Stiri   •   Auto   •   Salonul Auto de la Geneva

FOTO Fără Dacia e pustiu » La standul românilor e linişte » Care sînt premierele acestui an la Salonul Auto de la Geneva

+16 Foto
Timp de două zile, Salonul Auto de la Geneva va fi deschis pentru 10.000 de ziarişti, apoi va fi accesibil publicului larg

Articol de Valentin Damian   —  miercuri, 05 martie 2014

A început Salonul Auto de la Geneva, cu destule premiere şi concepte, inclusiv electrice. Pentru români, nici o surpriză: linişte la standul Daciei, brandul românesc luînd o pauză după ce şi-a reîmprospătat gama în ultimii doi ani.

Salonul Auto de la Geneva 2014 şi-a deschis ieri porţile. Doar pentru reprezentanţii media în primele două zile, după care, timp de două săptămîni, cel mai important eveniment auto european din prima jumătate a anului va fi disponibil pentru toată lumea.

Toţi expozanţii au venit cu noutăţi, importante sau mai puţin. Dacia şi-a tras însă toate gloanţele anul trecut, iar acum a cerut un mic respiro. La standul mărcii româneşti era toată gama: Duster, Logan, Sandero, Lodgy.

Modele cunoscute pentru toată lumea, astfel că standul Daciei a fost foarte aerisit toată ziua. Un insider ne-a lăsat să înţelegem că la Mioveni se lucrează, iar la toamnă, la salonul parizian, francezii de la Dacia pregătesc o nouă surpriză: o citadină, un model din clasa mini.


15 minute, atît se acordă fiecărei mărci pentru a-şi prezenta în conferinţele de presă noutăţile. Puţine maşini electrice, dar multe concepte, semn că în industria auto se bagă bani grei în continuare în dezvoltare.

Au fost şi cîteva surprize. BMW a surprins cu prima maşină cu tracţiune faţă: BMW Seria 2 Active Tourer, iar Renault a luat o decizie radicală: Twingo are motorul amplasat în spate şi, normal, propulsia este tot posterioară.

Skoda vrea să iasă din tiparele modelelor conservatoare. Cehii au arătat un concept care ne-ar putea indica designul viitoarelor modele. Principalul vizat este chiar Octavia, maşină extrem de conservatoare în ceea ce priveşte liniile sale, dar cu mare priză la români.

BMW Seria 2 Active Tourer

Este o maşină complet nouă pentru BMW pentru că bavarezii nu aveau pînă acum un reprezentant în clasa compactă. Este cel de-al doilea membru al noii game Seria 2 după apariţia Coupe-ului. Motoare turbo, în trei şi patru cilindri. Şi cel mai important aspect pentru un BMW: tracţiune faţă!


Audi TT

Este cea de-a treia generaţie pentru modelul TT, prima apariţie fiind consemnată în 1998. Un roadster care prin designul său vrea să arate că este mai nervos ca niciodată. Surprinde amplasarea emblemei cu patru cercuri pe capotă şi nu pe grila radiatorului. Există şi un eleron, ascuns în rama din spate a hayon-ului, care se ridică automat la viteze de peste 120 km/oră, totul pentru o aerodinamică superioară.

Volkswagen T- Roc

Este deocamdată un concept, dar care vrea să indice cum vor arăta de acum înainte SUV-urile mici ale lui Volkswagen. Constructorul din Wolfsburg au declarat că vor să ia pulsul clienţilor. Un SUV din segmentul B cu trei uşi, patru locuri, cu plafon decapotabil şi care se încadrează la dimensiuni între un VW Polo şi unul Tiguan. Sistemul infotainment este acţionat de o tabletă montată pe consola centrală. La nevoie, şoferul poate scoate tableta de acolo, s-o folosească în interes personal.

Volvo Concept Estate

Este un prototip care anunţă însă cam cum va arăta noul Volvo XC90, care va fi lansat în toamnă, la Paris. Deocamdată pare un break cu aspect de coupe, dar foarte reuşit. Scandinavii au lucrat mult la interior şi au realizat ceva spectaculos. Pe consola centrală apare o tabletă care are aceleaşi aplicaţii pe care le regăsim la un iPhone.

Fiat Panda Cross

Un Fiat 4x4 dedicat pînă acum oraşului, dar care, după lansarea de la Geneva, va fi calibrat şi pentru off-road. Micul SUV va avea şi funcţia Hill Descent Control (ajută la coborîrea în pante), funcţie pe care o întîlneam pînă acum la maşini de off-road veritabile. Pînă la toamnă, cînd va ajunge pe pieţe, clienţii au timp să se gîndească dacă vor opta pentru cea mai mică motorizare: 0.9 litri, 90 CP.

