Germanul Rosberg (Mercedes) s-a impus ieri, într-o cursă presărată cu incidente, pe circuitul stradal din Monte Carlo, la 30 de ani după ce tatăl lui reuşea acelaşi lucru.
La aproape 28 de ani, începe să fie tot mai mult Nico şi ceva mai puţin doar fiul lui Keke. În familia automobilistică Rosberg, fiecare trebuie să-şi cîştige locul, iar puştiul e decis să calce apăsat în paralel cu urmele tatălui, nu peste ele. Aşa se face că ieri, la Monte Carlo, plecînd pentru a treia cursă consecutivă din pole position, germano-finlandezul n-a părăsit nici o clipă poziţia de frunte.
De la primul pînă la ultimul tur a condus, ajungînd la final să celebreze cu gura pînă la urechi a doua sa victorie de Grand Prix din carieră, după cea din China, de anul trecut.
În spatele bucuriei lui Rosberg stau însă dramele mai mari sau mai mici ale celorlalţi concurenţi. Cursa a avut trei incidente majore, care au adus pe pistă de două ori safety car-ul şi o dată steagul roşu. După start, Rosberg şi Hamilton, piloţii de la Mercedes, au condus, dar în turul 30 Massa şi-a lovit serios maşina, prilej pentru prima apariţie a safety car-ului. Schimbarea pneurilor l-a trimis pe Hamilton pe 4, cu cei doi piloţi Red Bull, Vettel şi Webber, infiltraţi pe podium.
16 tururi mai tîrziu, Maldonado şi-a făcut maşina praf într-o ciocnire cu Chilton, iar cursa a fost întreruptă pentru scurt timp pentru degajarea pistei, steagurile roşii fîlfîind sub nasul piloţilor. La revenire, aceeaşi ordine. Şi aşa avea să rămînă şi după ce emoţia a revenit pe traseu în turul 63, cînd Grosjean a intrat în spatele maşinii lui Ricciardo - iar safety car pe pistă.
Cînd totul a reintrat în normal, avansul lui Rosberg asupra urmăritorilor săi era prea mare pentru a putea fi contestat în condiţii normale. El a încheiat învingător cu un avantaj de 3,8 secunde faţă de al doilea clasat, Vettel, de 6,3 faţă de locul 3, Webber, şi de 13,8 faţă de colegul lui, Hamilton.
Arătos locul 5 ocupat de Sutil, care a reuşit să-i depăşească pe campionii mondiali Button şi Alonso în acul de păr. La general, Vettel se distanţează, la fel ca Red Bull la constructori. Urmează, pe 9 iunie, Marele Premiu al Canadei de la Montréal.
Protest faţă de teste
Cursa de ieri a avut nervi încă înainte de a începe, după ce echipele Red Bull şi Ferrari au protestat. Motivul: testele făcute pe 1.000 de kilometri, între 15 şi 17 mai, de Pirelli cu maşinile şi piloţii Mercedes, la Barcelona.
Testele în timpul sezonului sînt interzise conform regulilor Formulei 1, dar cei de la Pirelli susţin că, în calitate de furnizori oficiali de cauciucuri, au aprobarea de a chema diverse echipe pentru a-i asista la probe.
O sesiune similară ar fi avut loc mai devreme în acest sezon, cu alt team implicat. Cei de la Red Bull denunţă lipsa de transparenţă, adăugînd că maşinile Mercedes ar putea fi avantajate.
Opinie de Luminiţa Paul » Ce ai pe cască?
Kimi Räikkönen a avut pregătită o cască specială pentru cursa de ieri, afişînd pe creştet un desen dedicat lui James Hunt, campionul mondial din 1976, care se impunea la Monte Carlo cu exact 40 de ani în urmă.
Zvonuri care au circulat în week-end susţineau că Bernie Ecclestone ar fi cerut acoperirea inscripţiei, considerată o reclamă mascată pentru filmul "Rush", regizat de Ron Howard şi al cărui erou principal e chiar Hunt.
Playboy-ul circuitului de acum 4 decenii, stins din viaţă în 1993, la 45 de ani, în urma unui infarct. Pînă la urmă, Räikkönen a concurat cu casca dedicată idolului său.
În acelaşi timp, Vettel are pe a sa, în acelaşi loc ca nordicul, imaginea unei femei îmbrăcate sumar. Mai mult, aceasta e desenată cu o cerneală specială, care dispare cînd temperatura creşte, iar doamna rămîne fără haine. Dar asta nu e reclamă, nu?
{{text}}