”Dubla” titlu-Ligă le-a adus munchenezilor o creştere de 8 procente faţă de 2012. Englezii, în schimb, au pierdut două procente
Încă o victorie marca Bayern după acelea înregistrate în Bundesliga şi pe Wembley! Noua campioană a Europei şi a Germaniei i-a luat faţa lui Man. United şi a trecut în fruntea ierarhiei celor mai valoroase branduri din fotbalul mondial: 667,1 milioane de euro, ceea ce înseamnă o creştere de 9 procente comparativ cu 2012. Asta în vreme ce United, în ciuda titlului cîştigat în Premier League, a pierdut două procente.
Dintre marile campionate ale lumii, Premier League e cel mai bine reprezentată în Top 10, cu 5 cluburi. O urmează Bundesliga şi La Liga, fiecare cu două cluburi, în timp ce Italia încheie plutonul, cu Milan. Şi încă o observaţie. În ierarhia extinsă, "BrandFinance Football 50", Europa n-are rival. Brazilia, 5 cluburi, este singura ambasadoare a "Restului Lumii". Iar cel mai bine clasat, Corinthians, se situează abia pe poziţia a 19-a!
TOP 10 BRANDURI MONDIALE
Loc Club Valoare brand Variaţie faţă de 2012 (%)
1 Bayern Munchen 667,1* 9
2 Manchester Utd 649,3 -2
3 Real Madrid 484 4
4 Barcelona 443,7 -1
5 Chelsea 324,2 5
6 Arsenal 318 6
7 Liverpool 280 -2
8 Man. City 257,5 10
9 AC Milan 204 -10
10 Dortmund 201,6 15
* Sumele reprezintă milioane de euro.
{{text}}