Campionate

Miting pentru fotbal » Cum ar putea arăta Capitala în ziua unui meci de la Euro 2020

În urmă cu doi ani, fan-zone-ul de la Varșovia a fost mereu plin, peste 100.000 de oameni asistînd zilnic la partidele transmise pe un ecran gigant

Articol de Răzvan Luţac  —  Monday 30th of November -0001 12:00

Principalul beneficiu al oraşului ar fi un aflux de fani. Turismul a explodat în Polonia după ultimul turneu final.

Peste 4 milioane de suporteri au vizionat partidele de la Euro 2012 în fan-zone-urile din cele opt-oraşe gazdă. Cel mai impresionant, organizat în Varşovia: 160.000 de persoane s-au înghesuit pentru a urmări meciul de deschidere, Polonia - Grecia 1-1! În orice caz, e de aşteptat ca într-un astfel de perimetru să fie prezente minimum cîteva zeci de mii de persoane.

Creşte numărul turiştilor
Pentru a ameliora costurile legate de găzduire, turismul ar trebui să traverseze un boom în perioada Euro 2020. Tot coorganizatorii precedentului Campionat European oferă exemplul perfect. Pe lîngă cei 677.000 de turişti din 123 de ţări care au intrat în Polonia pe parcursul competiţie, ţara a înregistrat o creştere mai mult decît dublă a vizitatorilor anuali: de la 500.000 la peste 1.250.000!

1,9 miliarde de euro a cîştigat Polonia din turism în perioada Euro 2012

Precedentul: finala EL
În 2012, Arena Naţională din Bucureşti a fost casa finalei Europa League. Atunci, două echipe din Spania şi-au disputat trofeul, Atletico Madrid învingînd-o cu 3-0 pe Athletic Bilbao. Nu mai puţin de 25.000 de spanioli au venit în Capitală, 10.000 dintre aceştia fiind cazaţi cel puţin o noapte.

Cifrele au fost de bun augur:
- Cîştiguri de 10.000.000 euro
- Fiecare iberic a cheltuit, în medie, 150 de euro
- circa 500.000 de beri s-au vîndut în Centrul Vechi

Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.