2013 a fost un an nefast în ceea ce priveşte înmatriculările de maşini noi şi tranzacţiile interne cu maşini rulate. În schimb, importurile second-hand au explodat.
Autovit.ro, cea mai mare platformă de anunţuri auto din România, parte a Grupului Allegro, au realizat o analiză comparativă cu anul 2012.
S-au luat în calcul datele oficiale puse la dispozitie de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). De asemenea, s-au folosit şi datele înregistrate de platforma Autovit.ro.
2013 a fost un an negru în ceea ce priveşte vînzările de autoturisme, atît în segmentul maşinilor noi, dar mai ales la tranzacţiile interne cu maşini rulate.
Piaţa maşinilor noi a avut al şaselea an consecutiv de scădere, în timp ce importurile de masini second-hand au crescut cu aproape 50.000 de unităţi, coparativ cu 2012.
Cea mai mare schimbare a fost însă la reînmatriculări, unde scăderea a fost dramatică: 150.000 de unităţi. Timbrul de mediu are o mare "contribuţie".
Toate maşinile înscrise în circulaţie pînă în 2007, cu norme de poluare Euro 3 şi Euro 4, nu au mai intrat la revînzări, proprietarii lor fiind nevoiţi să le păstreze în continuare.
Spre exemplu, o Dacie Logan, cu o vechime de 8 ani, taxele de reînmatriculare ajung pînă la 1.000 de euro!
Număr anunţuri în funcţie de norma de poluare
Non Euro: 1%
Euro 1: 0,9%
Euro 2: 12,4%
Euro 3: 20,4%
Euro 4: 52,9%
Euro 5: 12,2%
Euro 6: 0,2%
Număr anunţuri în funcţie de preţul la care maşinile sînt puse la vînzare pe Autovit.ro
Sub 3.000 euro: 35,6%
Între 3.000 - 5.000 euro: 24,6%
Între 5.000 - 10.000 euro: 24,1%
Între 10.000 - 20.000 euro: 11,6%
Peste 20.000 euro: 4,1
{{text}}