TopGear Marea Britanie a vizitat Centro Stile, centrul creativ al celor de la Lamborghini, pentru a vedea cu ce se mai ocupă italienii: Asterion, un Lambo hibrid. 910 cai-putere! Sună palpitant!
"TopGear a fost invitat la Centro Stile, centrul creativ al Lamborghini şi căminul unei echipe strîns unite de numai o duzină de designeri – italieni, lituanieni, columbieni şi argentinieni.
Deşi TG a fost în multe birouri de design de-a lungul anilor, de obicei, ni se permite accesul doar în zone special amenajate, o dată ce toate secretele sexy au fost sechestrate. De data asta, este diferit. Foarte diferit. Este începutul lui iulie, iar Centro Stile este afundat cu totul într-un nou concept Lamborghini.
Asterion va scrie istorie pentru Lamborghini
Lamborghini Asterion începe să capete formă. În mod oficial, este un "demo tehnologic", deşi orice fan al maşinilor Lamborghini sau al celor italieneşti, în general, va recunoaşte un vehicul inspirat din vechile GT-uri. Limbajul formelor este mai subtil; efectul per total mult mai puţin vanitos ca în cazul predecesorilor Egoista, Sesto Elemento sau Veneno. Şi totuşi Asterion este probabil cel mai semnificativ concept din cei 51 de ani de istorie ai companiei. De ce? Pentru că este un hibrid – ibrido – plug-in şi, după cum am sugera şi noi, mai mult ca sigur va intra în producţie.
Asterion se laudă cu un set titanic de numere. Trebuie să recunoşti că o putere totală de 910 CP sună foarte palpitant. Va atinge 320 km/h şi va accelera pînă la 100 km/h în trei secunde, emiţînd doar 98 g/km CO2, sfidînd vignetele, impozitele şi chiar Taxa de Congestie a Londrei. Imaginează-ţi cum ar fi să-i dai cu tifla primarului Londrei, Boris Johnson (care o dată şi-a înghesuit doi dintre copiii săi pe locul din dreapta al unui Gallardo şi-i dădea talpă pe M6), în timp ce tu mişuni silenţios prin Mayfair. Nici autonomia reală de 50 km în modul pur electric nu este de lăsat. La fel şi consumul combinat per total de 4,12 l/100 km.
"La trîntă cu urşii polari"
Asterion este un cruiser transcontinental mare şi sexy, mult mai spaţios la interior ca Huracán sau Aventador, mai puţin teatral în aparenţă, mai confortabil şi mai uşor de condus. Cînd Feruccio Lamborghini s-a decis să i-o dea lui Enzo Ferrari, prima maşină pe care a construit-o – 350 GT din 1964 – avea aproape acelaşi etos. Adaugă la asta convenţiile secolului 21, cum este responsabilitatea socială şi corporativă, şi rezultă Asterion: primul Lambo care poate să se ia la trîntă cu urşii polari şi să-i mîngîie în acelaşi timp.
De asemenea, trebuie să impui nişte limite financiare proiectului. Dacă nu, vei scoate o rachetă. Maşina asta ar trebui să se încadreze ca preţ în gama curentă, nu să coste milionul de euro.
Un coupe cu două locuri şi motor median
Asterion dovedeşte cît de departe a ajuns Lamborghini. Este practic un coupe cu două locuri şi motor median. Foloseşte o monococă din fibră de carbon adaptată de la Aventador, cu o altă structură pentru plafon, alungită pentru a oferi mai mult spaţiu. Motorul cu combustie internă este V10-le de 5,2 litri şi 610 CP de pe Huracán, cuplat la o cutie de viteze cu dublu ambreiaj şi şapte trepte.
Plafonul Asterionului are o priză de aer dramatică, iar maşina foloseşte ceea ce Lamborghini numeşte Răcire Activă cu Aer – o grilă cu două straturi din oţel şi titaniu presate împreună. Se mai vede şi un capac transparent pentru motor, format din trei panouri hexagonale din sticlă care se deschid în funcţie de sursa de putere folosită: electric, hibrid sau termic.
Tapiţerie din piele de culoarea fildeşului
Asterion se bucură la interior de o tapiţerie din piele de culoarea fildeşului, precum şi aluminiu, carbon forjat şi titaniu. De asemenea, există mai mult spaţiu de depozitare, un produs prozaic, dar necesar într-o maşină destinată drumurilor lungi.Trei moduri de condus – zero (pentru modul electric), I (pentru "ibrido") şi T (pentru modul sport "termico") – sînt disponibile via butoanele de pe volan. O tabletă detaşabilă se ocupă de sistemul multimedia, climă şi funcţiile GPS.
320 km/h este viteza maximă şi trei secunde îi sînt necesare lui Asterion pentru a ajunge la 100 km/h
Ce mai puteţi citi în TopGear de noiembrie
- Fum şi praf cu Dodge Challenger SRT
- Poate BMW i8 să bată clasicii Jaguar F-Type şi Porsche 911?
- Huracan caută un uragan
- Dramă la Ferrari: Luca di Montezemolo a fost dat afară după 25 de ani
- Q80, marele Infiniti
- Hammond conduce legende: Mitsubishi Evo VI
{{text}}