi la noua clasă, Superbike Challenge, unde ne aşteptăm la o concurenţă puternică din partea piloţilor care cred ca vor veni în număr mai mare din Austria, Bulgaria, Grecia, Israel şi Ungaria.

- Motociclismul viteză este un sport iubit şi mult mediatizat pe plan internaţional. Putem vorbi de viitorul acestui sport în România,  în condiţiile în care pentru a face performanţă ai nevoie de o susţinere puternică şi bineînţeles de circuite de viteză?
- Da, viitorul se întrezăreşte mai bun, se pare că anul acesta o să apară nu unul ci două circuite în România, Motorpark şi Muresring. Eu sper să simţim o explozie a fenomenului motorsport după ce aceste circuite vor fi deschise pentru trackdays şi competiţii. Sunt sigur că şi în România există talente chiar şi de nivelul lui Rossi, dar rămân nedescoperite. În motorsport, pe lângă talent şi suport material, suportul tehnic este poate la fel de important. Specialiştii de suspensii, electronică şi anvelope spun în ziua de azi un cuvânt greu.

- În scurtă vreme va începe Campionatul Mondial de Motociclism Viteză. Având în vedere schimbările apărute, revenirea lui Rossi la Yamaha, prezenţa lui Marc Marquez, credeţi că vom avea parte de un sezon mai interesant?
- Cu siguranţă sezonul va fi interesant, păcat că s-a retras Stoner. Sunt convins că Rossi va fi mai motivat, iar Marquez, dacă nu o să cadă, o să ajungă destul de sus. Pare că merge pe acelaşi parcurs ca şi Stoner, care în primul an a căzut sau a ajuns în faţă. Pentru mine toţi reprezintă exemple de la care putem învăţa.

Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.