EuroNCAP a testat 33 de maşini anul trecut. Noul Sandero este primul model din gama Dacia care a ajuns la 4 stele.
Euro NCAP a publicat rezultatele tuturor testelor realizate în 2013. Au fost testate 33 de maşini din şase clase (diferite de cele general acceptate).
Rezultă stele pentru impact frontal şi lateral, iar protecţiile pentru pasageri adulţi, copii şi pasageri şi sisteme de asistenţă ale maşinii primesc procente.
În clasa supermini, cel mai sigur vehicul s-a dovedit a fi Renault ZOE. Acesta a obţinut cinci stele, dar şi procente importante în privinţa securităţii.
Astfel, pentru protecţia pasagerilor adulţi, ZOE a primit 89%, pentru cea a copiilor 80%, pentru cea a pietonilor 66%, iar pentru sistemele de asistenţă 85%.
În segmentul maşini de familie mari, pe primul loc s-a clasat Lexus IS30h, tot cu cinci stele şi procente bune, iar cel mai sigur vehicul de familie cu dimensiuni reduse a fost Qoros 3 Sedan.
Cel mai sigur monovolum mic a fost KIA Carens, în timp ce, tot la categoria monovolume, un rezultat similar, cinci stele, a obţinut şi Ford Tourneo Connect.
Jeep Cherokee este, conform EuroNCAP, cel mai sigur SUV (de mici dimensiuni), iar Maserati Ghibli are cel mai bun scor din categoria Executive.
Supermini
Trei modele (Renault ZOE, Renault Captur şi Peugeot 2008) au primit calificativul maxim – cinci stele. Urmează patru maşini cu patru stele: Mitsubishi Space Star, Nissan Note, Opel Adam şi noua generaţie Dacia Sandero.
Un plus pentru maşina românească, noul Sandero fiind prima maşină din gama Dacia care a mai urcat o stea.
Sandero a obţinut un procentaj de 80% pentru protecţia ocupanţilor adulţi, 79% pentru cea a copiilor din habitaclu, 57% pentru protecţia pietonilor şi 55% pentru sistemele de siguranţă.
Rezultatul obţinut de Sandero la Euro NCAP este cel mai bun al Daciei de pînă acum. În 2005, Logan a luat doar trei stele, iar varianta anterioară a lui Sandero, tot trei stele. Alte modele Dacia testate de EuroNCAP au fost Lodgy (2012) şi Duster (2011), tot cu trei stele.
Maşini mici de familie
Cu doar două excepţii – BMW i3 şi Ford EcoSport – toate modelele din această categorie, testate anul trecut, au obţinut cinci stele Euro NCAP: Chevrolet Trax, Mazda3, Mercedes-Benz CLA, Peugeot 308, Suzuki SX4, Toyota Auris şi Toyota Corolla.
Maşini mari de familie
Doar trei modele de acest tip au intrat în "laboratoarele" Euro NCAP în 2013. Lexus IS 300h, Mazda6 şi Skoda Octavia au fost evaluate la cinci stele.
Monovolume
Mai mult de jumătate dintre maşinile din acest segment (pe care Euro NCAP îl denumeşte "MPV-uri mici") au primit cinci stele – Citroen C4 Picasso, Ford Turneo Connect şi Kia Carens.
Celelalte două modele testate nu s-au descurcat atît de bine. Nissan Evalia şi Mercedes-Benz Citan Kombi au fost evaluate la patru stele (şi asta abia după retestarea Citan-ului, care, într-o primă etapă, fusese ridiculizat cu numai trei stele!).
Executive
Două modele testate (Maserati Ghibli, Infiniti Q50), două note maxime. Departajarea (care a tranşat disputa în favoarea maşinii italiene) s-a făcut în funcţie de punctajul obţinut pentru fiecare dintre cele patru mari categorii de interes: siguranţa pasagerilor adulţi, a copiilor aflaţi la bord, a pietonilor şi nivelul de asistenţă oferit de maşină şoferului.
SUV
Toate cele patru maşini din acest segment, evaluate de Euro NCAP (Jeep Cherokee, Honda CR-V, Mitsubishi Outlander PHEV şi Toyota RAV4), au obţinut calificativul maxim.
{{text}}