Sporturi   •   Auto   •   Drive test

FOTO Toată Cehia pe roţi! » Avantajele noii Skoda Octavia: spaţioasă şi confortabilă

+8 Foto
Pînă la 9 airbaguri oferă Octavia 3. Maşina a obţinut maximul la testele EuroNCAP: 5 stele

Articol de Valentin Damian   —  duminică, 21 aprilie 2013

Noua Skoda Octavia este imbatabilă atunci cînd vine vorba de spaţiu: 5 persoane cu tot cu bagajele lor.

De Octavia s-a auzit pentru prima oară în 1996. Atunci se lansa prima generaţie, iar acum putem vorbi de un model care s-a vîndut în 4 milioane de unităţi. Mulţi spun că este un Passat mai ieftin avînd în vedere că ambele modele au aceeaşi mamă. Clasa nu este aceeaşi, Passat-ul e în segmentul mediu, în timp ce modelul produs la Mlada Boleslav face parte din clasa compactă.

Octavia 3 este ultima generaţie şi a fost lansată în România la începutul anului. S-a folosit aceeaşi platformă de la VW Golf VII. Unii spun că Octavia 2 este mai făţoasă decît ultima generaţie. În contrapartidă, alţii afirmă că noua Octavia aduce cu un Audi, deci tinde mai sus de VW.

Designer transferat de la Bugatti

Şeful designului de la Skoda este un slovac, Jozef Kaban, omul care a lucrat pentru Volkswagen, Audi şi Bugatti Veyron. Să te ocupi de designul exterior pentru Veyron nu-i de colo, iar dacă el şi-a pus semnătura pe creaţia subalternilor săi înseamnă că discuţia privind aspectul Octaviei se opreşte aici: gusturile nu se discută! Deşi, mulţi spun că vechea generaţie era mai aspectuoasă, atît din faţă, cît şi din spate. Poate prea mare grila ce separă blocurile optice!


Vorbim un pic despre interior, apoi trecem la motoare. Skoda a umblat la portofel: plastice moi pe bord, finisări bune. Habitaclul este mai mare faţă de generaţia anterioară. Datorită ampatamentului mărit, atît cei din faţă, cît şi pasagerii din spate au mai mult spaţiu, iar la portbagaj lucrurile au rămas neschimbate: 590 de litri. Un hayon cu dimensiune generoasă permite portbagajului să adăpostească în el şi obiecte voluminoase.

6 motorizări pentru Octavia 3

Motorizările sînt toate supraalimentate. Benzina e reprezentată de 1.2 TSI (86 şi 105 CP), 1.4 TSI (140 CP) şi 1.8 TSI (180 CP), iar dieselul vine cu două propulsoare: 1.6 TDI (105 CP) şi 2.0 TDI (150 CP).

Pentru test l-am ales pe 1.2 TSI 105 CP, versiunea care va avea mare succes printre clienţi. Un downsizing care se caută pentru că vorbim de taxe mici, consum mic şi putere destulă. Cuplul maxim de 175 Nm se desfăşoară cît poate el de mult în porţiunea 1.400-4.000 rpm. Un sunet plăcut la început. Devine mai gălăgios la peste 3.000 turaţii, dar nu este deranjant. Acceleraţia e vioaie, iar transmisia manuală este elastică, rapoartele fiind bine etajate.

Consumul? Cel declarat în cartea tehnică este de 4,9 l/100 km. Cel mixt, bineînţeles. Ceva drumuri virajate plus autostradă, totul într-o manieră mai sportivă că de aia-i test, înseamnă 7.0 l/100km.


Skoda Octavia 1.2 TSI 105 CP

Preţ de pornire: 14.256 (TVA inclus)

Preţ model testat: 17.052 euro (TVA inclus)

0-100 km/h: 10,3 s

Viteză maximă: 196 km/h

Consum mixt: 4,9 l/100 km

Capacitate: 1.197 cmc

Cuplu maxim: 175 Nm/1.400 rpm

Putere maximă: 105 CP/4.500 rpm

Dimensiuni L/l/h: 4,6/1,8/1,4 m

Verdict: patru stele

Plusuri: Tehnologii avansate

Octavia 3 înghite fără probleme cinci persoane cu tot cu bagaje. Maşina oferă o gamă largă de motoare. Cu o singură excepţie, 1.2 TSI 86 CP, celelalte variante de motorizări sînt competitive. O multitudine de sisteme de asistenţă cu tehnologii avansate: sistem de detectare a oboselii, frînarea automată la viteze mici, pilot autoadaptiv, protecţie proactivă a pasagerilor, Lane Keeping Assist, Multi Collision Brake. Are o masă redusă cu 102 kg faţă de modelul anterior.

Minusuri

Designul exterior rămîne o chestie de gust, grila frontală avînd dimensiuni prea mari. Poate şi la antifonare mai trebuia umblat un pic, o accelerare mai sănătoasă, peste 3.000 de turaţii, fiind auzită şi la interior

Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.