Barcelona e un colos şi în marketing. Gruparea cu cel mai darnic sponsor principal din lumea fotbalului - Qatar Foundation plăteşte 30 de milioane de euro anual catalanilor! - şi-a lansat noile echipamente pentru ediţia 2013/2014, iar sponsorul tehnic al spaniolilor a venit cu o idee ce-a născut şi amuzament, dar şi controverse.
Nike, împreună cu Havas Media, au decis să îmbrace statuia legendarului explorator Cristofor Columb cu un uriaş tricoul blau-grana, similar cu cel pe care Messi, Xavi şi celelalte vedete ale lui Vilanova îl vor purta în viitorul sezon.
Afacerea i-a costat pe cei de la Nike suma de 94.100 de euro. Ca fapt divers, cu această sumă se pot plăti, la zi, salariile pe o lună la Dinamo Bucureşti. În ceea ce-i priveşte pe barcelonezi şi pe turişti, cei mai mulţi au fost amuzaţi de ideea de a-l îmbrăca pe aventurierul Columb în tricoul blau-grana. S-au făcut numeroase poze pe La Rambla, ideea celor implicaţi a avut impact.
Şi fani furioşi
Totuşi, suporterii rivalilor de la Espanyol n-au privit cu ochi buni îmbrăcarea statuii. S-au făcut acuzaţii dinspre fanii şi oficialii alb-albaştrilor, acuzaţii ce vizau oficialităţile locale. De aceea, cei de la Havas Media au venit cu precizări, afirmînd că de 7 ani s-a încercat îmbrăcarea statuii lui Columb cu tricoul Barcelonei, iar acest "eveniment", pentru că s-a plătit suma respectivă, va ţine pînă pe 9 iunie, cînd expiră data acordului.
{{text}}