Mazda Hazumi

Mazda 2 a fost un model care n-a prea prins pînă acum, principalul motiv fiind că a avut un preţ prea mare. Clasa mică din care face parte, una extrem de importantă datorită volumului de vînzări, nu le permite celor de la Mazda să arunce prosopul. Conceptul Hazumi arată cum se va prezenta Mazda 2, cu multe elemente împrumutate de la modelele de succes, Mazda 6 şi, în special, Mazda 3.

Ford Focus

Un model de succes pentru cei de la Ford care au venit la Geneva cu faceliftul pentru Focus. Multe elemente de design exterior au fost împrumutate de la Mondeo şi Fiesta (grila trapezoidală, blocurile optice). La cererea clienţilor, Ford a redus numărul butoanelor de la bord, aşezîndu-le mult mai intuitiv. Sistemul multimedia este unul nou, iar ecranul tactic este mai mare (8 inci).

Mercedes- Benz S Klasse Coupe

S-a terminat cu Mercedes- Benz CL. La Geneva, constructorul din Stuttgart îl va numi "S Klasse Coupe". Este, de fapt, o revenire la denumirea din anii '90, cînd varianta Coupe a modelului S Klasse sedan chiar aşa se numea. S 500 Coupe va avea un motor V8, 4.6 litri şi 455 CP.

Opel Adam Rocks

Este noul model din familia Adam şi care deschide o nouă nişă de piaţă pentru modelele mini-crossover de oraş. Vrea să pară o maşină dură, cei de la Opel plantînd sub capotă un motor turbo complet nou, în trei cilindri, cu o putere de pînă la 115 CP. Maşina are un acoperiş textil retractabil prin comandă electrică. Are o gardă la sol mai ridicată cu 15 mm.

Lamborghini Huracan

Un supercar care astfel va înlocui celebrul model Gallardo. Două ambreiaje se ocupă de transmisia cu 7 trepte şi care livrează putere celor 4 roţi. Motorul lui Huracan este un V10 aspirat, cu 610 CP. Are nevoie de doar 3,2 secunde să atingă viteza de 100 km/h. Viteza maximă este de 325 km/h, iar consumul mixt declarat de constructor este de 12,5l/100 km.

Renault Twingo

În clasa mini e bătaie mare, aşa că Renault a venit la Geneva să lovească decisiv cu noul Renault Twingo. Model care va avea cinci uşi şi nu trei ca pînă acum. Motorul este amplasat posterior, fapt care oferă un habitaclu mai generos. Este o maşină rezultată în urma parteneriatului între Renault şi Mercedes- Benz cu Twingo pe de-o parte şi Smart-urile din tabăra germană.

Skoda Vision C

Cehii nu stau cu mîinile în sîn, chiar dacă modelul lor de bază, Octavia, merge bine. Conceptul Vision C ne arată linia modelelor următoare ale Skodei. Nimic nu mai e cuminte şi conservator în designul cehilor asociaţi cu grupul Volkswagen. Chiar dacă aceştia au declarat că acest concept se doreşte a fi "un coupe în 5 uşi", e clar că Octavia va fi mult mai atrăgătoare în viitorul nu foarte îndepărtat.

Jepp Renegade

Arată haios această maşină care este creaţia celor de la Fiat. Parcă seamănă cu o maşină italienească, deşi partea frontală pare un Jeep Wrangler intrat un pic la apă. Remarcabil este curajul grupului Fiat de a încerca să pătrunde pentru prima oară cu un SUV de clasă B într-o puzderie de modele consacrate: Nissan Juke, Opel Mokka, Renault Captur sînt cele mai importante.

Peugeot 108

O nouă citadină pe piaţa auto! Motorizări în trei cilindri care nu fac gaură un bugetul proprietarului. Cameră video marşarier, aer condiţionat automat, un touchscreen prietenos, funcţia Mirros Screen, care integrează sistemul MirrorLink, acces şi demaraj fără cheie sînt cîteva din atuurile noului Peugeot 108, care înlocuieşte astfel vechiul 107.

Citroen C1

Chiar arată haios noul C1! În versiune cu trei şi cinci uşi, modelul va beneficia şi de o versiune "Airscape", un acoperiş retractabil din material textil. Este aceeaşi maşină, cu aceiaşi părinţi, cu Peugeot 108 (specificaţiile tehnice şi motorizările sînt identice). Dacă francezii lui Citroen vor avea aceeaşi politică, C1 fiind cel mai ieftin dintre cei trei fraţi construiţi de Citroen, Peugeot şi Toyota la fabrica lor joint-venture din Cehia, C1 va cîştiga această luptă în familie.

Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.