Cele mai rapide şi mai puternice modele construite vreodată de BMW, M6 Coupe, Cabriolet şi Gran Coupe, M3, M5 şi X6 M au făcut o demonstraţie de forţă pe pista aeroportului Băneasa.
Cine nu-şi doreşte un BMW? Sau măcar să-l conducă o dată? Dacă vine vorba însă de familia M a producătorului bavarez, atunci nu mai trebuie să punem nici un semn de întrebare. Şi dacă ai reuşit să-i strîngi pe toţi membrii familiei la un loc, te poţi declara un om fericit şi de mulţi invidiat.
BMW România a convocat 6 dintre ei: M3, M5 Sedan, M6 Coupe, M6 Cabriolet, X6 M şi ultimul sosit, M6 Gran Coupe. A fost un singur absent, X5 M. M1 Coupe nu-l mai punem la socoteală pentru că a ieşit din fabricaţie.
Locul de întîlnire? Aeroportul internaţional Aurel Vlaicu din Bucureşti, "Băneasa" cum îl ştie toată lumea, unde BMW România a organizat evenimentul BMW M Drive Tour, vedeta fiind ultimul sosit, M6 Gran Coupe, care, cu această ocazie, a fost lansat în România.
La o simplă adunare, cele 6 propulsoare au adunat o putere de 4.335 CP. Nu mai era mult şi se atingea puterea unui motor diesel maritim, 6.000 CP! Cel mai puternic dintre M-uri a fost M6 Coupe: 560 CP şi 0-100 km/h în 4,1 secunde!
BMW M Drive Tour n-a însemnat doar accelerări în linie dreaptă. Pilotul Claudiu David, singurul instructor român cu experienţă BMW Driving Experience a avut grijă ca liniile drepte să fie întrerupte de jaloane, linii de frînare, viraje rapide, şicane, chiar şi un ac de păr! O experienţă premium cu maşini cu adevărat premium!
Reguli de bază înainte de a apăsa pedala de acceleraţie
- ajustarea poziţiei scaunului, distanţa dintre plafonul maşinii şi creştetul capului să fie de patru degete
- volanul trebuie să fie la o depărtare de piept de 30-40 de centimetri, distanţa recomandată în cazul unui accident şi al declanşării airbag-ului
- spătarul scaunului trebuie să fie înclinat la 90 de grade, iar spatele şoferului să fie lipit de spătar
- piciorul drept să fie flexat, deoarece în cazul unui accident şocul să fie preluat de genunchi, şi nu direct de şold
- mîinile trebuie să fie poziţionate pe volan "la ora 9 şi 15" pentru un control total al maşinii
Lansare / BMW M6 Gran Coupe, ultimul model al gamei
- costă 141.856 euro (TVA inclus)
- accelerează 0-100 km/h în 4,2 secunde
- motorul V8 cu tehnologie M TwinPower Turbo produce 560 CP
- propulsorul de 4.395 cmc are vîrful curbei de cuplu la 680 Nm, fiind atins pe un interval al turaţiilor cuprins între 1.500 şi 5.750 rpm
- puterea maximă este dezvoltată între 6.000 şi 7.000 rpm, turaţia maximă a motorului fiind de 7.200 rpm
- viteza maximă este de 250 km/h (305 km/h dacă este comandat pachetul opţional M Driver)
- consumul mediu este de 9,9 l/100 km, iar emisiile CO2 sînt de 232 g/km.
- transmisie M cu dublu ambreiaj, cu şapte trepte şi Drivelogic
- sistemul electronic de gestiune a transmisiei asigură selecţia vitezei corecte pentru tracţiune optimă
- oferă funcţiile Launch Control pentru acceleraţie maximă, Low Speed Assistance pentru un plus de confort şi Auto Start-Stop pentru îmbunătăţirea eficienţei
- M6 Gran Coupé poate fi comandat şi cu frîne M din carbon şi ceramică. Realizate dintr-un nou tip de compozit cu ceramică şi fibră de carbon, discurile de frînă au o mai mare rezistenţă la căldură şi la uzură, precum şi o masă redusă.
Tur de forţă pentru Dunlop şi Goodyear
Goodyear Dunlop Tyres România a fost partenerul logistic al evenimentului de la Băneasa, toate maşinile fiind echipate cu anvelope Dunlop şi Goodyear. A fost un adevărat tur de forţă pentru pneuri, care au fost solicitate la maximum: frînare în viraj, drifturi pe asfalt umed care au pus la grea încercare cauciucurile.
Un test pe care acestea l-au trecut, ele oferind un nivel ridicat al aderenţei pe carosabil, manevrabilitatea pe carosabil umed şi uscat, stabilitatea la virare şi frînarea pe ud şi uscat. Toate acestea se regăsesc în cele 50 de criterii pe care acest producător la testează permanent.
Goodyear Dunlop are gama cea mai extinsă cu grad maxim conform noii etichete UE care obligă producătorii să producă anvelope cu rezistenţă la rulare, cu aderenţă pe carosabil umed şi cu un nivel al zgomotului exterior cît mai redus.
1972 este anul în care se înfiinţează BMW Motorsport GmbH
1978 este anul debutului lui BMW M1, primul model BMW cu motorul amplasat central
{{text}}