Ciclism

Poate Tom Boonen să-l oprească pe Fabian Cancellara? Paris-Roubaix devine o încleştare a titanilor

Tom Boonen pe pavate, un fel de pleonasm al ciclismului

Articol de Mitică Docan  —  joi, 10 aprilie 2014

Ultima cursă-monument disputată pe pavate, Paris-Roubaix, are loc duminică şi este transmisă de Eurosport. Tom Boonen este recordmanul competiţiei, cu 4 "pietre" aranjate în propria vitrină, însă această ediţie se poate dovedi o mare bătaie de cap

A fost o jumătate de primăvară pe care Tom Boonen va încerca să o uite cît mai repede. Dacă anul trecut a fost nevoit să tragă linie după o serie de accidentări, acum, pierderea sarcinii pe care a suferit-o prietena sa, dar şi o accidentare la deget, l-au făcut pe cel mai iubit ciclist belgian să rateze obiectivele principale. Şi care sînt acele obiective principale? Singurele monumente pe pavate din calendar: Turul Flandrei şi Paris-Roubaix.

Duminică, De Ronde l-a propulsat pe Fabian Cancellara, elveţianul alături de care Tom Boonen formează Old Firm-ul sezonului de primăvară, în postura de triplu cîştigător pe pavatele din nordul Belgiei. Adăugînd la zestrea de anul trecut, elveţianul în vîrstă de 33 de ani şi-a oferit o şansă istorică de a-l eclipsa pe marele blond de la Omega Pharma-QuickStep. Alături de Boonen, Cancellara poate fi recordman şi în Paris-Roubaix, dacă reuşeşte să se impună, iar pariorii îl clasează ferm pe primul loc de oportunitate, cu cotă ce gravitează în jurul la 2.5. Situaţia este cu atît mai tensionată, cu cît Cancellara a terminat pe podium în ultimele 11 Monumente în care a luat startul! :O

Boonen a fost nevoit să se bată pentru sprintul de loc 7 în Turul Flandrei, după ce a fost desprins de Cancellara şi Sep Vanmarcke pe Oude Kwaremont, penultima căţărare a cursei de 259.1 kilometri. "După cursă, am fost foarte fericit. Am avut senzaţii foarte bune pînă în ultimele 30-40 de minute. Sper ca săptămîna asta să strîng cîteva procente în plus de formă. Roubaix e o cursă diferită de Turul Flandrei, care a avut un traseu infernal în acest an. Va fi mai uşor să am rezerve de energie", a explicat într-o conferinţă de presă rutierul în vîrstă de 33 de ani.

Considerat unul dintre cei mai talentaţi rutieri pe pavate din istorie, Tom Boonen s-a dovedit copilul-minune al ciclismului de o zi. În 2004, abia intrat sub îndrumarea lui Patrick Lefevere, belgianul a confiscat atenţia specialiştilor, cu o serie de victorii ce i-au prevestit ascensiunea. A urmat imediat celebra dublă, Turul Flandrei/Paris-Roubaix, în 2005, după care alte două victorii în Flandra, 2006 şi 2012, şi 3 "pietre" în Infernul Nordului, 2008, 2009, 2012. Acum, pentru prima oară în carieră, timpul începe să fie o stavilă, nu un motor.

"E una dintre ultimele mele şanse ca să salvez primăvară, cred că am experienţa necesară ca iasă totul cum trebuie". În cazul în care e primul care trece linia de sosire de pe velodromul din Roubaix, Boonen devine recordmanul unic al competiţiei, depăşindu-l pe Roger De Vlaeminck, compatriotul care în anii '70 şi-a dobîndit supranumele de Mr. Roubaix. Omega Pharma-QuickStep a avut 3 ciclişti în primii 7 oameni din Turul Flandrei, însă a ratat trofeul, pornind un iureş de nemulţumire în birourile sponsorilor. Foamea e mare la echipa belgiană, care nu îşi permite o nouă primăvară ratată, şi, în ciuda unor lupi cu apetit şi vigoare, ca Stybar sau Terpstra, Boonen rămîne cea mai sigură miză.

Cu clepsidra întoarsă, belgianul are nevoie de o ultimă zvîcnire de bici pentru a se odihni în linişte printre clătitele şi berile aromate de acasă. "O să fiu bine. E puţină durere, chiar şi după ce au trecut cîteva zile. Singurul lucru pe care pot să îl fac este să muncesc în continuare. Vineri o să recunosc traseul din Roubaix, o să intru în ritmul de cursă perfect. O să fiu bine". 28 de "tranşee", adică aproximativ 50 de kilometri de pavate, vor fi împrăştiate pe lungimea unui traseu de 257 de kilometri. "Tommeke" are unde să facă selecţia.

Cum arată Paris-Roubaix, fiecare sector de pavate fiind evidenţiat

Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.