Rosberg a cîştigat, dar trebuie să le mulţumească celor de la Pirelli pentru că lui Hamilton, cel care conducea cursa, i-a explodat din senin pneul stînga spate, iar lui Vettel, următorul lider, i-a cedat cutia de viteze.
Toate-i mergeau strună lui Hamilton! Obţinuse pole-position-ul, iar în cursă a plecat excelent! Asta se întîmpla tocmai la Silverstone, în faţa conaţionalilor săi. Cum ar fi fost pentru Lewis o primă victorie în 2013 cu Mercedes, noua sa echipă, chiar în Marea Britanie? Cei de la Pirelli ar trebui să explice de ce i-a fost anulată orice şansă de victorie!
Asta pentru că englezul a pierdut prima poziţie din cauza unei explozii din senin la pneul stînga spate. Italienii vor trebui să ofere explicaţii şi lui Massa (Ferrari), şi lui Vergne (Toro Rosso), care au avut aceeaşi pană de cauciuc, tot stînga spate. N-a contat că a fost vorba de gume medii sau dure.
Cu 4 tururi înainte de final, în grupul ghinioniştilor cu aceeaşi problemă a intrat şi mexicanul Sergio Perez (McLaren). Asta în condiţiile în care toţi piloţii au primit sfaturi prin radio să evite urcarea pe "vibratoare" în viraje pentru că se bănuieşte că acestea au contribuit decisiv la explozii.
Cu siguranţă, cei de la Pirelli, care au venit în 2013 cu compoziţii noi pentru anvelope lor, vor da multe comunicate de presă privind cele întîmplate.
Lui Vettel i-a cedat cutia
De necazul lui Hamilton a profitat din plin Sebastian Vettel. Germanul a preluat conducerea şi nimic nu prevestea un dezastru şi pentru german. Cutia de viteze i-a cedat însă în turul 42, iar campionul mondial a fost nevoit să abandoneze. Urale la Silverstone, britanicii au uitat de fair-play şi se bucură că "a murit şi capra vecinului".
La Red Bull, nimeni nu mai zîmbea. Cu o singură excepţie, Mark Webber. Australianul a început greu cursa şi nu din cauza lui. A fost lovit de acelaşi imprevizibil francez Romain Grosjean (Lotus), care i-a avariat maşina. Australianul se retrage din F1 la finalul sezonului, dar va rămîne cu amintiri frumoase despre ultima sa cursă de la Silverstone.
Mark a ajuns pînă pe locul doi, dar e adevărat că a fost ajutat şi de apariţiile Safety Car-ului care obligă monoposturile să se regrupeze. Dacă ar mai fi durat un pic, Webber l-ar fi putut depăşi şi pe Nico Rosberg, cel care avea să şi cîştige.
Reveniri spectaculoase pentru Alonso şi Hamilton
Fernando Alonso ne-a obişnuit cu revenirile spectaculoase. A plecat în cursă de pe poziţia a 9-a, dar a terminat pe podium, depăşindu-l pe final pe Kimi Raikkonen (Lotus), un finlandez supărat pe echipa lui pentru că i-a greşit strategia cu pneurile.
"Ice Man", aflat în dificultate, era să fie depăşit în final şi de Lewis Hamilton. Britanicul, după ghinionul cu explozia, a revenit spectaculos. A reintrat în cursă de pe ultimul loc şi a terminat pe 5! Putea să fie primul, dar vina nu-i aparţine!
"Este inacceptabil ce s-a întîmplat!" (Lewis Hamilton, imediat după cursă)
3 victorii are pînă acum în carieră Nico Rosberg (Shanghai, Monte Carlo şi Silverstone, ultimele două fiind obţinute în 2013)
VRUUUM de Luminiţa Paul: "Momentul perfect"
Mark Webber a anunţat zilele trecute că acesta este ultimul său sezon în Formula 1. Australianului, care are deja 203 Mari Premii disputate, îi mai rămîn, fără cea de ieri, 11 curse de parcurs. "Momentul e perfect pentru mine", a spus Mark, el urmînd să se alăture celor de la Porsche în revenirea la Campionatul Mondial de Anduranţă, inclusiv Le Mans 24 de ore.
Interesant e că Webber luase decizia de ceva vreme, dar a păstrat secretul. "Aveam un plan şi m-am ţinut de el", a explicat. Şi poate mai e ceva, cine ştie? Un strop de cochetărie. La cei 37 de ani ai lui, pilotul de la Antipozi este acum cel mai vîrstnic din Formula 1, după retragerile lui Michael Schumacher şi Pedro de la Rosa. Poate, pur şi simplu, nu-i place să fie numit "veteran".
{{text}}