Sebastian Vettel a făcut o cursă remarcabilă. A fost o singură dată depăşit de Alonso chiar în primul tur, apoi a revenit pe prima poziţie, pe care n-a mai cedat-o.
Deşi Rosberg a avut pole-position-ul, germanul n-a părut capabil că poate şi cîştiga cursa. Au fost şi ceva declaraţii în acest sens, săgeţile fiind îndreptate clar către Mercedes, care se pare că nu a găsit reglajele perfecte pentru monopost.
La Sakhir, primele tururi au fost chiar spectaculoase. Rosberg, Vettel şi Alonso s-au depăşit unul pe celălalt. Pînă în turul trei, atunci cînd Vettel a preluat frîiele cursei. Rosberg nu mai părea o problemă pentru actualul campion mondial, însă rămînea Alonso.
Ghinion însă pentru spaniol. Al cîtelea în ultimul timp? Ferrari-ul său s-a grăbit să ajungă la boxe pentru că flapsul spate a rămas deschis după activarea DRS-ului. Alonso a reintrat pe circuit, a mai forţat o dată DRS-ul atunci cînd a ajuns în zona unde putea fi activat. Aceeaşi problemă, iar un drum la mecanicii scuderiei.
De această dată, Alonso a decis să nu mai folosească sistemul pînă la final. Cum şansele la podium erau nule, pentru Fernando miza rămînea o clasare cît mai bună pentru a nu pierde foarte multe puncte în clasamentul general. Miza, probabil, şi pe faptul că Vettel, odată ajuns pe primul loc, nu mai poate pierde această poziţie decît foarte greu.
Strategie inspirată la Lotus
Vettel a cîştigat fără emoţii. Şi-a permis să oprească şi de trei ori la boxe. Lotus şi-a ales altă strategie. Fortaţă de poziţionările slabe din calificări ale celor doi piloţi, Raikkonen şi Grosjean, locurile 9, respectiv 11, schimbarea pneurilor a fost gîndită altfel.
Kimi s-a dus doar de două ori la boxe, iar francezul a mers, inclusiv la final, cu pneuri mediu, lucru care i-a permis să fie extrem de rapid. Aşa l-a depăşit pe scoţianul Di Resta. Locul 4 pentru acesta, cel mai bun din carieră!
Război la McLaren
Lupta între piloţii aceleiaşi echipe s-a mutat de la Red Bull la McLaren. Duelurile roată la roată, bineînţeles cu acroşaje, dintre Vettel şi Webber n-au mai fost de actualitate la Sakhir. Atenţia s-a mutat la Button şi Perez, mexicanul fiind cel care a provocat tot timpul.
Lipsa rezultatelor bune l-a determinat pe Perez să fie extrem de agresiv. S-au şi atins de mai multe ori, spre disperarea şefilor care n-au reuşit să gestioneze acest conflict.
3 este locul obţinut de Grosjean, francezul egalîndu-şi cea mai bună performanţă, tot locul 3 şi tot în Bahrain
VRUUUM de Luminiţa Paul » Mark rămîne
Zvonurile susţineau că Webber e atît de supărat după incidentul cu Vettel din Malaysia încît e gata să părăsească Formula 1 pentru a merge cu Porsche în Le Mans.
La 36 de ani, chiar 37 în august, australianul ar fi putut să ia în considerare o schimbare de aer. Sau, mă rog, de motor. Zvonurile apar şi deseori sînt dezminţite imediat. Chiar de eroii lor principali.
În cazul acesta, de Mark însuşi. "Abia aştept să văd ce se mai întîmplă în sezonul acesta. Cîtă vreme eşti competitiv şi poţi munci, ceea ce nu e o problemă pentru mine în acest moment, lucrurile merg bine", a spus el.
Chestionat dacă va rămîne în F1 şi în 2014, Webber a devenit însă filozofic: "E o întrebare bună. Cu cît îmbătrîneşti, devii mai puţin tolerant cu diferite aspecte, dar, pînă la urmă, dacă pasiunea încă e puternică, te va convinge să faci jobul pe care l-ai dorit de la început: să pilotezi maşini".
Deocamdată, Mark rămîne. Zvonurile la fel.
{{text}}